Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Čínská novinka dostala zvláštní novou funkci, díky níž se sama zcela zbaví napadaného sněhu
21.2.2024 | Petr Prokopec
Zasněžená auta asi nejsou tím, co by nás zrovna trápilo, ale víte, jak to chodí - všeho do času. Dříve nebo později tak oceníme novinku chystané vlajkové lodi Nia, která se umí doslova otřepat jako zmáčený pes.
Na sklonku prosince představila čínská automobilka Nio svou novou vlajkovou loď. Model ET9 je konkurencí pro BMW i7, Mercedes-Benz EQS, Porsche Panamera či Teslu Model S. Ve srovnání s těmito soupeři disponuje 900voltovou elektrickou architekturou, díky níž má jít u dobíjecích stojanů s výkonem až 600 kW doplnit energii na 255 kilometrů dojezdu za 5 minut. Berme to jako jednu velkou teorii, která na limity reality narazí z mnoha stran, ale možnost to prostě je.
ET9 na délku měří 5 325 milimetrů a počítá s rozvorem 3 250 mm. Dopředu se nastěhoval elektromotor o výkonu 245 koní, zatímco zadní nápravu roztáčí další jednotka produkující 462 koní. Celkově tak lze počítat se 707 koňmi, stejně jako s bateriemi o kapacitě 120 kWh. Jaká nicméně bude jízdní dynamika a dojezd, Nio nezveřejnilo. Mimo jiné i proto, že první vozy budou k mání až v roce 2025. Objednávat je ale zákazníci mohou již nyní, přičemž ceny startují na 800 000 CNY (cca 2,62 mil. Kč).
Aby nešlo o pověstného zajíce v pytli, uvolnili Číňané nová videa, na kterých prezentují výhody svého podvozku zvaného Sky Ride. Ten počítá s hydraulickou pumpou v každém rohu, která napomáhá nezávisle ovládat každé kolo. Podvozek se tedy zvládá vyrovnat s pomalu jakýmkoli povrchem, což automobilka demonstruje lecjak. My se ale podržíme snímku, která nás zaujal nejvíc.
Na tom ET9 doslova napodobuje psa, který se právě vyválel ve vodě nebo nakonec i ve sněhu. S pomocí oné hydrauliky totiž dokáže z karoserie setřást cokoli, co na ní ulpělo, aniž byste vy museli hnout prstem. Dalším benefitem je pak zajištění maximálního klidu uvnitř, stejně jako pohodlí na zadních křeslech, jež Nio spojilo dokonce s 24 patenty. Bude to ale na mnohem známější soupeře stačit? To je otázka, na kterou ještě hezkých pár měsíců odpověď nedostaneme.
ET9 se ukázalo již na sklonku loňského roku, aktuálně pak čínská automobilka láká na schopnosti podvozku. I když je přitom možné vůz již objednávat, reálně první kusy dorazí až v příštím roce. Foto: Nio
Zdroj: Nio
Bleskovky
- Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024 - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
1.5.2024 - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024
Nejnovější články
- Elektromobily poškozují drahé značky, říká prodejce. Porsche Taycan masivně ztrácí hodnotu i zájem, zákazníci jsou nuceni ho kupovat
před 2 hodinami - Konkurence Dacie od Stellantisu už je hotová věc, levná auta začne ještě letos sekat jako Baťa cvičky
včera - Kupec kýčovitého Mercedesu za rok a půl vlastnictví prodělal kalhoty, každý ujetý kilometr ho stál přes 374 Kč
včera - „Bezemisní nafta” prolomila klíčovou cenovou hranici, elektromobily dávají ještě menší smysl
včera - Údajně revoluční čínské baterie pro elektromobily až tak revoluční nejsou, i proto je Nio nikomu neprodá
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 05.06. 08:18 - HondaMan
- Koupě auta do 100 tisíc - držák se spotřebou 05.06. 01:52 - Trypex
- Rychlodotazy 05.05. 19:12 - Brus
- Onboard videa 05.05. 14:41 - brnenska.odchytova
- audi A4 2023 2.0 tfsi 110kw , automat 05.05. 14:30 - mattonecz
- Politický koutek 05.05. 08:48 - jerry
- S větrem ve vlasech.... 05.04. 15:12 - pavproch
- Volkswagen obecne 05.04. 00:53 - mattonecz