Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Co dnes zvládne rodinný hatchback? Honda Civic dala na Autobahnu až 283 km/h
8.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Auta jsou stále rychlejší a nejvíce je to znát mezi kompakty. Hot hatche této třídy jsou dnes tak rychlé, že na německé dálnici koketují i s třístovkou.
Honda Civic Type-R je již půl roku králem Ringu mezi předokolkami, Nordschleife zvládla obkroužit za působivých 7 minut a 43,8 sekundy. Běžný hot hatch tak překonal třeba Bugatti EB110 či Pagani Zondu S, tedy mnohem dražší a výjimečnější supersporty minulých dekád. O tom ale řada lidí pochybuje a poukazuje třeba na fakt, že Japonci přivezli do pohoří Eifel předprodukční model osazený ochrannou klecí, který navyšuje tuhost karoserie.
Francouzský magazín L'Argus proto vyrazil na Ring, aby Civic Type-R poslal do souboje se stopkami. Při svém konání přitom rozhodně neměl podpory automobilky, ani majitelů slavného okruhu, místo toho se vše odehrálo během turistických jízd (což by dnes nejspíše již odskákal). BTG úsek Honda zvládla v provozu za cca 8 minut a 5 sekund, což je vzhledem k podmínkám slušný výkon.
Ptáte se, čím to, že je Civic Type-R natolik rychlý? Vysvětlení naleznete kupříkladu na druhém videu, které ukazuje sprint japonského hatchbacku z klidu dalece za oficiálně udávané maximum. To by mělo činit 272 km/h, Honda však dosáhla 283 km/h. Pravda, pár kilometrů lze přičíst na vrub tolerované odchylce tachometru, nicméně i kdyby šlo „jen“ o udávanou nejvyšší rychlost, stále je to na hatchback schopný odvozu celé rodiny neskutečné tempo.
Na tuto rychlost, kterého nedosáhnou ani mnohé německé über-sedany, jež kvůli omezovači končí na 250 km/h, se Honda zvládá rozjet za pomoci přeplňovaného benzinového čtyřválce, který skrze šestistupňový manuál posílá na přední kola 320 koní. Dvacetipalcové ráfky jsou běžně obuty do pneumatik Continental SportContact, v případě rekordního vozu to ale byly lepivější Michelin Pilot Sport Cup 2. I to vysvětluje onen rekord.


Honda Civic Type-R si střihla jízdu po Ringu bez podpory automobilky...
...i sprint až na tachometrových 283 km/h
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejdražší Bugatti historie je prodáváno s pomocí fotek, za které by se styděli i lidé inzerující na Bazoši
včeraNejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní sporťák Lamborghini k tomu, k čemu byl stvořen
17.9.2025Němec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
16.9.2025
Nejnovější články
Elektrický propadák Nissanu někde končí už po 3 letech na trhu a jinde stěží dopadne líp. Kdo to jen mohl čekat?
před hodinouLewis Hamilton letos nepřichází jen o své kouzlo, přišel i o sbírku aut v hodnotě přes 360 milionů Kč
před 2 hodinamiLegendu Fordu zařízli po čtyřech generacích, o to levněji ji dnes koupíte ojetou. Za své ceny nabízí hromadu muziky
včeraJindy spořádaní Kanaďané začali ve velkém demolovat stacionární radary, sami politici už říkají, že jsou to skrytí výběrčí daní
včeraMercedes neuhne, pořád špičkově prodávanou třídu A zařízne už příští rok bez jakéhokoli nástupce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva