Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Bugatti Veyron Super Sport už není nejrychlejší auto světa, aniž by bylo poraženo
7.4.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Špičkový Veyron už nenajdete v Guinessově knize rekordů na vrcholu žebříčku nejrychlejších aut světa. Jeho rekordu nebylo dosaženo v souladu s pravidly.
Zrovna tento týden jsme vás informovali o novém rekordním zápisu Hennesey Venom GT. Vůz jej dosáhl na letecké základně americké armády, když zdolal rychlost 427,5 km/h a stal se tak nejrychlejším produkční autem, které jste si kdy mohli koupit. Jeho výkon neproběhl pod dohledem žádné instituce evidující podobné rekordy, a tak není „oficiální”, z dostupné dokumentace je ale zřejmé, že jde jen o formalitu.
Už při této příležitosti se mluvilo o tom, že fakticky jde i o absolutního rekordmana, neboť dosavadní vrcholný zápis 431,072 km/h v Guinessově knize rekordů náleží Bugatti Veyron Super Sport jen za podmínky, že má odstraněný omezovač. Jinak dosahuje rychlosti „pouze” 415 km/h, a to je o dost méně než 427,5 km/h v případě Venomu. Hennessey se zatím o lepší oficiální zápis nepokusilo, věc ale nabrala v dalších dnech poněkud odlišného vývoje i bez toho.
Kolegové z Driving.co.uk si totiž na základě výše zmíněného u britské společnosti Guinness World Records stěžovali, že rekord nenáleží Veyronu oprávněně, neboť nebyl dosažen s vozem v provedení, v jakém je dodáván zákazníkům. Všech 30 vyrobených vozů totiž bylo klientům opravdu dodáno s omezovačem na 415 km/h a pro dosažení 431 km/h byl specificky upraven. Autoři „guinessovky” provedli ve věci patřičné šetření, námitku uznali jako oprávněnou a Veyronu titul nejrychlejšího auta světa odebrali. „Omezovač rychlosti auta byl deaktivován a tato úprava byla v rozporu s oficiálními pravidly. Následkem je, že rekord vozu s hodnotou 431,072 km/h není dále platný,” řekl k celé záležitosti Jaime Strang, ředitel Guinness World Records pro vztahy s veřejností.
Můžete to považovat za malichernost, neboť Veyron 431,072 km/h skutečně jet dokáže, ale zkrátka ne v provedení, v jakém se prodával a de iure jde o stejnou úpravu jako například zvýšení výkonu. Bugatti vyjádřilo ústy své mluvčí jisté překvapení, neboť jde o několik let starou záležitost a lidé z Guinness World Records prý byli o úpravě zpraveni. Jenže tehdy se auto ještě neprodávalo a nikdo netušil, zda omezovač bude skutečně standardní výbavou všech prodaných kusů. To se ukázalo jasné až později. Bugatti to prý až tak nemrzí, neboť Veyron Super Sport není jen „to nejrychlejší auto”, přesto bude vyžadovat od společnosti vyjasnění jejího kroku.
Formálně nejrychlejším autem produkčním autem světa je tak zpátky SSC Ultimate Aero díky potvrzeným 410 km/h maximální rychlosti, předpokládáme však, že o oficiální pokus se brzy a pravděpodobně úspěšně pokusí už zmiňovaný Venom GT. O dalším vývoji vás pochopitelně budeme informovat.

























Tohle bylo ještě přes týden nejrychlejší produkční auto světa. Dnes už jím není
Zdroj: Driving.co.uk
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
 Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
 před 9 hodinami
 Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
 28.10.2025
 Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
 27.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- ESRR 2026 - 2x Hořice 17:37
- Úspěšný test Bulegy v MotoGP 11:34
- Koho uvidíme 2026 v MS-Moto3? včera 16:00
- Týmy a jezdci WSBK 2026 včera 10:37
- Vyhazov manažera komplikuje Salačovu pozici 29.10.2025
Nejnovější články
 Seat po dlouhé době konečně vytáhl nějakou novinku. Dál bude těšit ty, kteří chtějí co nejvíc za co nejmíň Seat po dlouhé době konečně vytáhl nějakou novinku. Dál bude těšit ty, kteří chtějí co nejvíc za co nejmíň
 před 2 hodinami
 Jedno z nejošklivějších nových aut posledních let dostává dál naloženo, někde ho zařízli ještě před vstupem do prodeje Jedno z nejošklivějších nových aut posledních let dostává dál naloženo, někde ho zařízli ještě před vstupem do prodeje
 před 4 hodinami
 Nový šéf Stellantisu naléhá, aby se Evropa vrátila ke spalovacím motorům. Hrozbou průmyslu je pro něj EU, ne Čína Nový šéf Stellantisu naléhá, aby se Evropa vrátila ke spalovacím motorům. Hrozbou průmyslu je pro něj EU, ne Čína
 před 5 hodinami
 Nová Honda Prelude dorazila do Česka a odhalila vše, se svými cenami to bude pěkná ozdoba showroomů Nová Honda Prelude dorazila do Česka a odhalila vše, se svými cenami to bude pěkná ozdoba showroomů
 před 7 hodinami
 Toyota jde dál proti proudu, potvrdila příchod nového motoru V8. Použije neobvyklý základ a řekla i víc Toyota jde dál proti proudu, potvrdila příchod nového motoru V8. Použije neobvyklý základ a řekla i víc
 před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
 tisková zpráva
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
 tisková zpráva
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
 tisková zpráva
- Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
 tisková zpráva
- OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
 tisková zpráva
- Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
 tisková zpráva
 

 
    
    
    
   
      
      
      
    
 RSS
 RSS Facebook
 Facebook Twitter
 Twitter