BMW X6 M 50d a M 550d: známe dynamiku prvních naftových M

Bavorská automobilka s odhalením čehokoli bližšího ke svému novému, třikrát přeplňovanému dieselu a jím vybaveným modelům váhá, my přesto víme více.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

BMW X6 M 50d a M 550d: známe dynamiku prvních naftových M

10.12.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek

BMW X6 M 50d a M 550d: známe dynamiku prvních naftových M

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Bavorská automobilka s odhalením čehokoli bližšího ke svému novému, třikrát přeplňovanému dieselu a jím vybaveným modelům váhá, my přesto víme více.

Tradiční příznivci divize M automobilky BMW jsou od prvního oficiálního oznámení příchodu prvního naftového eMka, modelu X6 M 50d z minulého týdne patrně už po smrti, a tak je dnešní zpráva maximálně obrátí v hrobě. Říkat v souvislosti s ní, že něco víme, je trochu nadnesené, neboť to spíše tušíme a máme o tom své pochybnosti, ale přesto si nedovolíme se s vámi nepodělit.

Naši přátelé z BMW Blogu nám totiž zaslali pár specifikací nejen výše zmíněné naftové X6 M, ale také už dříve několikrát probírané M 550d. V prvé řadě znovu potvrzují, že pod kapotou obou modelů se objeví třikrát přeplňovaný naftový třílitr s šesti válci, jehož maximální výkon bude činit 381 koní. Maximum točivého momentu 740 Nm má být o něco vyšší, ale to není až tak podstatné. Zajímavější je, že zmiňují i dynamiku obou aut: X6 M 50d má zrychlit na stovku za 4,9 sekundy, M 550d pak za 4,7 sekundy. To nejsou vůbec špatné hodnoty, zvláště pokud uvážíme, že normovaná spotřeba druhého zmíněného vozu má činit 6,3 litru nafty na 100 km. A i když v praxi svižného ježdění více využívajícího potenciál motoru bude dvoj- až trojnásobná, bude to stále zajímavý poměr.

Tyto informace jsou označovány za velmi věrohodné a kolegům z BMW Blogu je třeba přiznat, že se v minulosti málokdy mýlili, nám se přece jen nezdají úplně jisté. Však považte sami - BMW již dnes nabízí modely X6 50i a 550i, které jsou vybaveny dvakrát přeplňovaným osmiválcem o objemu 4,4 litru s výkonem až 407 koní. Tento motor je silnější, vozy s nimi budou lehčí než s dieselem, pracovat budou se stejnou převodovkou a stejným pohonem kol. Naftovému šestiválci půjde jen těžko přiznat vyšší výkon v nízkých otáčkách, když 4,4 V8 pracuje s točivým momentem 600 Nm dostupným v rozmezí 1 800 - 4 500 ot./min. Přesto X6 50i zrychluje na stovku za 5,4 sekundy a 550i za 4,8 sekundy. Je možné, že by to M 50d zvládly o tolik rychleji? Možné ano, ale pravděpodobné až tak ne, zvláště když třeba M5 potřebuje 560 koní, aby akceleraci na stoku zvládla za 4,4 sekundy...

Odhlédneme-li od údajů o dynamice, pak zdroje tvrdí, že „M5d” se do výroby dostane v březnu, „X6 Md” pak v dubnu. Apríl už to ale tak jako tak nebude...


BMW X6 M 50d a M 550d: známe dynamiku prvních naftových M - 1 - BMW M5 F10 nove 057BMW X6 M 50d a M 550d: známe dynamiku prvních naftových M - 2 - BMW M5 F10 nove 060BMW X6 M 50d a M 550d: známe dynamiku prvních naftových M - 3 - BMW M5 F10 nove 059BMW X6 M 50d a M 550d: známe dynamiku prvních naftových M - 4 - BMW M5 F10 nove 058BMW X6 M 50d a M 550d: známe dynamiku prvních naftových M - 5 - BMW M5 F10 nove 056BMW X6 M 50d a M 550d: známe dynamiku prvních naftových M - 6 - BMW M5 F10 nove 087
V něčem, co bude vypadat jako M5, již brzy zařehtají naftové koně. Bude to ale stačit na zrychlení na stovku pod 5 sekund?

Zdroj: BMW Blog

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.