Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Bugatti Galibier: k mání za 42 milionů v roce 2013, po kompletním redesignu
27.9.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
O Bugatti 16C Galibier se nedávno proslýchalo, že bude uloženo k ledu, protože prý nebylo dost dobré, originální, exkluzivní, jiné. Věci se ale mají jinak.
Galibier končí i nekončí. Nejdříve musí o jeho definitivní budoucnosti rozhodnout nejvyšší vedení koncernu Volkswagnen, které má vyřknout své stanovisko do konce letošního roku. A pokud vůz opravdu potvrdí pro sériovou výrobu, ani zdaleka nemá vypadat jako automobil, jehož podobu známe déle než dva roky. Ještě před definitivním rozhodnutím vedení jej totiž čeká výrazný redesign.
„Galibier je ve momentálně ve druhé polovině vývoje designu,“ řekl pro britský Autocar šéf automobilky Bugatti Wolfgang Durheimer a dodal, že přepracované auto dostane VW k posouzení ještě před Vánocemi. „Navrhnu, abychom dále pokračovali ve vývoji, a oproti původní studii budu prosazovat značné změny,“ vysvětlil svůj záměr Durheimer. „Projekt by se měl lišit od současného vozu hlavně od B sloupků dozadu, změníme přístup k zadním sedadlům a vyřešíme problém s prostorem pro nohy cestujících na zadních sedadlech. Auto by mělo být trochu delší a upravíme též výkon.“ Durheimer též zdůraznil, že síla motoru v koních bude vyjádřena čtyřciferným číslem, bude tedy přesahovat tisícikoňovou hranici.
Tyto návrhy na změny prosazované samotným šéfem automobilky se objevily poté, co byl Galibier představen zákazníkům a tím nenápadně podroben „klinické“ studii. „Polovina majitelů Veyronů se již posadilo do Galibieru,“ říká Durheimer. „V novém návrhu byste design původní studie patrně rozpoznali, ale až teď jsou to tvary, za které se můžu stoprocentně postavit.“ Pokud to vyjde (a šéf Bugatti pochopitelně věří, že ano), nový vůz - s označením Galibier nebo možná spíše Royale - dorazí na trh nejpozději v roce 2013 a jeho cena by měla přesáhnout částku 42 milionů korun.






















V této podobě nové Bugatti definitivně nevznikne, automobilka má již připravený nový design
Zdroj: autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 2 hodinamiHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nejčtenější články
Muž si v dubnu koupil vysněnou Alfu, platí za ní splátky i pojištění. Jeho auto ale dodnes stojí u dealera a nemůže si ho ani odvézt
4.7.2025Elektrické Kie nekupuje v USA už skoro nikdo, prodeje se během pár měsíců propadly na směšná čísla
4.7.2025Nová Mitsubishi pro Evropu budou zjevně už jen předělané Renaulty, na tomhle to ale skoro není poznat
4.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Další firma slibuje převratné nové baterky s bleskovým dobíjením, reálně ale auta pořád používají baterie pro notebooky z roku 1985
4.7.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva