Budoucnost Maybachu? Rozhodne se 1. července

Snaha o obnovení slávy značky Maybach nevyšla Mercedesu zrovna podle jeho představ. Nyní musí dojít k rozhodnutí, zda tuto epizodu ukončit, nebo se vydat trochu jinou cestou. Rozhodnutí padne brzy a prý bude spíše pozitivní.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Budoucnost Maybachu? Rozhodne se 1. července

14.6.2011 | Petr Miler | 1 příspěvek

Budoucnost Maybachu? Rozhodne se 1. července

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Snaha o obnovení slávy značky Maybach nevyšla Mercedesu zrovna podle jeho představ. Nyní musí dojít k rozhodnutí, zda tuto epizodu ukončit, nebo se vydat trochu jinou cestou. Rozhodnutí padne brzy a prý bude spíše pozitivní.

Uběhlo již devět let od chvíle, kdy Mercedes (lépe řečeno Daimler, tehdy ještě Daimler-Chrysler, ale zůstaňme u populárnějšího označení německé automobilky) „oživil” značku Maybach. Tehdy si od superluxusních limuzín s velkým M ve znaku mnohé sliboval a plánoval ročně prodávat na 1 500 vozů této značky. Bohužel pro Mercedes tento záměr nikdy zdaleka nebyl naplněn a automobilka mohla být ráda, když se jí podařilo prodat alespoň 200 Maybachů za rok.

Jeho jediné modely 57 a 62 za tu dobu stihly zestárnout a jejich konkurenceschopnost na dnešním trhu je již omezená, i když se firma snaží nabízet rozličná provedení typu Guard se zcela jedinečnými parametry. Před Mercedesem tedy stojí otázka, zda v tomto příběhu pokračovat, nebo jej zkrátka ukončit. Že by Němci od základů vyvinuli nový model a pokusili se s nim prorazit stejně jako před devíti lety je nyní prakticky vyloučeno, jakkoli již firma dříve připustila, že nástupce současných modelů je ve vývoji. Ve hře je tak krom úplného ukončení aktivit Maybachu už jen jedna možnost - spojit se s jiným luxusních výrobcem, využít společného know how a výrobních kapacit a náklady na další fungování Maybachu snížit na minimum.

Možné jsou v tuto chvíli obě varianty, z té druhé prý připadá v úvahu spojení s britským Aston Martinem. Obě automobilky sice odmítly tuto možnost komentovat, dává ale jistý smysl - Mercedes by mohl vývoj a výrobu Maybachů svěřit Britům, kteří jsou vyhlášeni zejména svým citem pro design a provedení exteriérů a interiérů, výměnou by mu poskytl svou techniku, zejména pak špičkové výkonné motory a vícestupňové automaty.

Ať už je tato možnost reálná, nebo nikoli, šéf Daimleru Dieter Zetsche včera prohlásil, že o osudu Maybachu rozhodne vedení koncernu do 1. července tohoto roku. Je prý velmi pravděpodobné, že rozhodnutí bude pozitivní ve smyslu zachování existence velkého M jako v rámci blízkého partnerství s další významnou světovou automobilkou.

Zetsche přitom připustil, že bylo chybou investovat do znovuoživení tak úzkoprofilové značky přes 700 milionů Eur, když už k tomu ale došlo, chce udělat maximum proto, aby ji Daimler nemusel odepsat zcela. Uvidíme, jak všechno nakonec dopadne a pokud opravdu dojde na pozitivní scénář, jestli oním partnerem bude skutečně Aston Martin.


Budoucnost Maybachu? Rozhodne se 1. července - 1 - Zeppelin08Budoucnost Maybachu? Rozhodne se 1. července - 2 - Zeppelin09Budoucnost Maybachu? Rozhodne se 1. července - 3 - Zeppelin10Budoucnost Maybachu? Rozhodne se 1. července - 4 - Zeppelin11Budoucnost Maybachu? Rozhodne se 1. července - 5 - Zeppelin12Budoucnost Maybachu? Rozhodne se 1. července - 6 - Zeppelin01 Budoucnost Maybachu? Rozhodne se 1. července - 7 - Zeppelin02Budoucnost Maybachu? Rozhodne se 1. července - 8 - Zeppelin03Budoucnost Maybachu? Rozhodne se 1. července - 9 - Zeppelin04Budoucnost Maybachu? Rozhodne se 1. července - 10 - Zeppelin05Budoucnost Maybachu? Rozhodne se 1. července - 11 - Zeppelin06
Maybachy v provedení Zeppelin jsou absolutními vrcholy nabídky značky

Petr Miler

Diskuze 1 příspěvek

Živá témata na fóru

zobrazit vše