Hennessey Venom GT: bijec Veyronu v plné parádě

Co se stane, když na záda kolibříka připevníte startovací raketu Saturnu 5? Že to nejde? Ale dát do Lotusu Exige motor o výkonu 1 200 koní jde.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Hennessey Venom GT: bijec Veyronu v plné parádě

25.3.2011 | Mirek Brokeš | 2 příspěvky

Hennessey Venom GT: bijec Veyronu v plné parádě

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Co se stane, když na záda kolibříka připevníte startovací raketu Saturnu 5? Že to nejde? Ale dát do Lotusu Exige motor o výkonu 1 200 koní jde.

Víme, že Hennessey Venom GT není zrovna včerejší novinkou. Jeho výrobce ale právě tento týden uvolnil první pořádnou sadu snímků vozu v trochu atraktivnějším podání i barevném provedení a přidal i několik málo nových informací. A protože jsme se v minulosti Venomu vůbec nevěnovali, pojďme si s novými fotkami shrnout všechny dosud známé informace.

V prvé řadě je třeba říci, že Hennessey Performance je americký tuner soustřeďující se na americká auta. Jeho specialitou jsou úpravy motorů a není výjimkou, že motor prošlý dílnou Hennessey dosahuje výkonu přes 1 000 koní. Upravují Corvetty, Fordy GT, Vipery, prostě vše, co má velký motor, alespoň trochu sportovní vlohy a cedulku Made in USA. Jednou si řekli, že když už mají ty zkušenosti s velkými motory, že by mohli postavit vůz s co nejlepším poměrem hmotnost vs. výkon. Původním záměrem bylo použít motor z Viperu obohacený dvěma turbodmychadly, ale pak svou pozornost u Hennessey obrátili na V8 z Vette ZR1.


Hennessey Venom GT: bijec Veyronu v plné parádě - 1 - hennessey venom gt 2011 08Hennessey Venom GT: bijec Veyronu v plné parádě - 2 - hennessey venom gt 2011 01Hennessey Venom GT: bijec Veyronu v plné parádě - 3 - hennessey venom gt 2011 02

Po volbě motoru začalo hledání vhodného šasi a vítězem nakonec byl britský kolibřík jménem Lotus Elise. Už je byl dost odvážný krok, neboť tradiční příznivci Lotusu by řekli, že vůz tohoto jména není možné vylepšit. S tímto nechceme diskutovat, je ale nesporné, že jej lze změnit, a to zcela zásadně.

Nebudu to natahovat, výsledkem celé přestavby je stroj vážící 1 200 kilo, který v nejvýkonnější konfiguraci pohání motor V8 LS9 6,2 l vybavený dvěma turbodmychadly Garret, jehož výkon dosahuje 1 200 koní (895 kW). Přes 6° manuální převodovku Ricardo z Fordu GT jsou poháněna zadní kola. K dostání je i slabší varianta s výkonem 1 000 k a komu by se i tohle zdálo moc, může si objednat vyladěný motor přímo ze ZR1, jehož výkon je 725 k.

Hennessey Venom GT: bijec Veyronu v plné parádě - 4 - hennessey venom gt 2011 03Hennessey Venom GT: bijec Veyronu v plné parádě - 5 - hennessey venom gt 2011 04Hennessey Venom GT: bijec Veyronu v plné parádě - 6 - hennessey venom gt 2011 07

Dle výrobce byl maximální důraz kladen na jízdní výkony a ovladatelnost. Tato snaha šla až tak daleko, že plně vypínatelné není jen ESP, ale i ABS. Prostě řidičské auto dovedené až na samou hranici možného. Varianta s nejsilnějším motorem má z 0 na 100 km/h zrychlit za 2,4 s, na 320 km/h (200 mil za hodinu) za 14,3 s a pak pokračovat až ke 432 km/h.

Zdají se vám tato čísla hodně dobrá? To nesporně jsou, zvláště když uvážíme dynamiku dlouholetého vládce většiny podobných tabulek, Bugatti Veyron. Ten z 0 na 320 km/h zrychlí 24,2 sekundy, což je čas nesporně okouzlující, vedle srovnatelného výsledku Venomu je ale bez nadsázky trapný. I na tomto je vidět, jak je vše kolem nás relativní.

Hennessey Venom GT: bijec Veyronu v plné parádě - 7 - hennessey venom gt 2011 09Hennessey Venom GT: bijec Veyronu v plné parádě - 8 - hennessey venom gt 2011 10Hennessey Venom GT: bijec Veyronu v plné parádě - 9 - hennessey venom gt 2011 11

Pokud by vás zajímalo, jak Venom z rychlostí, kterých je schopen dosáhnout, zpomalí, pak vězte, že využívá karbon-keramických kotoučových brzd o mohutném průměru 15,2 palce, do nichž se zakusují hliníkové třmeny se šesti pístky. Celá tato paráda pak pochází z dílen Bremba, o brzdné schopnosti bychom tedy neměli mít strach.

