Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Bugatti při jízdě rychlostí 413 km/h začal docházet benzin, jasně ukázalo, proč takové auto nemůže být elektrické
2.6.2024 | Petr Miler
Také Bugatti mělo přejít na elektrický pohon, až jeho nový šéf, paradoxně nadšenec do elektrického pohonu, zavelel k zachování spalovacích motorů. Není to jen dílo úcty k tradici a preferencím zákazníků, takové auto rozumně elektrické být ani nemůže.
Tento týden jsme vám ukázali, jak jeden íránsko-německý obchodník s auty rozjel Bugatti Chiron na neomezeném úseku německé dálnice na 413 km/h. Napodobil tak Radima Passera a jeho jízdu rychlostí ještě o něco vyšší, to už jsme probírali, jedné pozoruhodné věci jsme si ale na videu hned nevšimli - že se v jeho závěru autu rozsvítí „hladové oko”, prostě mu začne docházet benzin. A to zrovna v momentě, kdy řidič bez zjevného důvodu z hlediska dění před autem přestane dál zrychlovat.
Je možné, že ubral, a tedy nedosáhl rychlosti ještě vyšší, právě kvůli tomu, že se kontrolky lekl? Možné to je, proto se v reakci na video někteří ptají, proč si před pokusem nenatankoval plnou. Vtip je ale v tom, že on to nejspíš udělal, přesto mu palivo během pokusu došlo. Mezi fascinujících fakty o Bugatti Chiron patří i to, že při jízdě na maximum mu palivo vydrží jen na 9 minut jízdy. Není to zase tak málo, jak se může zdát, ujede tak 63 km, ale 9 minut... Tušíme, že vaše občasné večerní kratochvíle trvají déle.
Chiron má totiž nádrž jen na 100 litrů paliva, což je obecně hodně, vzhledem k jeho 1500koňovému výkonu to ale zase tak moc není. Uvážíme-li, že pořád není problém koupit 150koňový diesel s 60litrovou nádrží, pak 1500koňový benzin se 100litrovou nádrží je výsměch. Tato vlastně nepříjemnost ale jasně ukazuje ještě jinou věc - proč Bugatti zůstane u spalovacích motorů a nestane se elektrickým, jak původně mělo. Jeho auta by pak totiž byla definitivně k ničemu.
Pokud dnes Chiron vydrží na svou 100litrovou nádrž jet rychle jen 9 minut, během kterých sotva stihnete natočit to, co muž na videu níže, s elektrickým ekvivalentem byste se sotva rozjeli. I když 100litrová nádrž není mnoho, představuje v případě naplnění naftou ekvivalent asi 390kWh akumulátoru ve voze s elektrickým pohonem. Takový žádné osobní auto nepoužívá, ani nemůže, jen baterka by vážila snad 1,5 tuny, možná i víc. Maximum, kolik by tak šlo do podobného auta rozumně vměstnat, by bylo možná 150 kW. Za jinak stejných okolností by pak jízda na maximum mohla trvat jen asi 3,5 minuty. To už je opravdu málo.
Je to velmi přibližný výpočet se spoustu nejasných proměnných (auto by velmi pravděpodobně nemohlo fungovat na maximum po celou dobu čerpání elektřiny z akumulátoru, při vysoké zátěži se mění efektivita fungování čehokoli ve velmi nestandardní apod.), ať už by ale o šlo 3 minuty nebo 5, bylo by to sakra málo k tomu, aby s takové auto aspoň na chvíli předvedlo, co dokáže. Natož aby tak někam dojelo. Vážně si ještě někdo myslí, že elektrický pohon je evolučním krokem vpřed?



Bugatti Chiron bylo vyvinuto s tím, aby zvládalo cestování extrémními rychlostmi, přesto na plnou nádrž umí jet naplno jen 9 minut. Proto se také na videu níže na konci pokusu o dosažení maximálku rozsvítí kontrolka množství paliva v nádrži, i na jeden takový pokus jistě padla celá. S elektrickým pohonem by nebylo možné ani to, ani zdaleka. Foto: Bugatti
Zdroj: Omid Mouazzen@YouTube
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včeraBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Prototyp elektrického BMW M3 se ukázal v akci na okruhu. Působí jako rychlá a tichá smrt, právě k té může mít nejblíž
7.6.2025BMW ukazuje Fordu, jak správně reagovat na zájem zákazníků. Je to vážně tak těžké?
7.6.2025Výrobce elektromobilů, ve kterém VW utopil už 66 miliard, letos čeká ještě nižší prodeje. Zaplácne je novými obligacemi
7.6.2025Návrat uměle zaříznutých osmiválců ukazuje sílu trhu, auta jimi vybavená dostanou nový znak jako symbol vzdoru
7.6.2025Šéf čínského gigantu říká, že tamní „elektrická revoluce” je nafouknutá bublina. Automobilky bez marží žijí na hranici krachu jen díky státu
7.6.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva