Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
BMW M1: návrat legendy znovu na scéně
26.5.2011 | Ladislav Soukup | Přidat příspěvek
O návratu jména M1 do nabídky automobilky BMW se spekulovalo již mnohokrát. Nakonec ani současné „eMko” na bázi jedničkové řady toto jméno nenese, a tak je čas se ke spekulacím vrátit. BMW prý opět uvažuje o tom, že by novodobou M1 stvořilo.
Již pěknou řádku let nás BMW a jeho příznivci zásobují zaručenými informacemi o návratu M1 na silnice. Prý jsme se měli opět dočkat kompaktního supersportu, který by byl minimálně stejně dobrý jako legendární M1. Jenže nic takového se dosud nestalo.
Celá devadesátá léta se nesla jen ve znamení doufání a spekulace pomalu ustávaly. BMW sice během té doby stvořilo několik zajímavých vozů v podobě například M3 E46 nebo Z3 M Coupe, k návratu M1 ale měly všechny pěkně daleko. V polovině minulé dekády přišel zbrusu nových hatchback řady 1 a později i dvoudvéřové kupé na jeho základech. Příchod takového vozu okamžitě přinesl nový vítr do plachet spekulací o M1 a novináři automobilku pravidelně zahrnovali dotazy, zda malé „eMko” vznikne.
BMW všechny spekulace vehementně popíralo a snažilo se odvrátit pozornost jiným směrem. Ostatně od začátku prodejů jedničkového kupé byla k dispozici třistakoňová motorizace 135i a málokdo tak předpokládal, že by jakákoli M1 mohla vzniknout. Jenže později se začaly před objektivy špionážních fotografů prohánět podivně upravené 1er Coupe s typicky vytaženými blatníky a vrtanými brzdami. Netrvalo dlouho a ostré M na bázi jedničkového kupé bylo na světe. Název ale v Mnichově vymysleli šalamounsky - vůz pojmenovali BMW 1 M Coupe a z M1 nebylo zase nic.
Před pár týdny se začaly první 1 M Coupe dostávat ke svým majitelům a první kousky dorazily i do ČR. Část fanoušků tím byla uspokojena, část ale stále čeká na klasický supersport s názvem M1. Ti zatím mohou leda sáhnout po klasice, nebo zvolit někdejší pokus o vzkříšení legendy jménem Italdesign Nazca M12. Ale podle nejnovějších spekulací BMW o nové M1 opět uvažuje.
Již v roce 2008 BMW představilo studii M1 Hommage, po jejímž odhalení řada z nás tajně doufala v prolomení ledů a reinkarnaci klasického silničního sporťáku. Bohužel, místo návratu ke kořenům přišla další zelená vlna a vize klasického supersportu ustoupila ekologii. Místo něj se v popředí zájmu objevilo „zelené” auto v podobě BMW Vision EfficientDynamics. Tento koncept je nám představován v různých modifikacích od roku 2009, letos pak byla avizována jeho výroba v podobě elektrické i8. Zelené superauto je stvořeno a i když nadšenci budou o jeh přínosu pro automobilismus pochybovat, má se právě díky i8 BMW vrátit i ke konstrukci klasického supersportu.
Dobře informovaní nadšenci z German Car Forum tvrdí, že se opět začíná skicovat a na základech i8 má vzniknout zcela nový sportovní vůz, jenž nemá trpět žádným z dnešních prvků EfficientDynamics. Za vývojem prý stojí technici z divize M, což by mohlo zaručovat návrat ke klasickým koncepcím, jenž v minulosti automobilku BMW tolik proslavily.
Jsou to jen další plané spekulace, nebo uvidíme konkurenta R8 či 911 s modrobílou vrtulí na kapotě? Kdo ví, sami tomu ale moc nevěříme. BMW dnes míří jinam a klasický sporťák ukazující v plné nahotě marnost jeho elektrických klonů by mnichovským příliš do karet nehrál. Ale uvidíme, pokud by náhodou odpověď na výše položenou otázku byla kladná, dočkáme se prý produkční verze okolo roku 2015.























Studie BMW M1 Hommage z roku 2008
Zdroj: German Car Forum
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.2025
Nejnovější články
Ojetá Audi A6 a A7 lákají na image držáku ve spojení s nízkými cenami, pozor ale na typický nešvar prestižních aut
před 8 hodinamiKlání německých superkombíků a supersedanů znovu ukázalo pomíjivost hybridních pohonů, s prázdnými baterkami budou nahrané
před 10 hodinamiČíňané musí mít vždy o něco víc. Zatímco Audi končí u A8, oni ukázali A9L, na svou velikost a luxus uvnitř stojí pakatel
před 11 hodinamiNejvětší dnešní propadák Škody dál líže dno prodejních tabulek. Prodává se ještě 4x hůř než beztak nechtěná Scala
včeraLegendární šestiválec Toyoty se konečně dočkal nástupce, chystaný nový motor dokáže skoro zázraky
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva