Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
CTI: tak si říká nová řada vozů od Caterhamu
28.9.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Caterham odhalil své plány na příštích deset let. Jsou spojené s novou samostatnou firmou Caterham Technology and Innovation Limited (CTI).
Jeden by si kvůli vzniku CTI mohl myslet, že společnost Caterham Cars má tolik zakázek, že potřebuje samostatnou vývojovou firmu zabývající se nejen prací pro matku, ale hlavně úkoly zvnějšku. Něco na tom možná bude, protože CTI se má podle oficiální tiskové zprávy „ujmout pokročilých projektů pro externí firmy působící v automobilovém a leteckém průmyslu“.
Jenže CTI má být něčím více než jen další kanceláří napěchovanou moderní výpočetní technikou. Bude vyrábět „snadno dostupné, cenově přitažlivé vozy inspirované lehkou, minimalistickou filosofií původního modelu Seven“. Při pohledu na současné Caterhamy se ovšem přímo nabízí otázka, jak můžou být vozy CTI ještě více spartánské než Caty, když jejich jedinou výbavou je akorát pár budíků, volant, pedály, sedačky a řadicí páka.
Vodítkem by mohla být cena. Přestože v poměru k částce patří vozy Caterham k těm nejlevnějším supersportům na světě, úplná láce to není. Tuto domněnku potvrzuje také Ansar Ali, generální ředitel Caterham Cars: „Vytvoření nové produktové řady se stejnou pověstí a půvabem jako model Seven, což můžete brát jako příslib cenové dostupnosti, je v tomto oboru svatým grálem.“
Aby CTI a Caterham dostály své pověsti, přetáhli k sobě několik zajímavých osobností. „Při budování CTI se nám podařilo získat prvotřídní tým inženýrů zaměřených na konstrukce automobilů, kteří touží navázat na charakter Caterhamu a původní DNA typu Seven,“ říká Mark Edwards, generální ředitel CTI a naráží přitom například na chlápka jménem Tony Shute - člověka, který uvedl na trh první generaci Lotusu Elise a nyní šéfa oddělení silničních aut v CTI. A bude mít co na práci. „Noví akcionáři se zavázali investovat do celé řady nových skvělých produktů na nejbližších deset let,“ dodává Mark Edwards.






V této chvíli je docela těžké představit si, jak by měly vypadat vozy CTI, když mají být cenově dostupnější než dnešní Caterhamy
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Mechanik zbavil výfuky VW s motorem W12 veškerého tlumení. Auto zní tak dobře, že si tuhle legendární „kasičku” možná i risknete koupit
včeraTesla dokončila svou první vlastní restauraci postavenou okolo Superchargerů, tady jsou první skutečné fotky
16.7.2025Firma dostala na značky brutální Lamborghini s podtunovou hmotností, stvořila silniční bestii s božským zvukem
15.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- Zvěsti a fámy z brněnského paddocku - aktuálně včera 13:20
- Debut Poláka v MS-Moto2 včera 13:17
- Pre Brno - po 5 letech včera 11:15
- Do Brna se vrací MotoGP - po 5 letech 16.7.2025
- Pol Espargaro v Brně místo Mavericka Viňalese 16.7.2025
Nejnovější články
Představa, že vývoj efektivnějších aut zastaví konec pokut za nadlimitní spotřebu v USA, je tak levičácky tupá, až to tříská dveřmi
včeraSlavný německý úpravce omylem ukázal, jak moc špatným směrem se BMW vydalo s novou M5
včeraSázka na špatného koně dohnala i Volvo. Odepsalo 25 miliard, zisky klesly o 64 procent, některé modely mu nikdy nic nevydělají
včeraRusové začali prodávat lidové auto do terénu za 134 tisíc Kč. Vidíte ho celé, na fotkách nic nechybí
včeraBritové znovu zavádí dotace na elektrická auta. Nic neříká víc o tom, jak nekonkurenceschopným řešením jsou
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva