Nový Peugeot 108 je venku. Váží jen 840 kg, přijde i jako kabriolet

(+ živé foto) Nástupce modelu 107 je nejlehčím vozem své třídy. Vstříc zákazníkům se vydá třídvířko, pětidvířko i kabriolet s plátěnou střechou.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nový Peugeot 108 je venku. Váží jen 840 kg, přijde i jako kabriolet

14.2.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Nový Peugeot 108 je venku. Váží jen 840 kg, přijde i jako kabriolet

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ živé foto) Nástupce modelu 107 je nejlehčím vozem své třídy. Vstříc zákazníkům se vydá třídvířko, pětidvířko i kabriolet s plátěnou střechou.

Včerejší den byl pro fandy minivozů jedním velkým svátkem. Po úvodním náznaku v podobě společné fotografie se Francouzi rozhodli trochu zvýšit aktivitu a prvenství při představování nakonec vybojoval Renault Twingo. Do ofenzivy mezi městské drobečky se ovšem pouští také Peugeot se svou !)*. Malé lvíče zaujalo prohlášením o hmotnosti startující na zajímavých 840 kilogramech, což by znamenalo nejnižší hodnotu v segmentu. Zajímavé je bezesporu také tím, že ho Peugeot bude nabízet i ve verzi kabriolet, ale vezměme vše pěkně popořádku.

Roztomilé městské vozidlo 108 s celkem poutavým vzhledem bude zřejmě oproštěno od laciných detailů svého předchůdce, třebaže se bude stále vyrábět u nás v kolínském závodě PSA po boku Ayga a Citroënu C1. Designem se pochopitelně muselo trošku přiblížit k aktuální smečce modelů Peugeotu, a tak je na něm několik detailů odkazujících na Peugeot 308, možná snad i na model 208. Třídveřový a pětidveřový hatchback doplní v nabídce stoosmičky i varianta TOP! s elektricky ovládanou plátěnou stahovací střechou, jenž očividně inspirovaly další polokabriolety. Na mysli máme samozřejmě Fiat 500C, Citroën DS3 Cabrio či Opel Adam Cabrio. Pěknými detaily jsou již tradiční LED na denní svícení v oblasti mlhovek, zadní svítilny s prostorovým efektem nebo nadále charakteristické prosklení pátých dveří.

Co se týče rozměrů karoserie, délka 3,47 metru znamená jen symbolický třícentimetrový nárůst oproti 107. Šířka 1,62 metru je naopak nepatrně menší. Plátěný díl může po úplném odsunutí nad hlavami pasažérů vytvořit otvor o rozměrech 76 krát 80 centimetrů. Pro akustickou pohodu posádky je tu malý deflektor zamezující turbulencím v kabině. Pokud se zaměříme na zavazadelník, pak se nám základní objem 196 litrů jeví jako optimum, s rezervním kolem klesne tato hodnota na rovných 180 litrů. Sklopení zadních sedadel naopak naroste až na hodnotu 750.

Fotografie interiéru zatím nemáme, ale uvnitř se podle Peugeotu můžeme těšit na řadu barevných kombinací a vzorů, do nejvyšších výbav se prý podívá také kožené čalounění. Dojem by tedy měl být mnohem „prémiovější” a individualizacím se meze klást nebudou. Podobně jako u větší 208, bude mít i 108 sedmipalcový centrální dotykový displej, novinkou však bude technologie MirrorLink pro jednodušší ovládání mobilních telefonů se systémy Android, Windows, Blackberry i iPhone včetně některých aplikací.

Přístrojový štít má kombinovat analogový rychloměr a malý LCD displej. Francouzi slibují štědrý rozsah nastavení sedadla řidiče i volantu, automatickou klimatizaci (zřejmě příplatek), šest airbagů a elektrický posilovač řízení. V příplatcích ale bude třeba také bezklíčkový přístup, startovací tlačítko, couvací kamera i automatické svícení.

Pod kapotou 108 objevíme maloobjemové atmosférické pohonné jednotky, které budou samozřejmě roztáčet kola přední nápravy. Základ bude tvořit tříválcový jednolitr e-VTi s výkonem 51 kW (69 koní) propojený s manuální pětistupňovou převodovkou. Stejnou jednotku prý půjde kombinovat se systémem start/stop a automatickou (spíše robotizovanou) převodovkou. V nabídce bude také nová verze 1,2 VTi PureTech se 61 kW (83 koní) dostupná pouze s manuálem. I nejvýkonnější provedení údajně nepřekročí emisemi CO2 hranici 99 gramů na kilometr, s naftovými alternativami se zřejmě hlavně kvůli cenám a odpovídajícímu malému zájmu publika malému zatím nepočítá.

V závislosti na konkrétní verzi přijede 108 na čtrnáctipalcových kolech obutých do pneumatik 165/65 R14 s nízkým valivým odporem nebo na o palec větších kolech s obutím 165/60 R15. Ve všech případech by ale měla malá stoosmička dostat asistent rozjezdu do kopce a přední kotoučové brzdy. Zadní budou nadále reprezentovat bubny. Podvozek je vpředu tvořen závěsy pseudo McPherson, dozadu se opět nastěhovalo levnější řešení s torzní příčkou.

Ve standardu 108 ovšem bude ABS, deaktivovatelné ESP, podpůrný systém při brždění v krizových situacích a systém elektronického rozdělování brzdné síly mezi jednotlivá kola. Oficiální výstavní premiéra proběhne v Ženevě, do prodejů se nový Peugeot zřejmě vrhne ještě v létě. Kabriolet by mohl stát zhruba o 30 tisíc Kč více než standardní hatchback.

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.


Nový Peugeot 108 je venku. Váží jen 840 kg, přijde i jako kabriolet - 1 - Peugeot 108 2014 zive lepsi 01Nový Peugeot 108 je venku. Váží jen 840 kg, přijde i jako kabriolet - 2 - Peugeot 108 2014 zive lepsi 02Nový Peugeot 108 je venku. Váží jen 840 kg, přijde i jako kabriolet - 3 - Peugeot 108 2014 zive lepsi 03Nový Peugeot 108 je venku. Váží jen 840 kg, přijde i jako kabriolet - 4 - Peugeot 108 2014 zive lepsi 04Nový Peugeot 108 je venku. Váží jen 840 kg, přijde i jako kabriolet - 5 - Peugeot 108 2014 zive lepsi 05Nový Peugeot 108 je venku. Váží jen 840 kg, přijde i jako kabriolet - 6 - Peugeot 108 2014 zive lepsi 06Nový Peugeot 108 je venku. Váží jen 840 kg, přijde i jako kabriolet - 7 - Peugeot 108 2014 zive lepsi 07Nový Peugeot 108 je venku. Váží jen 840 kg, přijde i jako kabriolet - 8 - Peugeot 108 2014 zive lepsi 08
Nový Peugeot 108 v Ženevě konečně odhalil svůj interiér

Nový Peugeot 108 je venku. Váží jen 840 kg, přijde i jako kabriolet - 9 - Peugeot 108 2014 prvni oficialni sada 01Nový Peugeot 108 je venku. Váží jen 840 kg, přijde i jako kabriolet - 10 - Peugeot 108 2014 prvni oficialni sada 02Nový Peugeot 108 je venku. Váží jen 840 kg, přijde i jako kabriolet - 11 - Peugeot 108 2014 prvni oficialni sada 03Nový Peugeot 108 je venku. Váží jen 840 kg, přijde i jako kabriolet - 12 - Peugeot 108 2014 prvni oficialni sada 04Nový Peugeot 108 je venku. Váží jen 840 kg, přijde i jako kabriolet - 13 - Peugeot 108 2014 prvni oficialni sada 05Nový Peugeot 108 je venku. Váží jen 840 kg, přijde i jako kabriolet - 14 - Peugeot 108 2014 prvni oficialni sada 06Nový Peugeot 108 je venku. Váží jen 840 kg, přijde i jako kabriolet - 15 - Peugeot 108 2014 prvni foto 01
Hravost a styl prostý laciných detailů. Snad bude nová 108 mnohem lepší než její předchůdce

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.