Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Co dnes zvládne rodinný hatchback? Honda Civic dala na Autobahnu až 283 km/h
8.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Auta jsou stále rychlejší a nejvíce je to znát mezi kompakty. Hot hatche této třídy jsou dnes tak rychlé, že na německé dálnici koketují i s třístovkou.
Honda Civic Type-R je již půl roku králem Ringu mezi předokolkami, Nordschleife zvládla obkroužit za působivých 7 minut a 43,8 sekundy. Běžný hot hatch tak překonal třeba Bugatti EB110 či Pagani Zondu S, tedy mnohem dražší a výjimečnější supersporty minulých dekád. O tom ale řada lidí pochybuje a poukazuje třeba na fakt, že Japonci přivezli do pohoří Eifel předprodukční model osazený ochrannou klecí, který navyšuje tuhost karoserie.
Francouzský magazín L'Argus proto vyrazil na Ring, aby Civic Type-R poslal do souboje se stopkami. Při svém konání přitom rozhodně neměl podpory automobilky, ani majitelů slavného okruhu, místo toho se vše odehrálo během turistických jízd (což by dnes nejspíše již odskákal). BTG úsek Honda zvládla v provozu za cca 8 minut a 5 sekund, což je vzhledem k podmínkám slušný výkon.
Ptáte se, čím to, že je Civic Type-R natolik rychlý? Vysvětlení naleznete kupříkladu na druhém videu, které ukazuje sprint japonského hatchbacku z klidu dalece za oficiálně udávané maximum. To by mělo činit 272 km/h, Honda však dosáhla 283 km/h. Pravda, pár kilometrů lze přičíst na vrub tolerované odchylce tachometru, nicméně i kdyby šlo „jen“ o udávanou nejvyšší rychlost, stále je to na hatchback schopný odvozu celé rodiny neskutečné tempo.
Na tuto rychlost, kterého nedosáhnou ani mnohé německé über-sedany, jež kvůli omezovači končí na 250 km/h, se Honda zvládá rozjet za pomoci přeplňovaného benzinového čtyřválce, který skrze šestistupňový manuál posílá na přední kola 320 koní. Dvacetipalcové ráfky jsou běžně obuty do pneumatik Continental SportContact, v případě rekordního vozu to ale byly lepivější Michelin Pilot Sport Cup 2. I to vysvětluje onen rekord.


Honda Civic Type-R si střihla jízdu po Ringu bez podpory automobilky...
...i sprint až na tachometrových 283 km/h
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
včeraČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nejnovější články
Výkonná elektrická Kia nepřestává ruinovat majitele, za roční auto se zanedbatelným nájezdem v aukci nikdo nedal ani polovinu původní ceny
před hodinouČíňané ukazují, že pořád dělají obchod, ne jen politiku. Dřív jen elektrická značka nabídne Evropanům spalovací auta, protože je chtějí
před 2 hodinamiVW říká, že jeho spolupráce s Fordem je „velmi, velmi, velmi úspěšná”. Myslí těch 20 prodaných Capri v Česku za první kvartál?
před 4 hodinamiNová verze nejlevnějšího MG srazila jeho cenu v zahraničí o desítky tisíc níž. Pokud dorazí k nám, bude to jedno z nejlevnějších aut na trhu
před 5 hodinamiVyvíjíme spalovací superauto „lepší než Ferrari”, říká čínská automobilka. A ví, o čem mluví, její šéf s jedním Ferrari sám jezdi
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva