Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
BMW M3 E30 předvedlo jelení skok na rallye, pak skončilo v plotu a v palmě (videa)
18.10.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Vzdávat se s autem kontaktu s matičkou Zemí je ošidné. Tento pilot to poněkud přehnal s rychlostí a poznal, co to je drtivý dopad.
I řidičský analfabet, mezi které se čtenáři našeho webu jistě neřadí, tuší cosi o tom, že auto není úplně nejvhodnější prostředek pro létání. Dostat jej do vzduchu tedy není tak velký problém, řídit jej během letu je ale zcela nemožné. Pokud se tedy dobrovolně chcete vzdávat kontaktu s povrchem zemským, je nutné věnovat enormní pozornost „vzletové fázi”, jinak můžete skončit... jako pilot na přiloženém videu.
Tím je Niki Glisic, jistě žádný amatér, který se se závodním BMW M3 E30 zúčastnil letošní rallye historiků v San Marinu. Patrně chyba v rozpisu, špatná komunikace s navigátorem, prostě špatný odhad řidiče nebo více z toho naráz pak způsobilo, že Glisic při průjezdu městem zvolil značně nevhodnou rychlost na nevinně vypadajícím terénním zlomu a dostal se během chvíle snad metr nad zem. To by nutně nevadilo, ale protože pilot takový skok očividné nečekal, na malý horizont vjel v nevhodném úhlu, který jej záhy dostal do horizontální i vertikální rotace.
Pokud můžeme soudit jen podle světel, pak chybu udělal i v tom, že začal příliš brzy brzdit. Sice tak neučinil ještě před prvním dopadem, což by byla klasická panická reakce po neplánovaném skoku (jak asi tušíte, ve vzduchu brzdy nefungují, zato po dopadu se zablokovaná kola postarají o rychlou ztrátu kontroly nad autem), na brzdy šel ale ještě předtím, než se záď alespoň trochu zklidnila. Ono to lze pochopit, zatáčka se rychle blížila, faktem ale je, že to bylo toto brzdění s předními koly na zemi a zadními ve vzduchu, které vůz poslalo bokem tak, že ani následná kontra na daném prostoru už situaci nezachánila. Poblíž byl plot, palma a dům a všechno z toho poznalo, co to je německá ocel.
Je třeba dodat, že poslední fáze nehody proběhla v již relativně nízké rychlosti a následky pro auto byly velmi pravděpodobně minimální. Také nikomu z přihlížejících ani posádky vozu se nic nestalo. Přesto je to poučná věc, auto se občas dostane do vzduchu mnohem snáze nebo mnohem více, než by vás při pohledu na silnici před vámi napadlo...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Žádný supersport, žádný supersedan. Majitel a šéf automobilky Pagani denně jezdí s tímto luxusním „autobusem” s motorem V6
před 7 hodinamiŠéf týmu Formule 1 Mercedesu naštval italské taxikáře poznámkami na adresu Verstappena, ti mu to vrátili i s úroky
včeraNové stolní hodiny Bugatti stojí samy o sobě víc než spousta výjimečných sporťáků, je to přitom kýč jako hrom
včera
Nejnovější články
Výrobce elektromobilů, ve kterém VW utopil už 66 miliard, letos čeká ještě nižší prodeje. Zaplácne je novými obligacemi
před 3 hodinamiJeden z největších držáků mezi moderními auty překvapí i problematickými kusy, ty ale nakonec jen podtrhují jeho odolnost
před 4 hodinamiDodnes skoro novou Škodu Favorit 136 LS vlastněnou jediným člověkem nikdo nechce, majitel musel s cenou dolů
před 6 hodinamiŽádný supersport, žádný supersedan. Majitel a šéf automobilky Pagani denně jezdí s tímto luxusním „autobusem” s motorem V6
před 7 hodinamiDalší z posledních mohykánů mezi výkonnými lidovými auty s ručním řazením v EU končí, vysvětlení automobilky je na vodě
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva