Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Audi TT RS Plus: výkon až 385 koní a karbonová dieta k tomu
27.10.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Malé kupé s řadovým pětiválcem se ve speciálním provedení Plus svými výkony dotáhne na Porsche 991 Carrera S. To vše díky odlehčení a posílení motoru.
Provedení „Plus“, jako finální a silnější verze modelů RS, nemá u Audi nijak velkou tradici. Dosud existují pouze dva takto označené vozy. Sedan resp. kombi Avant minulé a předminulé generace typové řady RS6, v posledním případě s výkonem zvýšeným ze 450 na 480 koní. Už brzy by měl být k mání další stroj - TT RS Plus, o němž jsme již jednou psali, když se objevil údajně interní dokument automobilky s velmi stručnými technickými parametry.
Podle nových informací byla existence tohoto vozu potvrzena, aktuálnější zpráva ale přináší poněkud jiné údaje. Původně měl výkon přeplňovaného řadového pětiválce vzrůst z 340 na 360 koní. Teď se hovoří o zvýšení až na 385 koní. A to znamená, že malé kupé by nabídlo agregát se 155 koňmi na litr.
Ani výkonová hmotnost by neměla být vůbec špatná. TT RS Plus má být totiž odlehčeno použitím karbonových komponentů a vyjmutím zadních sedaček, což má celkově ušetřit nezanedbatelných 60 kg. Tím se toto Audi dostane na váhu 1 390 kg a bude mít 277 koní na tunu. Verze Plus se tímto téměř dotáhne na Porsche 991 Carrera S a díky pohonu všech kol lze předpokládat, že se na stovku dostane za přibližně 4,3 sekundy (standardní to zvládne za 4,5 s). A to je lepší čas potřebný k akceleraci na 100 km/h, než potřebuje třeba Mercedes C 63 AMG Coupé nebo nové BMW M5.






Řadový pětiválec ve verzi TT RS Plus určitě posílí - jen se zatím neví, jestli na 360 nebo až 385 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Další novinka Mercedesu ukazuje, že to nejhorší z posledního nového modelu bude značka cpát všude
včeraEvropská verze levného amerického Ferrari si vyšlápla na jedno z vrcholných Porsche, výsledek je hořkosladký
13.10.2025Jízdu jinak krásného nového Renaultu 5 Turbo lidé zesměšňují. Ukazuje, co je hodně špatně na ostrých elektrických autech
12.10.2025
Nejnovější články
Byznsmen dekády kupoval nová auta týden co týden, aniž by je prodával. „Nasyslil” jich 1 300, teď se jich všech zbavuje
před hodinouNěmecký profesor dokonale popsal, proč elektrická sázka Porsche skončila fiaskem. A dopadne tak každý, kdo se chová stejně
před 2 hodinamiAnalytik se pokusil vykreslit prodeje největšího propadáku BMW jako úspěch, spíš ale podtrhl jeho mizérii
před 4 hodinamiJedno z nejošklivějších aut posledních let je okamžitě propadák, automobilka musela hned po začátku prodejů výrazně zlevnit
před 5 hodinamiAutomobilka odmítla prodat zákazníkovi baterii, aby si ji vyměnil sám. Musel kvůli tomu do servisu, na fakturu jen valí oči
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva