Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Caterham Seven Supersport: okruhový kolibřík vyráží
12.4.2011 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Využití Caterhamu Seven je už z podstaty velmi omezené, nejvíce hodí na okruh. Model Supersport to vše posunuje ještě dál.
Caterham z pozice výrobce aut s vyhraněně sportovním charakterem výrazně podporuje motorsport a organizuje celou řadu značkových pohárů. Jejich spektrum je opravdu široké. Pro úplné novice je k dispozici Academy, kde je každý rok 27 zájemců uvedeno do tajů okruhových závodů, přičemž jim Caterham poskytuje veškerý servis. Jezdí se na zcela sériových autech, dokonce pneu i jsou normální. Postoupit lze do jednoho z pohárů Roadsport, kategorie B se opět jezdí sériovými vozy, jen už obutými do semislickových pneumatik, kategorie A už je oproštěna od světel apod a auta mají podvozky vylepšeny o závodní tlumiče Bilstein. Zde už to začíná být seriózní závodění.
V poháru Supersport jsou pak auta „odstrojena” od všech nepotřebných záležitostí a už se začíná hrát na týmy. Všechny zatím zmíněné série si vystačí s motorem o objemu 1,6 l a výkonu 125 k. Poslední pohár, kde se jezdí s modely Seven, se jmenuje Superlight R300 a zde už se jezdí se speciálně pro okruh upravenými vozy s motory o výkonu 175 k. Rozdíl v čase na jedno kolo okruhu Snetterton mezi autem z poháru Academy a posledně zmíněným je 1:26 oproti 1:17, tedy 9 sekund.
Tzv. okruhové dny, neboli jízdy veřejnosti, jsou ve Velké Británii velmi populární a zájem o auta vyladěná právě pro takový způsob využití je docela vysoký. Dokladem budiž i výroba Arielu Atom či novinky BAC Mono. Zatímco u BAC a Ariel museli svá auta vyvíjet, Caterhamu stačí kouknout doma na dvorek a ukázat prstem. Volba tentokráte padla na vůz serie Supersport.
Do prodeje se tak dostává auto, které bylo primárně vyladěno pro značkový pohár a až dodatečně dovybaveno patřičným příslušenstvím. Podvozek zůstal nezměněn, stále se chlubí přitvrzenými pružinami a závodními, plně nastavitelnými tlumiči Bilstein a tužšími stabilizátory. Na 13" kolech jsou obuty semislicky Avon CR500. Také interiér zůstal spartánský. Kompozitová sedadla s čtyřbodovými pásy sice mnoho komfortu nenabídnou, zato pořádně podrží v zatáčkách.
Pod kapotou se nachází motor Ford Sigma o objemu 1,6 l a mazimálním výkonu 140 k, který je vybaven odlehčeným setrvačníkem. Na něj navazuje pětistupňová převodovka s převody vyladěnými pro maximální zrychlení. Přes diferenciál s omzezenou svorností jsou pak poháněna zadní kola. Jen 520 kilo vážící vůz zrychlí z 0 na 96 km/h za 4,9 sekundy a doškrábe se až na 193 km/h. To už je v kabině asi docela slušný fičák.
Nevíme, jestli bude k dispozici i verze s volantem na té správně straně, ale ve Velké Británii si Caterham Seven Supersports můžete plně smontovaný koupit za 22 995 liber. Stavebnice pak přijde na 19 995 GPB.






Caterham Seven Supersport 2011
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Při veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
dnesStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025
Nejčtenější články
Jeden z největších držáků mezi moderními auty překvapí i problematickými kusy, ty ale nakonec jen podtrhují jeho odolnost
6.6.2025Dodnes nejetou poslední Škodu nedotčenou koncernem VW nikdo nechce koupit, stále 1. majitel musel s cenou dolů
6.6.2025Prototyp elektrického BMW M3 se ukázal v akci na okruhu. Působí jako rychlá a tichá smrt, právě k té může mít nejblíž
7.6.2025BMW ukazuje Fordu, jak správně reagovat na zájem zákazníků. Je to vážně tak těžké?
7.6.2025Výrobce elektromobilů, ve kterém VW utopil už 66 miliard, letos čeká ještě nižší prodeje. Zaplácne je novými obligacemi
7.6.2025