Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Audi RS1 nebude, lezlo by do zelí S3, říká technický ředitel Quattra
15.10.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
S1 bude u nejmenšího hatchbacku Audi vrcholem, RS1 by lezla do zelí větší S3. Dá se to pochopit, ale napadá-li vás „Vorsprung durch Marketing”, nejste sami.
Navzdory dřívějším spekulacím automobilka Audi nepostaví RS1; Audi verze S1 zůstane v případě nejmenšího hatchbacku čtyř kruhů vrcholem, alespoň v dohledné budoucnosti. Rozhovořil se o tom Stephan Reil, technický ředitel společnosti Quattro GmbH, která za vozy Audi RS stojí. Více výkonu tak nabídnou jedině tuningové firmy.
„Nikdy neříkejte nikdy, ale RS1 není příliš reálná,” řekl Reil. „Důvodem jsou zejména finance. Čím menší je auto, tím menší je návratnost investice, takže jich musíte prodat víc,” vysvětlil. Peníze ale nejsou jediným důvodem: aby byla výkonová mezera mezi S1 a RS1 dostatečně velká, RS1 by výkonem muselo být na dostřel S3. „To by znamenalo konkurenci uvnitř naší nabídky a to není dobré,” dodal.
Ze stejného důvodu také nová RS3 nedostane více než zhruba 360 koní. „Výkon není problém - viděli jste Quattro Clubsport Concept, ve kterém jsme měli pětiválec o 525 koních. Takový výkon v RS3 by ji ale postavil nad RS4 a RS5 a velmi blízko modelům RS6 a RS7,” vysvětlil Reil. RS3 tedy zůstane vstupní branou do světa Audi RS. „Musíme ponechat výkon RS3 na určité úrovni. Ani nejsem fanoušek co nejvyšších výkonů, protože to by znamenalo velká turba a velké prodlevy,” dodal Reil.
Pokud vás v tuto chvíli napadá fráze „Vorsprung durch Marketing” jako variace na „Vorsprung durch Technik”, tedy Náskok díky technice, známý to slogan čtyř ingolstadtských kruhů, nejste sami. Chápeme, že z marketingového hlediska je sebevražda, aby rodinný hatchback naháněl jednu z nejrychlejších limuzín stejné značky v zatáčkách i na autobahnech a že je potřeba se aspoň trochu vejít do emisních limitů, ale ze slov Stephana Reila lze mezi řádky přečíst, že Audi staví spíš na marketingu než na co nejlepší technice svých strojů.


















Audi S1 zůstane na vrcholu nabídky nejmenšího ingolstadtského hatchbacku, RS1 v dohledné budoucnosti nepřijde
Zdroj: Top Gear
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Příplatkové karbonové stěrače na Porsche 911 jsou výsměch v době, kdy auto s faceliftem nabralo 82 kilo jako nic
včeraLevnější verze nových Mercedesů dají ostatním lidem na palubě jasně najevo, jak moc jste na nich šetřili
9.9.2025Mercedes začal odhalovat novou třídu C, devastace jednoho modelu za den mu zjevně nestačí
8.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- Prokletí, nebo požehnání? Odchod Ducati z MotoE včera 14:35
- Kawasaki Versys 650 2026: v nových barvách včera 10:20
- Naposled v Evropě, pak následuje zámořská série 10.9.2025
- Montesa Cota 4RT 301RR, Cota 4RT 260R a 4Ride: novinky v trialovém světě 9.9.2025
- Duo BMW v šampionátu WSBK 2026 je už kompletní 8.9.2025
Nejnovější články
Audi zařízlo svůj ostrý elektrický kombík, konečně chápe, že takové auto nikdo nechtěl a nechce
před 59 minutamiMuselo to přijít: Škoda zvažuje, jestli zařízne spíš Octavii, nebo skončí Superb
včeraPříplatkové karbonové stěrače na Porsche 911 jsou výsměch v době, kdy auto s faceliftem nabralo 82 kilo jako nic
včeraKdyž už, tak už: Ford ohlásil svou už 110. letošní svolávací akci. Týká se skoro 1,5 milionu aut, firma o problému ví už 10 let
včeraVW začal prodávat levný klon Škody Kodiaq, s cenou od 350 tisíc Kč to bude hit
včera
Živá témata na fóru
- Audi multitronic - cvrlikání 09.12. 05:16 - AndreGlenn
- Tranzit 2.0 TDCi - potkany motor po vymene rovodu 09.12. 05:11 - JohnnyBryan
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.11. 22:21 - Spectral
- Policejní kontroly a měření 09.11. 20:32 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.11. 11:38 - řidičBOB
- Dříve M135i, nyní ///M2 09.10. 18:19 - Vrooom
- BMW Divize 09.09. 14:47 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 09.08. 20:47 - řidičBOB