Peugeot 308 2014: české ceny jsou venku, základ dostanete za 320 tisíc Kč

(+ kompletní ceník) Čeští dealeři Peugeotu už přijímaji objednávky na novou 308. K mání je se třemi benziny a dvěma diesely ve třech výbavách.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Peugeot 308 2014: české ceny jsou venku, základ dostanete za 320 tisíc Kč

23.10.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Peugeot 308 2014: české ceny jsou venku, základ dostanete za 320 tisíc Kč

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ kompletní ceník) Čeští dealeři Peugeotu už přijímaji objednávky na novou 308. K mání je se třemi benziny a dvěma diesely ve třech výbavách.

Příchod francouzské moderny na český trh pokračuje. Po faceliftovaném Renaultu Mégane a lehce omlazených Peugeotů 3008 a 5008 zde ovšem máme zcela nový model. Stejně jako obě MPV má na kapotě logo lva, tentokráte ovšem míří do mnohem ostřeji sledovaného segmentu. Nový Peugeot 308 se totiž bude muset utkat s Fordem Focus, Opelem Astra, Volkswagenem Golf i zmiňovaným Méganem. Cenově se přitom ocitá někde v centru všech svých soků.

Pokud budeme hovořit o základním pětidveřovém modelu, pak tím se u Peugeotu stává verze 1,2 Vti o výkonu 82 koní doplněná pětistupňovým manuálem. Ve výbavě Access za ni dáte 340 000 Kč, značka však v rámci zavádění modelu na trh přichází s 20tisícovým bonusem. V showroomu tak nakonec necháte 320 000 Kč, což je o 70 tisíc více než u Renaultu, o 35 tisíc více než u Opelu, o 20 tisíc více než u Fordu a o 34 tisíc méně než u Volkswagenu.

Standardem u konkurence je klimatizace (u Volkswagenu dokonce automatická dvouzónová), 15palcová ocelová kola nebo alespoň základní audio systém. Se stejnými prvky můžete počítat i v základní výbavě Peugeotu (klimatizace je manuální), v níž nechybí ani přední elektrická okna, dálkový centrál, palubní počítač nebo výškově nastavitelné sedadlo řidiče. Tento, řekněme opravdu běžný základ lze kromě benzinového motoru dostat také s dieselem 1,6 HDI o výkonu 92 koní. A to za zaváděcích 392 000 Kč.

Na střední úrovni Active je již nabídka motorizací květnatější, přičemž ve výbavě přistávají navíc třeba litá kola, automatická dvouzónová klimatizace, tempomat, asistent rozjezdu do kopce nebo i takové věci jako automatické zapínání světel, stěračů nebo samočinně zatmavitelné vnitřní zpětné zrcátko. K dispozici je též už kompletně dotykové ovládání, kožené čalounění volantu, loketní opěrka či kvalitnější čalounění sedadel. Ceny přitom startují na částce 362 500 Kč za model 1,2 VTi, za slabší verzi (125 koní) motoru 1,6 THP pak dáte 405 500 Kč. Dostáváte přitom již šestistupňový manuál, což platí také o silnějším provedení (156 koní) za 438 500 Kč.

Příznivci dieselů mohou opět sáhnout po zmiňované jedna-šestce HDI, která společně s pětistupňovým manuálem vychází na 424 500 Kč. Se šestistupňovým manuálem je pak sloučen motor téhož objemu, ovšem naladěný na 115 koní a vybavený systémem start/stop. Stát vás bude 456 000 Kč, přičemž jen dodáváme, že cenové zvýhodnění je na úrovni výbavy Active již 25 tisíc korun.

Stejnou politiku pak Peugeot uplatnil u prozatím nejvyšší úrovni výbavy Allure, která startuje sumou 444 500 Kč za motorizaci 1,2 VTi. Slabší 1,6 THP vás již vyjde na 477 500 Kč, zatímco za diesel 1,6 e-HDI dáte 495 000 Kč. Další pohonné jednotky již na tomto stupni nenajdete, francouzská značka však dozajista chystá i dodatečnou druhou vlnu.

Již aktuálně však bude možné lovit také mezi příplatky, kde nebude chybět třeba kožené čalounění Nappa nebo 18palcová kola Saphyr. Více vám tradičně napoví kompletní oficiální ceník (PDF, 1,4 MB), který si již můžete stáhnout z webu českého zastoupení značky.

Fotografie 308 1,6 THP Allure


Peugeot 308 2014: české ceny jsou venku, základ dostanete za 320 tisíc Kč - 1 - Test Peugeot 308 2014 16 THP Allure prvni 01Peugeot 308 2014: české ceny jsou venku, základ dostanete za 320 tisíc Kč - 2 - Test Peugeot 308 2014 16 THP Allure prvni 02Peugeot 308 2014: české ceny jsou venku, základ dostanete za 320 tisíc Kč - 3 - Test Peugeot 308 2014 16 THP Allure prvni 03Peugeot 308 2014: české ceny jsou venku, základ dostanete za 320 tisíc Kč - 4 - Test Peugeot 308 2014 16 THP Allure prvni 04Peugeot 308 2014: české ceny jsou venku, základ dostanete za 320 tisíc Kč - 5 - Test Peugeot 308 2014 16 THP Allure prvni 05Peugeot 308 2014: české ceny jsou venku, základ dostanete za 320 tisíc Kč - 6 - Test Peugeot 308 2014 16 THP Allure prvni 06Peugeot 308 2014: české ceny jsou venku, základ dostanete za 320 tisíc Kč - 7 - Test Peugeot 308 2014 16 THP Allure prvni 18Peugeot 308 2014: české ceny jsou venku, základ dostanete za 320 tisíc Kč - 8 - Test Peugeot 308 2014 16 THP Allure prvni 19Peugeot 308 2014: české ceny jsou venku, základ dostanete za 320 tisíc Kč - 9 - Test Peugeot 308 2014 16 THP Allure prvni 34Peugeot 308 2014: české ceny jsou venku, základ dostanete za 320 tisíc Kč - 10 - Test Peugeot 308 2014 16 THP Allure prvni 35Peugeot 308 2014: české ceny jsou venku, základ dostanete za 320 tisíc Kč - 11 - Test Peugeot 308 2014 16 THP Allure prvni 36

Interiér základní verze Access

Peugeot 308 2014: české ceny jsou venku, základ dostanete za 320 tisíc Kč - 12 - Test Peugeot 308 2014 16 e-HDi Access prvni 01Peugeot 308 2014: české ceny jsou venku, základ dostanete za 320 tisíc Kč - 13 - Test Peugeot 308 2014 16 e-HDi Access prvni 02Peugeot 308 2014: české ceny jsou venku, základ dostanete za 320 tisíc Kč - 14 - Test Peugeot 308 2014 16 e-HDi Access prvni 03Peugeot 308 2014: české ceny jsou venku, základ dostanete za 320 tisíc Kč - 15 - Test Peugeot 308 2014 16 e-HDi Access prvni 04Peugeot 308 2014: české ceny jsou venku, základ dostanete za 320 tisíc Kč - 16 - Test Peugeot 308 2014 16 e-HDi Access prvni 05Peugeot 308 2014: české ceny jsou venku, základ dostanete za 320 tisíc Kč - 17 - Test Peugeot 308 2014 16 e-HDi Access prvni 06Peugeot 308 2014: české ceny jsou venku, základ dostanete za 320 tisíc Kč - 18 - Test Peugeot 308 2014 16 e-HDi Access prvni 07

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.