Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Audi vs. Mercedes: náskok udržíme i bez nových modelů, říká šéf čtyř kruhů
12.5.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Růst díky novým modelům umí každý, říká šéf Audi. Jeho značka prý sází na inovace a konstantně rychlé tempo a také dvě nově otevřené továrny.
Rupert Stadler, generální ředitel automobilky Audi, v rozhovoru pro Automobilwoche řekl, že i v roce 2014 očekává převahu nad Mercedesem. Audi se má tedy udržet na druhém místě za BMW, přestože letos nenabídne žádný nový masový model, naopak jak BMW, tak Mercedes něco nového nabídnou. Zdrojem růstu v roce 2014 má být Čína, kde je Audi nyní špičkou na trhu, má tam dvě továrny a nabízí i prodloužené verze sedanů A4 a A6.
„Jsme uprostřed největší internacionalizace a investicí v naší historii, do roku 2018 vložíme 22 miliard Eur (cca 590 miliard korun) do vývoje nových vozů,” řekl Stadler. Uvedl také, že vloni Audi otevřelo nové továrny v maďarském Rábu a jihočínském Fo-šanu a začínají také s výrobou v brazilské továrně Volkswagenu. „Každý umí zvětšit objem prodeje pomocí nového modelu. Větším úspěchem je zůstat atraktivní skrze vylepšení ve chvíli, kdy je většina nabídky na trhu už tři nebo čtyři roky,” dodal.
Přestože Mercedes rostl v prvním čtvrtletí letošního roku rychleji, Stadler se nebojí, že by čtyři kruhy trojcípá hvězda překonala. V roce 2013 podle něj Audi prodalo přes 1,6 milionu vozů po celém světě. Tahounem je ze značné části Čína. V roce 2020 by mělo Audi překonat i BMW, a to díky konstantně rychlému tempu, nikoliv krátkodobému „kupování” podílu na trhu novými modely.
Stadler toho ve výsledku mnoho neřekl, za vším je do značné míry vidět marketing, což je samozřejmě pochopitelné. Neodpověděl například na otázku, zda šéf výzkumu a vývoje Ulrich Hackenberg pozdržel uvedení nových generací modelů A4 a Q7, řekl jen, že Hackenberg je jeden z nejlepších vývojářů světa. Dodal ale, že není řečeno, že nástupci musí přijít po přesně daném čase a že udržují všechna auta aktuální až do konce jejich životního cyklu.









Nedávno představený koncept Audi TT Off-Road možná také ukazuje budoucnost značky
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejostřejší BMW M2 historie zvládlo nejnáročnější okruh světa v působivém čase, slova o rekordu jsou ale diskutabilní
před 3 hodinamiČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- Petronas Honda se dvěma novými piloty 14:49
- Borja Gomez tragicky zahynul včera 17:12
- Top crash pilotů po 10 Grand Prix včera 16:05
- BMW R 1300 RS 2025: sportovnější roadster včera 12:25
- Testy Moto2 a MotoGP v Brně 2.7.2025
Nejnovější články
Nejostřejší BMW M2 historie zvládlo nejnáročnější okruh světa v působivém čase, slova o rekordu jsou ale diskutabilní
před 3 hodinamiSliby převratných baterek s bleskovým dobíjením berte s nadhledem, reálně auta pořád používají baterie pro notebooky z roku 1985
před 4 hodinamiPrvní tunignová firma se pokusila napravit vzhled nových SUV BMW, míru její úspěšnosti posuďte sami
před 5 hodinamiPorsche chce po fiasku elektrického Macanu vrátit spalovacích motory i přímo jemu, je s tím ale zoufale pomalé
před 7 hodinamiVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva