Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
CTI: tak si říká nová řada vozů od Caterhamu
28.9.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Caterham odhalil své plány na příštích deset let. Jsou spojené s novou samostatnou firmou Caterham Technology and Innovation Limited (CTI).
Jeden by si kvůli vzniku CTI mohl myslet, že společnost Caterham Cars má tolik zakázek, že potřebuje samostatnou vývojovou firmu zabývající se nejen prací pro matku, ale hlavně úkoly zvnějšku. Něco na tom možná bude, protože CTI se má podle oficiální tiskové zprávy „ujmout pokročilých projektů pro externí firmy působící v automobilovém a leteckém průmyslu“.
Jenže CTI má být něčím více než jen další kanceláří napěchovanou moderní výpočetní technikou. Bude vyrábět „snadno dostupné, cenově přitažlivé vozy inspirované lehkou, minimalistickou filosofií původního modelu Seven“. Při pohledu na současné Caterhamy se ovšem přímo nabízí otázka, jak můžou být vozy CTI ještě více spartánské než Caty, když jejich jedinou výbavou je akorát pár budíků, volant, pedály, sedačky a řadicí páka.
Vodítkem by mohla být cena. Přestože v poměru k částce patří vozy Caterham k těm nejlevnějším supersportům na světě, úplná láce to není. Tuto domněnku potvrzuje také Ansar Ali, generální ředitel Caterham Cars: „Vytvoření nové produktové řady se stejnou pověstí a půvabem jako model Seven, což můžete brát jako příslib cenové dostupnosti, je v tomto oboru svatým grálem.“
Aby CTI a Caterham dostály své pověsti, přetáhli k sobě několik zajímavých osobností. „Při budování CTI se nám podařilo získat prvotřídní tým inženýrů zaměřených na konstrukce automobilů, kteří touží navázat na charakter Caterhamu a původní DNA typu Seven,“ říká Mark Edwards, generální ředitel CTI a naráží přitom například na chlápka jménem Tony Shute - člověka, který uvedl na trh první generaci Lotusu Elise a nyní šéfa oddělení silničních aut v CTI. A bude mít co na práci. „Noví akcionáři se zavázali investovat do celé řady nových skvělých produktů na nejbližších deset let,“ dodává Mark Edwards.






V této chvíli je docela těžké představit si, jak by měly vypadat vozy CTI, když mají být cenově dostupnější než dnešní Caterhamy
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
včeraSrovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
5.5.2025Někdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
4.5.2025
Nejnovější články
Škoda masivně, až o 110 tisíc zdražila Octavii, měsíc lásky si představuje zvláštně. Pod psychologickou hranicí už nekoupíte nic
včeraNadšenec si koupil elektromobil od začínající automobilky a poznává, co to je. Z její „skvělé péče” má dnes noční můry
včeraKrásné BMW 3 ze zlatých časů značky nemusí stát tolik, tohle světově unikátní kupé postavili na přání prvního a jediného majitele
včeraFord dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
včeraNový Mercedes CLA nejde nabíjet u většiny veřejných dobíjecích stanic, to už se Němci dočista zbláznili?
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva