Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Bratrovražedný boj všech Lamborghini dneška dopadl jinak, než si většina lidí maluje
2.8.2020 | Petr Miler
Jedno je nejprestižnější, nejsilnější a daleko nejdražší, tak přece musí být nejrychlejší. Jenže není, i špičce nabídky modelu Aventador někdy šlape na paty „rodinný” Urus, o Huracánu ani nemluvě.
Je to souboj aut, které si naprostá většina z nás nikdy nebude moci dovolit, to ale neznamená, že se na něj nemůžeme podívat. Jen v málokterém klání se ostatně sejdou všechny současné modely té které automobilky, nakonec v případě některých z nich by to znamenalo nutnost postavit letištní plochu, která ještě nevznikla.
V případě Lamborghini je to ale docela jednoduché - vyrábí Aventador, Huracán a nejnověji Urus, tedy dvě supersportovní kupé resp. roadstery a k nim něco, čemu říká superspotovní SUV. Bez jakéhokoli shazování je ale třeba dodat, že Urus není tak úplně ryzí Lamborghini, v mnohých případech dává znát, že jde o skládačku dílů ze skladu koncernu Volkswagen zabalenou do líbivé karoserie ve stylu Lamba s některými prvky spíše trapně předstírajícími italskou DNA.
Ale znovu, nic proti tomu, alespoň z obchodního hlediska. Spousta lidí chce image Lamba, ale nechce ve skutečnosti Lambo, protože to znamená mít auto, ve kterém pětkrát do roka vyjedete za pěkného počasí a pak jej tak maximálně párkrát protúrujete v garáži. Urus je automobil pro každý den a jako takový ani v souboji se svými skutečně supersportovními bratry neukázal nic špatného.
Jasným favoritem tohoto klání byl Aventador ve verzi SV. Třebaže jde o roadster, jeho 750 koní z objemného dvanáctiválce činí v kombinaci s pohonem 4x4 toto auto favoritem každého sprintu, vedle nějž 2,2tunová cihla jménem Urus a 640koňový benjamínek jménem Huracán vypadají jako typy pro druhé housle. Ale chyba lávky - Urus má k 650 koním dvě turba a Huracán ve verzi Performante váží jen 1 382 kg, skoro o 200 méně než Aventador. A také má rychlou dvouspojkovou převodovku, Aventador má pořád nešťastný robotizovaný manuál.
Výsledek? Ve všech ohledech je nakonec nejrychlejší Huracán, třebaže odstartovat jej správně z místa není jednoduché. Urus je nakonec poslední, jak se dalo čekat, ale Aventadoru do vyšších rychlostí, kdy se teprve projeví jeho lepší aerodynamika, překvapivě dobře stačí. Na brzdách vyhrál Aventador, ale nejspíše jen proto, že řidiči Huracánu se brzdění nepodařilo jako ostatním. Nakonec, podívejte se na to sami - bez ohledu na interpretaci některých dílčích výsledků je Huracán překvapivě jasným vítězem tohoto klání a Urus jeho černým-bílým koněm.






































Aventador SV by měl být v tomto klání vzhledem ke svým parametrům jasným vítězem, spíše je ale nakonec relativně největším zklamáním z celého tria. Foto: carwow@Youtube
Zdroj: carwow@Youtube
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včeraBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Fiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
včeraVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
včeraAž komicky silný Ariel Atom je tu po 25 letech od zrodu proto, aby vám zdeformoval obličej jako Clarksonovi. Vypadá i jede jako malá F1
včeraPorsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
včeraNádrž mu sluší. Spalovací Fiat 500 je tady, aby zachránil už pět let (ne)prodávaný elektrický propadák
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva