Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
BMW Z4: třetí generace bude znovu ostřejší
8.5.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Není třeba velkého pozorovacího talentu, abyste zjistili, že první a druhá generace BMW Z4 oslovují svým charakterem úplně jinou klientelu. Ta třetí se má tak trochu vrátit ke kořenům.
Stačí si přečíst někdejší test BMW Z4 M Coupé nebo jeho srovnání s M3 E46 z pera našeho šéfredaktora, abyste měli jasno v tom, co byla zač první generace BMW Z4. Provedení M je pochopitelně jiné než ta běžná, ale podobný charakter nepřikouzlíte nákladní Tatře, ani kdybyste se uladili k smrti. Potřebujete skvělý základ a tím první generace Z4 z hlediska jakési sportovnosti vždy byla.
Mohli jste si ji koupit klidně s nejslabším motorem, v provedení kupé i roadster a stejně jste dostali malý, lehký a mrštný vůz s těžištěm kdesi pod silnicí. Jistě, nebyl nejpraktičtější, ale dokázal pobavit a být vzhledem ke svému výkonu velmi rychlý.
Druhá generace pak zamířila docela jinam. Hlavním důvodem je patrně to, že vsadila na pevnou střechu, a tak není pořádně ani kupé ani roadsterem. Mohla se rozloučit se svými nízkým těžištěm, s větším prostorem a vůbec výše posazenou stavbou trochu ztloustla a naladění podvozku dokonalo dílo. Je to nesporně parádní kočkolap, Řidiče ale u srdce nevzal. Konec konců, uvědomuje si to i BMW, které již kdysi vzdalo vývoj verze M a nakonec vsadilo jen na přiostřenou Z4 sDrive35is.
Nepochybujeme o tom, že si i taková koncepce našla své zákazníky, nám se ale více zamlouvala ta předchozí, která byla schopna jít po krku i Boxsteru resp. Caymanu od Porsche. A jak se zdá, právě do souboje s těmito modely se chce BMW vrátit.
Informuje o tom magazín Inside Line, podle jehož zdrojů má být třetí generace Z4 znovu sportovnějším autem více zaměřeným na prožitek z jízdy. Jak toho chce technicky docílit, to je zatím neznámou, ale toto je hlavně věc charakteru auta, tedy především vůle konstruktérů, nikoli technickou výzvou. Američtí kolegové říkají, že změna zřejmě nebude až tak dramatická, aby BMW neztratilo novou, odlišnou klientelu druhé generace a zároveň zpátky přitáhlo zákazníky té první. Ruku v ruce se změnou charakteru mají jít i úpravy designu, konkrétně se hovoří o zkrácení dlouhé přední kapoty a posun kabiny řidiče více dopředu. Vzhled má být každopádně relativně konzervativní, aby „vypadal dobře alespoň 15 let”.
Je pochopitelně otázkou, jestli nakonec BMW změnou neposune Z4 kamsi do prázdna a neztratí zákazníky jak první, tak druhé generace. Ale věřme, že to dopadne dobře - pokud se chce Z4 stát znovu škodnou na trhu nejmenších sportovních Porsche, pak nemůže udělat nic jiného než skoro perfektní řidičské auto. Jak se dílo podařilo bychom měli poznat v roce 2015, dříve se Z4 s pořadovým číslem 3 na trhu neobjeví.
Dnešní BMW Z4 je spíše stylovka, což dosvědčují i jeho verze jako Design Pure Balance
Ani první generace Z4 nevypadala špatně, okouzlovala ale hlavně svým jízdním projevem
Zdroj: Inside Line
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
včera - Muž ukázal, jak samořídicí taxíky Googlu ošálí tričko s nápisem Stop, tohle má být ta brzká budoucnost?
6.5.2024 - Majiteli jen dva roky starého auta odešel motor a Audi ho odmítlo opravit v záruce. Expert ukázal, co vedlo k neštěstí za 700 tisíc
6.5.2024
Nové na MotoForum.cz
- Nová pravidla od roku 2027 včera 17:19
- Petr Najman si ze Slováckého okruhu odváží dvě trofeje včera 09:45
- Zanáška si spravil chuť, ve Starém Městě si vyjel podium včera 09:21
- König v prvních závodech IDM nebodoval 6.5.2024
- Na Sachsenringu pokračovalo MS-Side 6.5.2024
Nejnovější články
- Němci vyzkoušeli auto od Xiaomi se vzhledem i dynamikou Porsche za cenu Škody. Je prý jen dobře, že se sem nedováží
včera - Oprava nepatrného ťukance na elektrickém Rivianu vyšla majitele tak draho, že místo ní mohl mít celé nové auto
včera - Němečtí rodiče odmítají domácí auta jako vozy pro rodinu, v anketě s 25 tisíci respondenty dali přednost Škodě
včera - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
včera - Ex-manažer Audi promluvil: Firma vsadila na špatného koně, ignoruje zákazníky, zabíjí klíčová auta a utápí se v byrokracii
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva