Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Citroën C6 (2005-2012): pokus o francouzský luxus míří pod drn
7.7.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Vlajkovou loď francouzské automobilky Citroën letos čeká pohřeb. Protože ji lidé moc nechtěli, má už teď náběh stát se vzácnou klasikou.
Kouzelně výstřední Citroën C6 s hydro-pneumatikou, head-up displejem, bezrámovými okny a zadním konkávním sklem definitivně končí. Letos v prosinci Francouzi vyrobí poslední vůz, a pokud nějaký máte, možná se vyplatí pečlivě jej uskladnit do stodoly nebo klimatizované garáže. Už teď je z něj vzácnost. Od roku 2005, kdy se dostal do prodeje jako produkční verze studie C6 Lignage z roku 1999, se vyrobilo pouze 20 tisíc kusů. Kolik z nich stále jezdí, není známé, o moc více jich už ale nevznikne.
Noblesní potomek modelů DS a CX s délkou 4,9 metru vystřídal za svou kariéru jen málo motorů. Na začátku byl k mání se zážehovým třílitrem o výkonu 211 koní a šestiválcovým dieselem 2,7 s 204 koňmi. Později se objevilo ještě jedno naftové HDi s objemem 2,2 litru (170 k), ale ke konci své kariéry zůstal v cenících už jen novější 3,0 V6 HDi s výkonem 241 koní.
V této podobě a nejvyšší výbavě Exclusive se dochoval i v českém ceníku, odkud zatím nezmizel a pořád je k mání za 1,5 půl milionu. Cena je to v podstatě výprodejová, vždyť slabší C6 2,7 HDi stála před necelými šesti lety téměř o 200 tisíc více. A to byl asi jeden z hlavních problémů Citroënu. Zákazníci si dost dobře nedokázali představit, že by tohle auto mohlo konkurovat německým limuzínám Audi A6, BMW 5 a Mercedesu E, přestože mělo své přednosti v podobě plavného podvozku nebo originálního designu.
Nástupcem C6 by se mohla stát sériová verze konceptu DS9
Velké Citroëny tímto patrně nekončí, akorát se vrátí svým označením ke kořenům - DS
Zdroj: Blog Automobile
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejnovější články
- Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 2 hodinami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 3 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 5 hodinami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 6 hodinami - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva