Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Bentley potvrdilo vývoj SUV, dostane i dieselový dvanáctiválec
15.8.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Range Rover považovaný za nejlepší vůz svého segmentu má možná zaděláno na hodně velký problém, Bentley ústy svého šéfa Wolfganga Durheimera potvrdilo další modelovou řadu - bude to SUV.
Vlastně by Bentley mohlo zpytovat svědomí, že nevstoupilo na trh luxusních SUV výrazně dříve. Ne že bychom spatřovali v obrovském mastodontovi s pohonem všech kol a pohybujícím se výlučně po asfaltu něco neodolatelného, jenže úspěch Range Roveru, BMW, Audi, Mercedesu a spousty dalších mohla britská značka nejenže stihnout již v první vlně, ona mohla mít před většinou konkurentů několikaletý náskok.
Již v roce 1994 pověřil brunejský sultán Haji Muda Hassanal Bolkiah a jeden z nejbohatších lidí planety automobilku Bentley výrobou vozů, se kterými by mohl do terénu. Ta se se žádostí o pomoc obrátila na Land Rover, ale co probíhalo dál, jsou pouze nepodložené spekulace. Dnes se říká, že model Dominator, který díky tomu vznikl, má základ v modelu Range Rover, především pak jeho systém 4x4. Každý stroj si Bentley cenilo na tři miliony liber a celkem jich vzniklo šest. Byly dokončeny již o rok později, a právě schopnost zvládnout projekt od zadání do finální podoby s takovou rychlostí naznačuje, že Dominator měl od Range Roveru více než pár ozubených koleček.
Proč se Bentley Dominator neobjevil v sériové výrobě? Existuje několik teorií. Tak především brunejský sultán si potrpí na exkluzivitu a zřejmě by se mu nelíbilo, kdyby mohl se stejným unikátním vozem jezdit prostý lid. Velmi nepravděpodobné je i to, že by si Land Rover nepojistil své zisky konkurenční doložkou, a pak je tady ještě jeden, neméně důležitý fakt - psal se rok 1995 a Bentley společně s Rolls-Roycem pod křídly koncernu Vickers rozhodně nebylo v pozici, kdy by mohlo investovat do vývoje. To dokládá následný prodej německému Volkswagenu v roce 1998.
Takže se dočkáme až v roce 2014, téměř dvacet let od výroby Dominatoru. Na designu nového vozu pracuje Dirk van Braeckel, technikům a ladění velí Ulrich Eichhorn, který je podepsaný pod aktuálním Continentalem GT a limuzínou Mulsanne. Novinka by měla využívat podvozkovou platformu MLB, která se připravuje pro nástupce současného Audi Q7 a vychází z konstrukce použité v novém Porsche Cayenne. Cena by se měla s ohledem na ruční výrobu a luxusní materiály v interiéru pohybovat od 150 tisíc liber, tedy přes čtyři miliony korun. V základu vůz dostane zážehový osmiválec přeplňovaný dvojicí turbodmychadel. A protože je Durheimer velkým zastáncem použití dieselu, je možné, že dvanáctiválcová jednotka TDI od Audi s výkonem 500 koní a točivým momentem 1000 Nm konečně najde vhodné využití. Pro trhy, kde nejsou diesely v oblibě, se počítá s benzinovým motorem W12.






Dominator existuje pouze v šesti exemlářích, každý v ceně minimálně 3 miliony liber.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.2025
Nejnovější články
Ojetá Audi A6 a A7 lákají na image držáku ve spojení s nízkými cenami, pozor ale na typický nešvar prestižních aut
včeraKlání německých superkombíků a supersedanů znovu ukázalo pomíjivost hybridních pohonů, s prázdnými baterkami budou nahrané
včeraČíňané musí mít vždy o něco víc. Zatímco Audi končí u A8, oni ukázali A9L, na svou velikost a luxus uvnitř stojí pakatel
včeraNejvětší dnešní propadák Škody dál líže dno prodejních tabulek. Prodává se ještě 4x hůř než beztak nechtěná Scala
včeraLegendární šestiválec Toyoty se konečně dočkal nástupce, chystaný nový motor dokáže skoro zázraky
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva