Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
BMW M3 E30 předvedlo jelení skok na rallye, pak skončilo v plotu a v palmě (videa)
18.10.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Vzdávat se s autem kontaktu s matičkou Zemí je ošidné. Tento pilot to poněkud přehnal s rychlostí a poznal, co to je drtivý dopad.
I řidičský analfabet, mezi které se čtenáři našeho webu jistě neřadí, tuší cosi o tom, že auto není úplně nejvhodnější prostředek pro létání. Dostat jej do vzduchu tedy není tak velký problém, řídit jej během letu je ale zcela nemožné. Pokud se tedy dobrovolně chcete vzdávat kontaktu s povrchem zemským, je nutné věnovat enormní pozornost „vzletové fázi”, jinak můžete skončit... jako pilot na přiloženém videu.
Tím je Niki Glisic, jistě žádný amatér, který se se závodním BMW M3 E30 zúčastnil letošní rallye historiků v San Marinu. Patrně chyba v rozpisu, špatná komunikace s navigátorem, prostě špatný odhad řidiče nebo více z toho naráz pak způsobilo, že Glisic při průjezdu městem zvolil značně nevhodnou rychlost na nevinně vypadajícím terénním zlomu a dostal se během chvíle snad metr nad zem. To by nutně nevadilo, ale protože pilot takový skok očividné nečekal, na malý horizont vjel v nevhodném úhlu, který jej záhy dostal do horizontální i vertikální rotace.
Pokud můžeme soudit jen podle světel, pak chybu udělal i v tom, že začal příliš brzy brzdit. Sice tak neučinil ještě před prvním dopadem, což by byla klasická panická reakce po neplánovaném skoku (jak asi tušíte, ve vzduchu brzdy nefungují, zato po dopadu se zablokovaná kola postarají o rychlou ztrátu kontroly nad autem), na brzdy šel ale ještě předtím, než se záď alespoň trochu zklidnila. Ono to lze pochopit, zatáčka se rychle blížila, faktem ale je, že to bylo toto brzdění s předními koly na zemi a zadními ve vzduchu, které vůz poslalo bokem tak, že ani následná kontra na daném prostoru už situaci nezachánila. Poblíž byl plot, palma a dům a všechno z toho poznalo, co to je německá ocel.
Je třeba dodat, že poslední fáze nehody proběhla v již relativně nízké rychlosti a následky pro auto byly velmi pravděpodobně minimální. Také nikomu z přihlížejících ani posádky vozu se nic nestalo. Přesto je to poučná věc, auto se občas dostane do vzduchu mnohem snáze nebo mnohem více, než by vás při pohledu na silnici před vámi napadlo...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
včeraHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nejčtenější články
Prodeje VW v USA se dramaticky propadají, největší průšvih nepřekvapí ani v nejmenším
3.7.2025Chystaný ostrý Mercedes působí předem jako taková marnost, že se i mdlý předchůdce v rozlučkové verzi rázem jeví jako výhra
3.7.2025Ferrari poprvé v historii nejenže uznalo vlastní chybu a napravilo ji, dokonce dovoluje kupcům starších aut nešťastné řešení zpětně vyměnit
3.7.2025Stačilo autu léta po jeho nesmyslném zaříznutí vrátit motor V8 v nezměněné podobě, aby si ho koupilo 10 tisíc lidí během 24 hodin
3.7.2025Překvapivě výrazně faceliftovaná Lada Niva odhalila své ceny, i s novým vzhledem a motorem stojí pořád pakatel
3.7.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva