BMW X6 M 50d a M 550d: známe dynamiku prvních naftových M

Bavorská automobilka s odhalením čehokoli bližšího ke svému novému, třikrát přeplňovanému dieselu a jím vybaveným modelům váhá, my přesto víme více.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

BMW X6 M 50d a M 550d: známe dynamiku prvních naftových M

10.12.2011 | Petr Miler | 1 příspěvek

BMW X6 M 50d a M 550d: známe dynamiku prvních naftových M

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Bavorská automobilka s odhalením čehokoli bližšího ke svému novému, třikrát přeplňovanému dieselu a jím vybaveným modelům váhá, my přesto víme více.

Tradiční příznivci divize M automobilky BMW jsou od prvního oficiálního oznámení příchodu prvního naftového eMka, modelu X6 M 50d z minulého týdne patrně už po smrti, a tak je dnešní zpráva maximálně obrátí v hrobě. Říkat v souvislosti s ní, že něco víme, je trochu nadnesené, neboť to spíše tušíme a máme o tom své pochybnosti, ale přesto si nedovolíme se s vámi nepodělit.

Naši přátelé z BMW Blogu nám totiž zaslali pár specifikací nejen výše zmíněné naftové X6 M, ale také už dříve několikrát probírané M 550d. V prvé řadě znovu potvrzují, že pod kapotou obou modelů se objeví třikrát přeplňovaný naftový třílitr s šesti válci, jehož maximální výkon bude činit 381 koní. Maximum točivého momentu 740 Nm má být o něco vyšší, ale to není až tak podstatné. Zajímavější je, že zmiňují i dynamiku obou aut: X6 M 50d má zrychlit na stovku za 4,9 sekundy, M 550d pak za 4,7 sekundy. To nejsou vůbec špatné hodnoty, zvláště pokud uvážíme, že normovaná spotřeba druhého zmíněného vozu má činit 6,3 litru nafty na 100 km. A i když v praxi svižného ježdění více využívajícího potenciál motoru bude dvoj- až trojnásobná, bude to stále zajímavý poměr.

Tyto informace jsou označovány za velmi věrohodné a kolegům z BMW Blogu je třeba přiznat, že se v minulosti málokdy mýlili, nám se přece jen nezdají úplně jisté. Však považte sami - BMW již dnes nabízí modely X6 50i a 550i, které jsou vybaveny dvakrát přeplňovaným osmiválcem o objemu 4,4 litru s výkonem až 407 koní. Tento motor je silnější, vozy s nimi budou lehčí než s dieselem, pracovat budou se stejnou převodovkou a stejným pohonem kol. Naftovému šestiválci půjde jen těžko přiznat vyšší výkon v nízkých otáčkách, když 4,4 V8 pracuje s točivým momentem 600 Nm dostupným v rozmezí 1 800 - 4 500 ot./min. Přesto X6 50i zrychluje na stovku za 5,4 sekundy a 550i za 4,8 sekundy. Je možné, že by to M 50d zvládly o tolik rychleji? Možné ano, ale pravděpodobné až tak ne, zvláště když třeba M5 potřebuje 560 koní, aby akceleraci na stoku zvládla za 4,4 sekundy...

Odhlédneme-li od údajů o dynamice, pak zdroje tvrdí, že „M5d” se do výroby dostane v březnu, „X6 Md” pak v dubnu. Apríl už to ale tak jako tak nebude...


BMW X6 M 50d a M 550d: známe dynamiku prvních naftových M - 1 - BMW M5 F10 nove 057BMW X6 M 50d a M 550d: známe dynamiku prvních naftových M - 2 - BMW M5 F10 nove 060BMW X6 M 50d a M 550d: známe dynamiku prvních naftových M - 3 - BMW M5 F10 nove 059BMW X6 M 50d a M 550d: známe dynamiku prvních naftových M - 4 - BMW M5 F10 nove 058BMW X6 M 50d a M 550d: známe dynamiku prvních naftových M - 5 - BMW M5 F10 nove 056BMW X6 M 50d a M 550d: známe dynamiku prvních naftových M - 6 - BMW M5 F10 nove 087
V něčem, co bude vypadat jako M5, již brzy zařehtají naftové koně. Bude to ale stačit na zrychlení na stovku pod 5 sekund?

Zdroj: BMW Blog

Petr Miler

Diskuze 1 příspěvek

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše