Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Bývalý Stig z Top Gearu ukázal, jak funguje nový český supersport, vyzdvihuje ho nad Ferrari i Bugatti
25.11.2022 | Petr Prokopec
Nepamatujeme chvíli, kdy by svět obdivoval českou automobilovou novinku tohoto ražení. Praga Bohema je nicméně skutečně mimořádný stroj, extrém, díky kterému budete mít alespoň na chvíli pocit, že svět ještě není tak úplně zkažený.
Včerejší den v automobilovém světě do značné míry patřil české značce Praga. Ta přišla se svým prvním supersportem zvaným Bohema, který dostal do vínku 3,8litrový motor V6 z Nissanu GT-R. A jak jsme již mohli zmínit, japonská automobilka měla v tomto případě vůbec poprvé dát někomu oficiální svolení tuto jednotku používat. Stavět ji nicméně na zakázku bude britská společnosti Litchfield Motors, a to mimo jiné i proto, že zatímco v GT-R je usazena vepředu, u českého vozu byla instalována za sedadly. Tedy uprostřed.
Litchfield je přitom znám úpravami tohoto motoru, ze kterého dokáže bez problémů dostat i 1 000 koní. Bohema jich v současné době má na kontě o tři stovky méně, načež by nás vůbec nepřekvapilo, kdybychom se časem dočkali i speciálních edic. Zatím nicméně Praga v tomto ohledu mlčí. Supersport by nicméně měl vzniknout pouze v 89 exemplářích, čímž je odkázáno na slavný závod 1 000 mil ćeskoslovenských v roce 1933, který automobilka vyhrála s modelem Alfa.
Minulost ale nechme spát, zabývat se budeme novinkou. Pro Pragu je velmi důležitý britský trh, značka tam proto v příštím roce otevře své nové globální centrum. Klientům chce nabídnout plné zázemí nejen pro specifikaci jejich vozu, ale i pro testovací jízdy. I z toho důvodu se Bohema podívala na okruh v Dunsfoldu, který proslul jako testovací trať Top Gearu. Ten měl přitom již možnost vůz krátce otestovat, což ostatně platí také o vůbec nejslavnějším Stigovi.
Zatímco nový příspěvek Top Gearu je spíše o statickém představení, Ben Collins nám na videu ukazuje daleko více z potenciálu vozu. Slavný závodník novinku Pragy srovnává s takovými vozy, jako je Ferrari SF90 Stradale či Bugatti Chiron. O nich nicméně smýšlí jako o těžkopádných tyranosaurech, zatímco Bohema je jako obratný velociraptor. A také nadmíru hlasitý. Z novinky české značky si tak po právu sedl na zadek celý svět. Vzpomínáte, kdy tomu tak bylo naposled? Tedy pokud se to vůbec někdy stalo?



Bohema je aktuálně obdivována celým světem. Mezi ty, kteří ji dali palec nahoru, patří i bývalý Stig Ben Collins či někdejší jezdec Formule 1 Romain Grosjean. Vývojové práce pak měl na starosti i český závodník Josef Král. Foto: Praga Cars
Zdroj: Top Gear@YouTube, Ben Collins Drives@YouTube, Praga Cars
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
dnesBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejnovější články
Fiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
před 5 hodinamiVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
před 6 hodinamiAž komicky silný Ariel Atom je tu po 25 letech od zrodu proto, aby vám zdeformoval obličej jako Clarksonovi. Vypadá i jede jako malá F1
před 8 hodinamiProdeje elektrických Fordů se dál mohutně propadají, sportovní spalovací Mustang už v USA dokonce překonává rodinný Mach-E
před 9 hodinamiPorsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
před 11 hodinami