BMW má nové logo, očnímu nevolejte

Víc vrtulí, víc BMW, tak to teď vidí v Mnichově. Ode dneška proto budeme známý modro-bílý motiv vídat na bavorských vozech hned čtyřikrát.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

BMW má nové logo, očnímu nevolejte

1.4.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek

BMW má nové logo, očnímu nevolejte

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Víc vrtulí, víc BMW, tak to teď vidí v Mnichově. Ode dneška proto budeme známý modro-bílý motiv vídat na bavorských vozech hned čtyřikrát.

Opravdu vás nešálí zrak. To, co před sebou vidíte, je nové logo Bayerische Motoren Werke. Není tak úplně nové, s žádným z dosavadních pojetí si ho ale nespletete ani omylem. Vypadá tak, jako by někdo nechal vrtulky o samotě ve stodole, a to hodně dlouho.

Mršky se totiž rozmnožily a na ledvinky nyní vyrazí v partě. Jejich propojené obroučky naznačují, že jde o další fázi bezuzdného vzájemného kopírování nápadů Audi a BMW, něco podobného ale mnichovští rezolutně odmítají.

„Was? Audi?” začíná odpověď na náš zvídavý dotaz Karl Luftschraube, marketingový expert BMW „Nemáme žádný důvod cokoli od Audi kopírovat, náš náskok díky marketingu je tak obrovský, že Ingolstadt vůbec nebereme jako konkurenci,” pokračuje hrdě. A proč tedy zrovna čtyři vrtulky? „A proč ne, stále větší část našich prodejů tvoří modely s pohonem všech kol a zákazníci nám dávali najevo, že točení jednou vrtulkou je dostatečně nereprezentuje.”

„Nakonec, co je špatného na čtyřech? Kdybychom tam dali tři, bude to jako Toyota, a kdyby pět, budete nám nadávat do olympiády,” odsekl Luftschraube, kterého naše otázky poněkud vyvedly z míry.

Že osa Mnichov-Ingolstadt není jen bájí senzacechtivých novinářů nicméně naznačuje takřka okamžitá reakce Audi. „Věděli jsme, že BMW nám chce zcizit náš 'vierzirkel', a tak jsme neprodleně reagovali,” řekl nám na telefonický dotaz Peter Allrad z firmy, které dosud říkalo „automobilka čtyř kruhů”. S poněkud reakcionářskou změnou loga evidentně nemá velký problém: „Nemáme důvod si velkým logem cokoli kompenzovat, jeden kruh nám bohatě stačí. Říkáme mu kruh štěstí a symbolizuje pocit, který zavládne v myslích našich zákazníků, když si pořídí Audi. S novým logem jsme naprosto spokojeni.”

Němečtí konkurenti si tak dneškem poněkud prohazují pozice. Vlastně to asi není poprvé...


BMW má nové logo, očnímu nevolejte - 1 - BMW logo 2012
Takhle to dopadne, když si vrtulky nedají pozor

BMW má nové logo, očnímu nevolejte - 2 - Audi logo 2012
Dělení loga Audi nebylo bezbolestné

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.