Na následujících snímcích i videích se s Venomem můžeme důkladně seznámit. Už jen kvůli zvuku jeho motoru, který při povolení plynu doslova plive oheň. A přidáváme i video, ve kterém se Jay Lenno potkává přímo s Johnem Hennesseym. Ten pak popisuje celou historii i použitou techniku. Zajímavostí je to, že přestože většina dílů karoserie je vyrobena z uhlíkových vláken, najdou se na Venomu i díly zcela shodné s původním Lotusem Exige.

Pokud byste o po tomto extrémním voze zatoužili, není od věci vědět, že John Hennessey jich chce vyrábět jen okolo desti ročně. Ptáte se na cenu? Pak zde platí podobný poměr k výkonu jako u hmotnosti, akorát nikoli v jednotkách, ale v tisících dolarech - nejsilnější verze s 1 200 koňmi přijde na rovných milion dolarů, slabší provedení se 750 koníky pak dostanete za 725 tisíc USD.

Hennessey Venom GT: bijec Veyronu v plné parádě - 10 - hennessey venom gt 2011 05Hennessey Venom GT: bijec Veyronu v plné parádě - 11 - hennessey venom gt 2011 06Hennessey Venom GT: bijec Veyronu v plné parádě - 12 - hennessey venom gt 2011 12Hennessey Venom GT: bijec Veyronu v plné parádě - 13 - hennessey venom gt 2011 13Hennessey Venom GT: bijec Veyronu v plné parádě - 14 - hennessey venom gt 2011 14Hennessey Venom GT: bijec Veyronu v plné parádě - 15 - hennessey venom gt 2011 15Hennessey Venom GT: bijec Veyronu v plné parádě - 16 - hennessey venom gt 2011 16Hennessey Venom GT: bijec Veyronu v plné parádě - 17 - hennessey venom gt 2011 17Hennessey Venom GT: bijec Veyronu v plné parádě - 18 - hennessey venom gt 2011 18Hennessey Venom GT: bijec Veyronu v plné parádě - 19 - hennessey venom gt 2011 19Hennessey Venom GT: bijec Veyronu v plné parádě - 20 - hennessey venom gt 2011 20Hennessey Venom GT: bijec Veyronu v plné parádě - 21 - hennessey venom gt 2011 21Hennessey Venom GT: bijec Veyronu v plné parádě - 22 - hennessey venom gt 2011 22Hennessey Venom GT: bijec Veyronu v plné parádě - 23 - hennessey venom gt 2011 23Hennessey Venom GT: bijec Veyronu v plné parádě - 24 - hennessey venom gt 2011 24Hennessey Venom GT: bijec Veyronu v plné parádě - 25 - hennessey venom gt 2011 25Hennessey Venom GT: bijec Veyronu v plné parádě - 26 - hennessey venom gt 2011 26Hennessey Venom GT: bijec Veyronu v plné parádě - 27 - hennessey venom gt 2011 27Hennessey Venom GT: bijec Veyronu v plné parádě - 28 - hennessey venom gt 2011 28
Hennessey Venom GT na nových fotografiích

Hennessey Venom GT: bijec Veyronu v plné parádě - 29 - hennessey venom gt 2011 29Hennessey Venom GT: bijec Veyronu v plné parádě - 30 - hennessey venom gt 2011 30Hennessey Venom GT: bijec Veyronu v plné parádě - 31 - hennessey venom gt 2011 31Hennessey Venom GT: bijec Veyronu v plné parádě - 32 - hennessey venom gt 2011 32Hennessey Venom GT: bijec Veyronu v plné parádě - 33 - hennessey venom gt 2011 33Hennessey Venom GT: bijec Veyronu v plné parádě - 34 - hennessey venom gt 2011 34Hennessey Venom GT: bijec Veyronu v plné parádě - 35 - hennessey venom gt 2011 35Hennessey Venom GT: bijec Veyronu v plné parádě - 36 - hennessey venom gt 2011 36Hennessey Venom GT: bijec Veyronu v plné parádě - 37 - hennessey venom gt 2011 37Hennessey Venom GT: bijec Veyronu v plné parádě - 38 - hennessey venom gt 2011 38Hennessey Venom GT: bijec Veyronu v plné parádě - 39 - hennessey venom gt 2011 39Hennessey Venom GT: bijec Veyronu v plné parádě - 40 - hennessey venom gt 2011 40
Starší snímky Venomu GT


Nejzajímavější z dosud publikovaných videí s Venomem

Mirek Brokeš

Diskuze 2 příspěvky

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše