Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Citroën Cactus teď i na první fotce, ukazuje část své eko-přídě
27.8.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Za názvem AirBump zřejmě nevězí unikátní dotykový displej, ale speciální recyklovatelný plast, který by na dotek mohl působit jako molitanová pěna.
Další francouzské puzzle se nám začíná skládat dohromady. Po ranním představení videa, které jako první avizovalo model Cactus, zde totiž máme první snímky vozu chystaného pro frankfurtský autosalon. A ty jasně naznačují, že za názvem AirBump máme s největší pravděpodobností čekat něco jiného než dotykový displej. A to navzdory faktu, že videozáběry doprovodila značka sloganem Touch Me (v překladu dotkni se mě), ono se ale nakonec dá sahat na leccos...
Než se ovšem dostaneme k vysvětlení, musíme začít prvním dílkem skládanky. A tím je samotný koncept C-Cactus, který byl představen v roce 2007. Zaměřit se přitom musíme na jeho karoserii, kterou tvořilo méně panelů, než je běžné. Přední a zadní „kapoty“ navíc byly identické, čímž se redukovaly náklady na výrobu a tím i na následnou výměnu. Citroën navíc dané plasty vyrobil z recyklovatelných materiálů, čímž mohla být cena ještě dále snížena. A navíc nedošlo k tak velkému zatížení životního prostředí.
Při pohledu na část nárazníku chystaného konceptu to přitom vypadá, že francouzská automobilka danou technologii dovyvinula do produkčního stádia a chystá se jí použít. Pokud by se navíc jednalo o ten typ plastu, který pomalu působí jako molitanová pěna, byl by dodržen i název AirBump (za slovem Bumper se totiž v angličtině skrývá nárazník).
Z daného materiálu by ostatně nemusely být jen nárazníky, ale rovněž i panely uvnitř kabiny, čímž by se vysvětlovalo ono video. Jistota ale bohužel chybí. Počkat si tak budeme muset do 5. září, kdy by Citroën měl o modelu Cactus říci více. Naživo se pak francouzská novinka ukáže ve zmiňovaném Frankfurtu.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013.


Chystaný Citroën Cactus ukázal na prvním snímku jen svůj přední nárazník a... vykřičník
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
včeraHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Padlá rodinná hvězda od VW v bazarech stále láká praktičností, odrazuje ale drahou poruchovostí
včeraElektrické Kie a Fordy už v USA skoro nikdo nechce ani v momentě, kdy měly růst v jakési předsmrtné křeči
včeraHonda poznává následky sázky na downsizing, místo nezdolných jednotek v ruce má hromadnou žalobu za poruchové motory na krku
včeraBentley vám teď do auta na přání instaluje i zlaté výdechy ventilace nebo tvíd, ve výsledku tím ale ukazuje jen tragičnost doby
včeraPorsche urychlilo návrat spalovacího nástupce Macanu, chybná sázka na elektřinu ho ale bude ještě hodně bolet
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva