Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025 | Petr Prokopec
Tohle auto nepřestává fascinovat. Uvážíme-li, že jde o vrcholné provedení toho, čemu někteří posměšně říkají „americkej kýbl”, je až neuvěřitelné, čeho je schopno v přímce i na technické trati. A to zvlášť vzhledem k jeho ceně.
Začátek dodávek Chevroletu Corvette ZR1 prvním zákazníkům je očividně na spadnutí. Americká automobilka totiž odstartovala sérii novinářských prezentací, díky čemuž je internet zahlcen materiály, ze kterých konkurenci musí jít trochu mráz po zádech. Osmiválcová novinka totiž již má za sebou pět okruhových rekordů, které stanovila na tratích Watkins Glen, Road America, Road Atlanta a Virginia International Raceway. Působivé přitom je, že za těmito počiny nestojí jeden řidič, nýbrž hned čtveřice - ZR1 tak evidentně padne rychle do rukou kdekomu.
Až teď ale můžeme auto poprvé vidět na okruhu v rukou někoho mimo automobilku. Lidé z Vehicle Virgins ukázali stroj v akci na Circuit of the Americas, kde se jezdí také závody Formule 1. A řidič nepěje chválu pouze na pohonnou jednotku, ale také na neskutečnou přilnavost, stejně jako na brzdy. Jak k tomu dodává náš přítel Jason Fenske z Engineering Explained, Corvette ZR1 je i díky 1 079 koním nejrychleji akcelerující produkční zadokolkou v historii. Stovku totiž dle technických parametrů zvládá za 2,3 sekundy, čtvrtmíli pak doslova deklasuje časem 9,6 sekundy a rychlostí 241 km/h v cíli.
Tuto skutečnost si ostatně ověřil i Jason Cammisa z webu Hagerty, který dosáhl času 9,8 sekundy a rychlosti 235 km/h. Za továrními daty tak sice zaostal, ovšem jen proto, že okruh Buttonwillow Raceway Park nemá zrovna dokonale přilnavý povrch. To ostatně prokázal jeho kolega Randy Pobst, který je sice ostříleným závodním jezdcem, ovšem se ZR1 předchozí generace se rozjížděl jen velmi těžce. Novinka ovšem neměla problém vyklepnout i hybridní Lamborghini Revuelto a Ferrari SF90.
V obou případech jde o vozy s pohonem všech kol, kterým elektromotory pomáhají s odpichem při nižších rychlostech hned dvakrát. Zas a znovu je tak třeba před „americkým kýblem” smeknout, skutečně má stále blíže ke své novější přezdívce „Bugatti pro chudé”. Sice ne pro až tak chudé, ale minimálně za mořem je relativně opravdu za babku. Ceny v USA totiž startují na 173 300 dolarech neboli na 3,75 milionech korun, zatímco za Revuelto dáte v USA takřka čtyřnásobek, tedy 608 358 USD (13,2 milionu Kč). Tady se nám rýsuje hit, který Chevrolet nebude stíhat vyrábět.






Corvette ZR1 osmé generace se zapisuje do historie způsobem, jaký hlavně evropská konkurence nerozdýchá. I přes pohon zadních kol a čistě spalovací jednotku pod kapotou se totiž „americký kýbl“ snadno vypořádat s hybridními čtyřkolkami od Ferrari a Lamborghini. Ne nadarmo se mu i díky jeho výkonu teď říká „Bugatti pro chudé”. Foto: Chevrolet
Zdroj: Vehicle Virgins@Youtube, Hagerty@Youtube, Engineering Explained@Youtube
Bleskovky
Muž se zkusil se svým Mercedesem zdolat slavné Španělské schody v Římě, dojel překvapivě daleko
před 6 hodinamiMarnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
včeraČínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
16.6.2025
Nejnovější články
Americké prodeje elektrických aut se po měsících uvadání náhle propadly, ukazují křehkost složitě vybuzeného zájmu o ně
před hodinouDědic Fiatu říká, že čtvrtinu jeho techniků už zaměstnává jen vyhovění předpisům EU. Zlomit to chce radikálně novým typem aut
před 3 hodinamiMalá elektrická Honda byla takové fiasko, že skončila po čtyřech letech, proto značka přichází s další
před 4 hodinamiAudi po letošním roce už nikdy nebudou vypadat stejně, šéf se snaží umlčet kritické hlasy
před 5 hodinamiMuž se zkusil se svým Mercedesem zdolat slavné Španělské schody v Římě, dojel překvapivě daleko
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva