Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Audi RS5 TDI stanovilo rekord Sachsenringu mezi diesely, je rychlejší než GT-R nebo R8
14.6.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Je to prototyp a srovnávání jeho času se silničními auty není úplně korektní. Přesto ukazuje, že auta s dieselovými motory mohou být rychlá i na velmi technické trati.
Nedávno jsme vám nabídli přehled 9 zábavných dieselů do 350 tisíc Kč jako důkaz, že „nafta”, „zábava za volantem” a „přijatelná cena” nemusí být zcela neslučitelné termíny. Pochopitelně je v takovém případě nezbytné přijmout řadu kompromisů, dnes si ale připomeneme vůz, který chce být s turbodieselem pod kapotou rychlým a zábavným strojem bez ohledu na cokoli dalšího.
Jde o už dříve představený prototyp Audi RS5 TDI, který opírá svou výjimečnost hlavně o nový, zatím nevyráběný motor 3,0 V6 TDI s přeplňováním jednak dvojicí konvenčních turbodmychadel a jednak elektricky poháněným kompresorem. V původním článku jsme v souvislosti s ním psali o výkonu až 380 koní, v mezičase ale Audi jeho možnosti posunulo až k 435 koním a 800 Nm. To jsou na třílitrový motor úctyhodné parametry bez ohledu na spalované palivo, však BMW M3 doluje z obdobného benzinového agregátu menší výkon.
A není to jediná výjimečnost, kterou RS5 TDI disponuje. Automobilka také dramaticky snížila hmotnost vozu použitím karbonu či titanu o 241 kg a jistě provedla i maximum dalších změn, aby vůz byl co nejrychlejší. Výsledek se ovšem dostavil - Audi aktuálně oznámilo, že na německém Sachsenringu dosáhlo s vozem času 1 minuta a 35,35 sekundy, což je skutečně vynikající hodnota. Do kontextu si ji zasaďte sami, my můžeme říci, že vůz je tak rychlejší než kupříkladu Nissan GT-R, Chevrolet Corvette Singray, Audi R8 V10 plus předchozí generace nebo Ferrari 458 Spider.
Jistě, jde o prototyp v ceně možná desítek milionů Kč, možná ještě vyšší, který nebyl v aktuální podobě stvořen pro nic jiného než schopnost prezentovat „Vorsprung” Audi. Přesto jej nemá smysl bagatelizovat, naftové auto rychlé jako GT-R není jen tak něco v jakékoli podobě. Ulrich Weiss, šéf vývoje motorů TDI Audi, k tomu mj. řekl: „Vytěžili jsme maximální výkonový potenciál TDI a doplnili jej tahem elektrického kompresoru, který brzy uvidíme v produkčním modelu.” Tak jsme tedy zvědavi, co dokáže v něm...
















Audi RS5 TDI je pozoruhodně rychlé auto, přímé srovnávání s produkčními vozy ale není k sériově vyráběným kolegům úplné fér
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 4 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 26 minutami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před hodinou
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 3 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 4 hodinami
Dacia chystá nový kombík, který se postaví i drahým verzím Škody Octavia, stát má vedle nich pakatel
před 5 hodinami
Živá témata na fóru
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.05. 09:26 - Brus
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
