Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Citroën C1 3D 2014: nová C1 se ukazuje i jako třídvířko (foto)
25.2.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Včerejší odhalení citroëní představy o městském minivoze doplňuje první sada fotografií třídveřové varianty. Jediným rozdílem jsou pevná zadní okna.
Nový Citroën C1 přichází už podle včerejšího představení hned ve třech variantách. Základní třídveřová verze s plechovou střechou dosud zůstávala jen na papíře, neboť v oficiální sadě se objevil jen o pár dveří bohatší hatchback a varianta Airscape s plátěnou stahovací střechou. Vůz měřící 3,46 metru na délku ale zapózoval před foťákem také ve třídveřovém provedení, dosavadní sadu fotek tedy můžeme jednoduše doplnit.
Oproti ostatním variantám není třídvířko vlastně v zásadě jiné. Cvičené oko si však všimne pevných zadních okének, jiné rozdíly zřejmě neodhalí. Dosud ale stále nemáme jedinou fotku interiéru, kterou bychom mohli přiložit - na takovou budeme asi opravdu muset vydržet do příštího týdne, kdy se trojice kolínských skřítků od PSA objeví v Ženevě. Překvapením pro nás zřejmě bude také konečná „toyotí“ představa reprezentovaná Aygem. Zatím nejrychlejší byl Peugeot, který se toho u nové 108 tolik nebál, kabinu přesto ani on neodhalil.
Ještě ale stručně sumarizujme, co víme o C1. Její karoserie může být vyvedena ve dvoubarevném provedení. Interiér prý přinese zábavnější pojetí přístrojové desky, jejíž dominantou bude dotykový sedmipalcový displej. Logicky se přes něj bude ovládat třeba rádio, palubní počítač či připojený mobilní telefon. Technologie Mirror Screen prý umožní telefonem brouzdat ve větší míře než je obvyklé. Kromě toho bude v ceníku C1 třeba hands-free ovládání bez nutnosti používat klíček, couvací kamera či asistent rozjezdu do kopce. Nabídku motorů bude tvořit tříválcový jednolitr e-VTi s výkonem 51 kW (69 koní) propojený s manuální pětistupňovou převodovkou. Stejnou jednotku prý půjde kombinovat se systémem start/stop a robotizovanou převodovkou ETG. V záloze bude také nová verze 1,2 VTi PureTech se 61 kW (83 koní), přičemž ta bude dostupná pouze s manuálem. Podle dostupných informací zvládne díky 118 Nm sprint na stovku za 11 sekund a přitom nežádá více než 4,3 litru na sto ujetých kilometrů. Hmotnost startuje na hodnotě 840 kilogramů a poloměr otáčení je pouhých 4,8 metru.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.
Nevypadá věru zle, ale více se nám líbí tradičnější Peugeot. Trumfem C1 bude verze Airscape
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024 - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
1.5.2024 - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024
Nejnovější články
- Uctívaný nezničitelný kombík Mercedesu se dá koupit skoro nejetý po 1. majiteli, stojí pakatel díky kosmetické vadě
před 17 minutami - Automobilka Tesla žaluje výrobce baterií Tesla kvůli zneužití jejího jména, ale kdo na něj má vlastně právo?
před hodinou - Náklady na provoz elektromobilů dramaticky převyšují ty spojené s provozem spalovacích aut, říká konečně komplexní studie
včera - Zapomenutá silniční stíhačka od Peugeotu se ze z nouze ctnosti stala cenností, dodnes krásné kusy stojí majlant
včera - Aston Martin otevřel svou první rezidenční budovu, úchvatná stavba je prý téměř úplně rozprodaná
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 05.05. 07:11 - honziss
- audi A4 2023 2.0 tfsi 110kw , automat 05.04. 17:59 - Filip
- S větrem ve vlasech.... 05.04. 15:12 - pavproch
- Rychlodotazy 05.04. 15:07 - pavproch
- Politický koutek 05.04. 13:36 - řidičBOB
- Volkswagen obecne 05.04. 00:53 - mattonecz
- Onboard videa 05.03. 12:52 - řidičBOB
- BMW Divize 05.03. 08:37 - pavproch