Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Bugatti ukázalo, co vydrží revoluční brzdy z 3D tiskárny. Ani 400 km/h je nerozhodí
30.12.2018 | Mirek Mazal
Dvoutunové auto schopné jet více než 400 km/h potřebuje brzdy jako žádné jiné. Bugatti tak pro Chiron vyvinulo úplně nové třmeny vyráběné 3D tiskem, jsou lehké a skoro nezdolné.
Koncern VW chystá revoluci ve výrobě aut, plánuje dosavadní postupy nahradit 3D tiskem. Inovativní technika výroby pevných objektů z původní digitální předlohy zatím stále prochází přípravnou fází, ve Wolfsburgu ale nedávno otevřeli novou část hlavního výrobního závodu s moderní generací tiskáren Hewlett-Packard.
Výrobu součástek aut pokládáním souvislých vrstev materiálu zavádí také Bugatti. Nově nás výrobce Chironu seznamuje se zkušebním testem brzdových třmenů zhotovených právě trojrozměrným tiskem. A ne jen tak pro nic za nic - náhrada klasických kovaných brzdičů v něm vydrží skoro nemožné.
Technici namontovali třmen s brzdovým diskem a brzdovými destičkami na laboratorní stojan, který dokáže simulovat rychlost až 400 km/h. Brzdění z takového tempa je opravdovou výzvou pro jakýkoliv brzdový třmen, ten z tiskárny nevyjímaje. Během zkušební zátěže létaly jiskry, které se měnily v plameny. Kotouč měnil barvy, ale třmen držel tvar. V oblaku dýmu se disk roztočil několikrát až na 375 km/h a teplota disku přesáhla tisíc stupňů Celsia. Komponenty i tuto zátěž ustály se ctí. Na některých místech se sice objevily upečené části, ale výrobek vydržel v celku a zachoval si svou funkci.
Cvičný stříbrný brzdič ustál křest ohněm. Jeho výroba trvala 45 hodin, o výsledek se postaraly čtyři 400wattové lasery a titanový prášek. Tisková jednotka použila 2 313 vrstev materiálu, než díl putoval do zapékací komory. V konečné fázi obráběcí stroj vyhladil finální podobu všech funkčních ploch. Titanový třmen je téměř o polovinu lehčí, je ale zatím velmi drahý. U Bugatti nicméně i za takových okolností najde uplatnění velmi snadno...


















Bugatti představilo titanový třmen z 3D tiskárny. Odlehčený brzdič putoval rovnou do zátěžového testu, vydrží neuvěřitelné véci
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
včeraČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Podívejte se, co musí vydržet nový supersport, aby ho pustili na silnice. Auto v rámci vývoje doslova utýrají
4.4.2025Arabský majitel McLarenu spojil slavnou automobilku s dosud neznámým startupem, působí to jako zoufalý pokus o záchranu
4.4.2025Zájem Němců o elektromobily zůstává u dna, jejich nařizování odmítají úplně. Jsou si velmi dobře vědomi jejich nedostatků
4.4.2025Vracející se Honda Prelude poprvé ukázala svůj interiér. Od pohledu je to zklamání, detaily ale potěší
4.4.2025Porsche je na tom tak zle, že může prodat zbytek Bugatti prťavému Rimacu, i když dřív chtělo udělat pravý opak
5.4.2025
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 05.02. 22:37 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 05.02. 19:01 - jerry
- VZKAZY 05.02. 14:28 - pavproch
- Prodám Volkswagen Transporter 2.0 TDI 05.02. 12:09 - M.Z.
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.02. 08:53 - řidičBOB
- Onboard videa 05.01. 09:03 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB