Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
BMW 5 Maestro: noblesně vyhlížející pětka má pod kapotou nenoblesní diesel
20.10.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Limitovaná edice má být hudebník ve fraku a krom exkluzivního laku se pyšní i audio aparaturou Harman Kardon. Ta ale musí přehlušit dvoulitrový diesel.
Každá limitovaná edice mizí z nabídky té či oné automobilky jako pára nad hrncem. Nejinak tomu bude v případě BMW 5 Maestro, které je k dispozici japonské klientele. Ta přitom musí skousnout jeden takový „překladatelský oříšek“, jenž se týká pohonné jednotky. Ačkoliv totiž název vozu odkazuje na koncertní síně, o jeho pohon se stará dvoulitrový turbodiesel. Tedy nepříliš zvučná jednotka, která navíc oproti sérii nedoznala jediných změn. I nadále tedy produkuje 184 koní, s nimiž sedan osazený osmistupňovým automatem a pohonem zadních kol zvládne zrychlení z klidu na stovku za 7,9 sekundy.
Stranou tohoto faktu tu máme nárazníky spadající do nabídky divize M Performance, které stejně jako zbytek karoserie zdobí černý lak Black Sapphire. Mimo to dorazila 19palcová litá kola s pěti dvojitými paprsky a pneumatikami o rozměru 245/40 vpředu a 275/35 vzadu či LEDková světla. Tím však venkovní modifikace končí a my se můžeme přesunout do interiéru, který byl čalouněn kůží Amaro Brown, jejímuž odstínu byla inspirací zemina italského Toskánska.
Oddělení BMW Individual pak stojí za dřevěnými dekory Sycamore Red Brown, které mají navodit právě onu atmosféru koncertní síně. O hudební doprovod se pak stará audio systém Harman Kardon o výkonu 600 wattů, který doplňuje šestnáct reproduktorů. Mimo to do sériové výbavy spadají vyhřívaná sportovní sedadla, elektrické otevírání zavazadelníku, přední a zadní parkovací senzory, zpětná kamera nebo automatické dovírání dveří.
K dispozici bude pouze 99 exemplářů, což souvisí s dosavadní délkou existence bavorské značky v letech. Za každý kus dá klientela v Zemi vycházejícího slunce 7 980 000 yenů (cca 1 588 500 Kč), přičemž kromě výše zmíněného může počítat ještě s plaketkou, která potvrzuje výjimečnost varianty Maestro. Tím nám ale informace končí, zmínit už můžeme pouze zahájení prodeje, ke kterému dojde 7. listopadu letošního roku.




















BMW 5 Maestro dostalo do vínku prvky, které mají odkazovat na koncertní síně. Pod kapotou však má nepříliš zvučný dieselový čtyřválec
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 5 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před hodinou
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 2 hodinami
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 4 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 5 hodinami
Dacia chystá nový kombík, který se postaví i drahým verzím Škody Octavia, stát má vedle nich pakatel
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.05. 13:02 - Stepan
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
