Chevrolet Volt se bude prodávat i v Evropě, levněji než Ampera

 | 14 příspěvků | 7.3.2011 Petr Miler
Reagovat

vana

Design je u Ampery mnohem.. | 7.3.2011 14:24reagovat
avatar

Design je u Ampery mnohem rychlejší než samotné auto. Schopnost dosáhnout jen 160 km/h není pro stopadesátikoňový pohon moc dobrou vizitkou. Holt alfou i omegou jsou u eletromobilů vyhovující akumulátory a ty bohužel pořád ještě neexistují.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Krijcos

Reakce na: Design je u Ampery mnohem.. | 7.3.2011 14:42reagovat
avatar

To je bohužel bolístka všech elektromobilů, problém s akumulátory je ale jen zprostředkovaný. Potíž je v tom, že i elektromotor s rostoucí zátěží ztrácí svou efektivitu, takže spotřeba energie při trvalém udržování vysoké rychlosti je příliš vysoká a auto by s těmi bídnými akumulátory daleko nedojelo. Vsadím se, že těch 160 km/h je omezovač a ne přirozené maximum, jinak je 150 koní pořád 150 koní a muselo by to s tou aerodynamickou optimalizací jet dost přes 200. Ono taky +/- 100 mph, jaká náhoda.

Elektromobily jsou v tuhle chvíli mrtvá větev, nic pořádného se prostě nedá vyrobit a fakt nechápu, proč nám to výrobci cpou. Navíc za mega, proboha.

vana

Akorát že to není bolístka.. | 7.3.2011 15:05reagovat
avatar

Akorát že to není bolístka, ale úplně zásadní problém. A jasně že 160km/h je omezovač, plný výkon to dá akorát krátkodobě při akceleraci, víc baterky prostě neutáhnou. Akorát je divné že to neutáhne ani ten přídavný spalovací motor, vypadá to že nebude mít víc jak cca 70 PS.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Krijcos

Reakce na: Akorát že to není bolístka.. | 7.3.2011 16:11reagovat
avatar

Ten motor co já vím není schopen pracovat přímo s koly, takže dokáže jen generovat elektriku, takže to problém s baterkama/spotřebou moc neřeší.

A jinak to používá klasický GM 1,4 R4 55 kW, takže ses trefil celkem přesně.

goes

hlavni sranda je ten benzi.. | 7.3.2011 16:14reagovat
avatar

hlavni sranda je ten benzinovy motor. Takze misto cesty: spalovaci motor - prevodovka - kola (odmyslime par hrideli a kloubu..) tam bude - benzinovy motor - alternator - elektromotor - prevodovka - kola...

celkova ucinnost toho systemu pri zapojeni benzinoveho motoru musi byt uchvatna vuci pouze benzinovemu reseni. Je pravda sice, ze ten motor muze jet v optimalnich otackach, ale i tak...

vana

goes: souhlas do města sn.. | 7.3.2011 16:27reagovat
avatar

goes: souhlas

do města snad, ale na dálniční jízdu výkonem i účinností docela bída. Řek bych že se s tím navýšením dojezdu trápili skoro zbytečně

goes

presne tak, ve finale jsou.. | 7.3.2011 16:40reagovat
avatar

presne tak, ve finale jsou na dojezdu benzinoveho auta, rupnout tam 1,6 naftu, maji stejnou dynamiku, vetsi maximalku dvojnasobny dojezd a polovicni cenu.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Krijcos

Reakce na: presne tak, ve finale jsou.. | 7.3.2011 17:08reagovat
avatar

Ale nebyli by cool a neměli to echt novátorské auto. O nějakém dieselu 1,6 by se tady ani nepsalo...

Je smutné, jak málo si automobilky uvědomují skutečnou efektivitu spalovacích motorů, která vůbec není tak špatná, jak se traduje, pokud vezmu v úvahu celý proces výroby výsledné pohybové energie.

goes

jinak zajimavy udaj o doje.. | 7.3.2011 18:01reagovat
avatar

jinak zajimavy udaj o dojezdu by byl treba v lete kdyz se zapne klima, nebo v zime, kdyz je kosa a musi se topit. vim jak u priusu v takovych situacich, z dojezdu 3 km se stavaji metry.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Vencos

Reakce na: jinak zajimavy udaj o doje.. | 8.3.2011 06:33reagovat
avatar

Internet je toho plnej,si to naštuduj :)

Zobrazit reakce..

vana

Reakce na: Internet je toho plnej,si.. | 8.3.2011 07:28reagovat
avatar

Vencos: jestli je toho na netu tolik, určitě pro tebe nebude problém šoupnout sem dva tři odkazy

goes

vana: samozrejme, ze bude... | 8.3.2011 07:45reagovat
avatar

vana: samozrejme, ze bude. Jak jsem psal, vim jak zral elektrinu prius, kdyz bylo dobre nedobre, resp. nekdy nebyl ani schopen jet. By mne zajimalo, jak u toho voltu funguje treba topeni. Ono pri takovych - 20C to bude potrebovat dost tepla, aby to auto vytopilo.

Nepřihlášený bink

Primárně je to samozřejmě.. | 10.3.2011 01:42reagovat
avatar

Primárně je to samozřejmě určeno na kratší vzdálenosti, většina lidí nenajede za den víc než cca 30 km. A to je čistě elektrický pohon, takže čistý a levný. Výhodou tohoto auta, oproti ostatním elektromobilům je, že pokud potřebuješ, dojedeš i Praha - Brno a zpátky, což s jiným elektromobilem nemáš šanci. Není to sporťák, takže 160km/h jako cestovní rychlost je naprosto dostatečná, navíc ve většině států již nepovolená a akcelerace z 0 na 100 za 9 vteřin je velmi slušný údaj.

Myslím si, že se prodávat budou a dost. Design Chevroletu je podle mne prodejnější, než Ampera, která si vzhledem hraje na sporťák, kterým není.

vana

bink: rozlišuj cestovní ry.. | 10.3.2011 19:49reagovat
avatar

bink: rozlišuj cestovní rychlost a maximální rychlost. Údaj 160km/h je maximum a při výkonu spalovacího motoru 55 kW a odhadu ztrát v generátoru, elektronice a elektromotoru nevěřím že toto maximum lze využívat trvale, nemluvě o dálničních stoupáních. Takže spíše se to chytí v USA nebo dalších zemích kde se jezdí pomalu.

Ale jinak s tvým názorem souhlasím, pokud by se parametry dojezdu a výkonu a taky cena trochu vylepšily, může se tohel uplatnit i u nás.

Přidat příspěvek
(pro zasílání reakcí, adresa nebude zveřejněna)
Max. 2000 znaku
b_468_60.gif