Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Carmen Jorda míří do Formule 1. Nic nevyhrála, ale vypadá lépe než zarostlý Alonso
1.3.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Někteří říkají, že angažování 26leté španělské krásky je ze strany Lotusu pouze laciným pokusem o získání publicity. Asi jsme to Britům „zbaštili”.
O Formuli 1 píšeme v poslední době celkem často, obvykle tak ale činíme v souvislosti s úpadkem, který ji v posledních letech stihl a který se v tuto chvíli zdá být neřešitelným. Jsou tu ovšem i pozitivnější události, o nichž lze psát a nemusí se nutně jednat o úžas nad historickými momenty, jež už těžko kdy znovu zažijeme. Trochu pozornosti můžeme věnovat i druhé ženě, která po loňském angažmá Susie Wolff ze strany Williamsu oficiálně usedne do kokpitu některého z aktuálních závodních monopostů. Třeba už jen kvůli naší přirozené úctě k něžnému pohlaví.
Jedná se o Carmen Jorda, 26letou Španělku z města Alcoy. Pokud jste o ní nikdy neslyšeli, můžeme vám v krátkosti zrekapitulovat vrchol její dosavadní závodnické kariéry - jde o 44 startů v sérii GP3 od roku 2012, během nichž Jorda dosáhla 0 vítězství, 0 bodů, 0 pole position a 0 nejrychlejších kol. Jejím nejlepším výsledkem je 28. místo z roku 2012.
Pokud se vám to zdá jako prachmizerná kvalifikace pro nastoupení do výtahu směrem k nejprestižnější formulové sérii, asi máte pravdu, spiknutí zastánců „pozitivní diskriminace” směrem k ženám bychom za tím ale nehledali. Kritici se hned ozvali s tím, že ze strany Lotusu, který ji pro letošek angažoval jako testovacího jezdce (to znamená, že Jorda bude řádit v simulátoru s „vyhlídkou na osedlání skutečné F1 koncem roku” - moc důvěry v tom nalézt nelze...) jde o pouhý pokus o získání publicity.
Tak jsme to asi Lotusu snědli i s navijákem. Na druhou stranu, proč se jednou nepodívat do tváře sympatické ženy, která nutně musí umět alespoň nějak řídit. Další a další pohledy na Fernanda Alonsa vypadajícího, jako by jej policie právě sebrala na hlavním nádraží, naše smysly až tak nelaskají...






Carmen Jorda asi není nejlepší formulový pilot světa...



...ve srovnání s Fernandem Alonsem ji to ale aspoň sluší
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
dnes
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nejčtenější články
V Německu po nehodě vzplála Tesla a uhořely v ní dvě malé děti. Tragédie píše tečku za jedním velkým nesmyslem
4.10.2025
Ceny luxusního supersportu Mercedesu padly už po pár letech komicky nízko, 310 km/h můžete jezdit za míň než 180 se Škodou
4.10.2025
Ironie osudu: Údajně terénní Kia selhala a zůstala uvíznutá v oblasti, po které je pojmenována
4.10.2025
Budoucnost už zas není elektrická. Další automobilka zařízla vývoj vrcholného elektrického modelu, vyvine radši spalovací
4.10.2025
Dnes nadpozemský Koenigsegg zvažuje nabídnout také dostupný model, motor pro něj má už hotový
4.10.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
