Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Audi TT RS Plus: výkon až 385 koní a karbonová dieta k tomu
27.10.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Malé kupé s řadovým pětiválcem se ve speciálním provedení Plus svými výkony dotáhne na Porsche 991 Carrera S. To vše díky odlehčení a posílení motoru.
Provedení „Plus“, jako finální a silnější verze modelů RS, nemá u Audi nijak velkou tradici. Dosud existují pouze dva takto označené vozy. Sedan resp. kombi Avant minulé a předminulé generace typové řady RS6, v posledním případě s výkonem zvýšeným ze 450 na 480 koní. Už brzy by měl být k mání další stroj - TT RS Plus, o němž jsme již jednou psali, když se objevil údajně interní dokument automobilky s velmi stručnými technickými parametry.
Podle nových informací byla existence tohoto vozu potvrzena, aktuálnější zpráva ale přináší poněkud jiné údaje. Původně měl výkon přeplňovaného řadového pětiválce vzrůst z 340 na 360 koní. Teď se hovoří o zvýšení až na 385 koní. A to znamená, že malé kupé by nabídlo agregát se 155 koňmi na litr.
Ani výkonová hmotnost by neměla být vůbec špatná. TT RS Plus má být totiž odlehčeno použitím karbonových komponentů a vyjmutím zadních sedaček, což má celkově ušetřit nezanedbatelných 60 kg. Tím se toto Audi dostane na váhu 1 390 kg a bude mít 277 koní na tunu. Verze Plus se tímto téměř dotáhne na Porsche 991 Carrera S a díky pohonu všech kol lze předpokládat, že se na stovku dostane za přibližně 4,3 sekundy (standardní to zvládne za 4,5 s). A to je lepší čas potřebný k akceleraci na 100 km/h, než potřebuje třeba Mercedes C 63 AMG Coupé nebo nové BMW M5.






Řadový pětiválec ve verzi TT RS Plus určitě posílí - jen se zatím neví, jestli na 360 nebo až 385 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
dnesUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Drahé značky musí litovat, že kdy vsadily na elektromobily, s obyčejnějšími auty prohrávají jedno srovnání za druhým
před 5 hodinamiPokud česká armáda opravdu potřebuje mobilní kuchyně, máme pro ni řešení. Místo 5 milionů stojí 36 tisíc
před 7 hodinamiFinové chtějí na elektrický pohon předělat i obří trajekty, už jejich základní parametry šokují svou absurditou
před 8 hodinamiFiat se chce stát tím, čím už vlastně býval, výrobcem normálních aut pro lidi. Jeho další novinka půjde po krku Dacii
před 10 hodinamiVW je zjevně nepoučitelný. Jakýkoli neúspěch ho neodradí od toho, aby elektromobil udělal i z toho nejnevhodnějšího auta
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva