Audi RS5 TDI stanovilo rekord Sachsenringu mezi diesely, je rychlejší než GT-R nebo R8

Je to prototyp a srovnávání jeho času se silničními auty není úplně korektní. Přesto ukazuje, že auta s dieselovými motory mohou být rychlá i na velmi technické trati.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Audi RS5 TDI stanovilo rekord Sachsenringu mezi diesely, je rychlejší než GT-R nebo R8

14.6.2015 | Petr Miler | 3 příspěvky

Audi RS5 TDI stanovilo rekord Sachsenringu mezi diesely, je rychlejší než GT-R nebo R8

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Je to prototyp a srovnávání jeho času se silničními auty není úplně korektní. Přesto ukazuje, že auta s dieselovými motory mohou být rychlá i na velmi technické trati.

Nedávno jsme vám nabídli přehled 9 zábavných dieselů do 350 tisíc Kč jako důkaz, že „nafta”, „zábava za volantem” a „přijatelná cena” nemusí být zcela neslučitelné termíny. Pochopitelně je v takovém případě nezbytné přijmout řadu kompromisů, dnes si ale připomeneme vůz, který chce být s turbodieselem pod kapotou rychlým a zábavným strojem bez ohledu na cokoli dalšího.

Jde o už dříve představený prototyp Audi RS5 TDI, který opírá svou výjimečnost hlavně o nový, zatím nevyráběný motor 3,0 V6 TDI s přeplňováním jednak dvojicí konvenčních turbodmychadel a jednak elektricky poháněným kompresorem. V původním článku jsme v souvislosti s ním psali o výkonu až 380 koní, v mezičase ale Audi jeho možnosti posunulo až k 435 koním a 800 Nm. To jsou na třílitrový motor úctyhodné parametry bez ohledu na spalované palivo, však BMW M3 doluje z obdobného benzinového agregátu menší výkon.

A není to jediná výjimečnost, kterou RS5 TDI disponuje. Automobilka také dramaticky snížila hmotnost vozu použitím karbonu či titanu o 241 kg a jistě provedla i maximum dalších změn, aby vůz byl co nejrychlejší. Výsledek se ovšem dostavil - Audi aktuálně oznámilo, že na německém Sachsenringu dosáhlo s vozem času 1 minuta a 35,35 sekundy, což je skutečně vynikající hodnota. Do kontextu si ji zasaďte sami, my můžeme říci, že vůz je tak rychlejší než kupříkladu Nissan GT-R, Chevrolet Corvette Singray, Audi R8 V10 plus předchozí generace nebo Ferrari 458 Spider.

Jistě, jde o prototyp v ceně možná desítek milionů Kč, možná ještě vyšší, který nebyl v aktuální podobě stvořen pro nic jiného než schopnost prezentovat „Vorsprung” Audi. Přesto jej nemá smysl bagatelizovat, naftové auto rychlé jako GT-R není jen tak něco v jakékoli podobě. Ulrich Weiss, šéf vývoje motorů TDI Audi, k tomu mj. řekl: „Vytěžili jsme maximální výkonový potenciál TDI a doplnili jej tahem elektrického kompresoru, který brzy uvidíme v produkčním modelu.” Tak jsme tedy zvědavi, co dokáže v něm...


Audi RS5 TDI stanovilo rekord Sachsenringu mezi diesely, je rychlejší než GT-R nebo R8 - 1 - Audi RS5 TDI prototyp 01Audi RS5 TDI stanovilo rekord Sachsenringu mezi diesely, je rychlejší než GT-R nebo R8 - 2 - Audi RS5 TDI prototyp 02Audi RS5 TDI stanovilo rekord Sachsenringu mezi diesely, je rychlejší než GT-R nebo R8 - 3 - Audi RS5 TDI prototyp 03Audi RS5 TDI stanovilo rekord Sachsenringu mezi diesely, je rychlejší než GT-R nebo R8 - 4 - Audi RS5 TDI prototyp 04Audi RS5 TDI stanovilo rekord Sachsenringu mezi diesely, je rychlejší než GT-R nebo R8 - 5 - Audi RS5 TDI prototyp 05Audi RS5 TDI stanovilo rekord Sachsenringu mezi diesely, je rychlejší než GT-R nebo R8 - 6 - Audi RS5 TDI prototyp 06Audi RS5 TDI stanovilo rekord Sachsenringu mezi diesely, je rychlejší než GT-R nebo R8 - 7 - Audi RS5 TDI prototyp 07Audi RS5 TDI stanovilo rekord Sachsenringu mezi diesely, je rychlejší než GT-R nebo R8 - 8 - Audi RS5 TDI prototyp 08Audi RS5 TDI stanovilo rekord Sachsenringu mezi diesely, je rychlejší než GT-R nebo R8 - 9 - Audi RS5 TDI prototyp 09Audi RS5 TDI stanovilo rekord Sachsenringu mezi diesely, je rychlejší než GT-R nebo R8 - 10 - Audi RS5 TDI prototyp 10Audi RS5 TDI stanovilo rekord Sachsenringu mezi diesely, je rychlejší než GT-R nebo R8 - 11 - Audi RS5 TDI prototyp 11Audi RS5 TDI stanovilo rekord Sachsenringu mezi diesely, je rychlejší než GT-R nebo R8 - 12 - Audi RS5 TDI prototyp 12Audi RS5 TDI stanovilo rekord Sachsenringu mezi diesely, je rychlejší než GT-R nebo R8 - 13 - Audi RS5 TDI prototyp 13Audi RS5 TDI stanovilo rekord Sachsenringu mezi diesely, je rychlejší než GT-R nebo R8 - 14 - Audi RS5 TDI prototyp 14Audi RS5 TDI stanovilo rekord Sachsenringu mezi diesely, je rychlejší než GT-R nebo R8 - 15 - Audi RS5 TDI prototyp 15Audi RS5 TDI stanovilo rekord Sachsenringu mezi diesely, je rychlejší než GT-R nebo R8 - 16 - audi rs5 tdi el turbo 48v 01
Audi RS5 TDI je pozoruhodně rychlé auto, přímé srovnávání s produkčními vozy ale není k sériově vyráběným kolegům úplné fér

Petr Miler

Diskuze 3 příspěvky

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.