Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Cadillac CTS 2012: lehký facelift, více koní a už žádný manuál pro 3,6 V6
20.4.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Jedna z posledních bašt příznivců manuálních převodovek ve třídě větších výkonných aut se začíná hroutit. Cadillac oznámil novinky pro sedan, kupé a kombi CTS, které mj. pozbude jednu z možností volby manuální převodovky.
Cadillac odhalil inovace, které si připravil pro své CTS modelového roku 2012. Někdy jde o změny vítané, jindy nikoli a týkají se všech karosářských provedení bez rozdílu. Pojďme si je tedy projít jednu po druhé.
Inovované CTS se v prvé řadě dočkalo jemně upraveného vzhledu, jen znalec ale zřejmě odhalí jediný viditelný rozdíl - lehce přepracovanou masku chladiče s pozměněným žebrováním a předělem mezi jeho oběma částmi. Též logo výrobce se dočkalo lehké aktualizace, ani z něj ale inovace nečiší.
Pojďme tedy jinam. Zajímavější novinkou jsou úpravy prostředního motoru z nabídky, šestiválce o objemu 3,6 litru. Dostal větší sací ventily, upravené sání a několik lehčích prvků, které zahrnují mimo jiné sací potrubí z kompozitních materiálů nebo odlehčené ojnice. Díky tomu motor „zhubl” o 9,3 kilogramu, přitom jeho výkonové charakteristiky nabraly přesně opačný směr. Nově dává až 318 koní výkonu (dosud 304) a špička točivého momentu vrcholí na 372 Nm (dříve 370). Dynamické parametry nového provedení zatím zveřejněny nebyly, ale jistě budou též lepší než dosud.
Vůz se dočkal též několika vylepšení výbav, co je ale horší, přišel o možnost volby manuální převodovky. Od nového modelového roku je CTS 3,6 v nabídce pouze s šestistupňovým automatem, zatímco dosud byl v téže verzi k mání i s manuální převodovkou vybavenou stejným množstvím stupňů. Útěchou budiž, že s „manuálem” bude nadále k mání vrcholná verze CTS-V i základní třílitr. Otázkou ovšem je, jak dlouho - ohroženým druhem jsou manuální převodovky již delší čas, nyní už jsou pomalu druhem na vymření...
Pokud nám Cadillac řekne k inovovanému CTS více, pak se tak stane na právě začínajícím autosalonu v New Yorku, kde se představí veřejnosti. Pakliže se tak stane, dostupné informace briskně doplníme.




Cadillac CTS s novinkami pro rok 2012 ve verzích sedan a kupé, inovace se nevyhnuly ani kombíku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
dnesUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Drahé značky musí litovat, že kdy vsadily na elektromobily, s obyčejnějšími auty prohrávají jedno srovnání za druhým
před 3 hodinamiPokud česká armáda opravdu potřebuje mobilní kuchyně, máme pro ni řešení. Místo 5 milionů stojí 36 tisíc
před 4 hodinamiFinové chtějí na elektrický pohon předělat i obří trajekty, už jejich základní parametry šokují svou absurditou
před 6 hodinamiFiat se chce stát tím, čím už vlastně býval, výrobcem normálních aut pro lidi. Jeho další novinka půjde po krku Dacii
před 7 hodinamiVW je zjevně nepoučitelný. Jakýkoli neúspěch ho neodradí od toho, aby elektromobil udělal i z toho nejnevhodnějšího auta
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva