Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Audi RS1 nebude, lezlo by do zelí S3, říká technický ředitel Quattra
15.10.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
S1 bude u nejmenšího hatchbacku Audi vrcholem, RS1 by lezla do zelí větší S3. Dá se to pochopit, ale napadá-li vás „Vorsprung durch Marketing”, nejste sami.
Navzdory dřívějším spekulacím automobilka Audi nepostaví RS1; Audi verze S1 zůstane v případě nejmenšího hatchbacku čtyř kruhů vrcholem, alespoň v dohledné budoucnosti. Rozhovořil se o tom Stephan Reil, technický ředitel společnosti Quattro GmbH, která za vozy Audi RS stojí. Více výkonu tak nabídnou jedině tuningové firmy.
„Nikdy neříkejte nikdy, ale RS1 není příliš reálná,” řekl Reil. „Důvodem jsou zejména finance. Čím menší je auto, tím menší je návratnost investice, takže jich musíte prodat víc,” vysvětlil. Peníze ale nejsou jediným důvodem: aby byla výkonová mezera mezi S1 a RS1 dostatečně velká, RS1 by výkonem muselo být na dostřel S3. „To by znamenalo konkurenci uvnitř naší nabídky a to není dobré,” dodal.
Ze stejného důvodu také nová RS3 nedostane více než zhruba 360 koní. „Výkon není problém - viděli jste Quattro Clubsport Concept, ve kterém jsme měli pětiválec o 525 koních. Takový výkon v RS3 by ji ale postavil nad RS4 a RS5 a velmi blízko modelům RS6 a RS7,” vysvětlil Reil. RS3 tedy zůstane vstupní branou do světa Audi RS. „Musíme ponechat výkon RS3 na určité úrovni. Ani nejsem fanoušek co nejvyšších výkonů, protože to by znamenalo velká turba a velké prodlevy,” dodal Reil.
Pokud vás v tuto chvíli napadá fráze „Vorsprung durch Marketing” jako variace na „Vorsprung durch Technik”, tedy Náskok díky technice, známý to slogan čtyř ingolstadtských kruhů, nejste sami. Chápeme, že z marketingového hlediska je sebevražda, aby rodinný hatchback naháněl jednu z nejrychlejších limuzín stejné značky v zatáčkách i na autobahnech a že je potřeba se aspoň trochu vejít do emisních limitů, ale ze slov Stephana Reila lze mezi řádky přečíst, že Audi staví spíš na marketingu než na co nejlepší technice svých strojů.


















Audi S1 zůstane na vrcholu nabídky nejmenšího ingolstadtského hatchbacku, RS1 v dohledné budoucnosti nepřijde
Zdroj: Top Gear
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
včeraNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
29.4.2025
Nejnovější články
VW poznává „kouzlo” prodeje elektromobilů. Čím víc jich prodá, tím víc prodělá, sám to přiznává
před 3 hodinamiDacia stoupá stále výš. Jedno nové auto dnes v Rumunsku vyrobí každých 55 sekund, dosáhla historického milníku
před 4 hodinamiNěmci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
včeraJeden z největších dodavatelů automobilek potvrdil návrat ke spalovacím motorům, své nové řešení brzy nabídne všem
včeraSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva