Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Dacia říká, že Black Friday je takový podvod, že v pátek raději úplně zastavila prodej po internetu
25.11.2023 | Petr Miler
A Rumunům velmi dobře rozumíme. Stal se z toho ve většině případů tak prázdný marketing, že seriózně uvažující automobilka s ním ve jménu blaha svých klientů nemůže chtít mít nic společného.
Nemáme nic proti slevovým prodejním akcím, v poslední době je to nakonec možná jediný způsob, jak nakoupit výhodněji než Petr Fiala. Problém je v tom, že hranice mezi skutečnou akcí a akcí na oko, která existuje pouze jako marketingový nástroj, jako prázdné lákadlo na slevu, která ve skutečnosti neexistuje, se v poslední době značně stírají. Zejména v českých obchodech mám nejednou pocit, že určité zboží bývá týdny prodáváno nesmyslně draho jen proto, aby poté mohlo být týden „v akci” nabízeno za vlastně normální cenu.
S tzv. černým pátkem i u nás známým spíše jako „Black Friday” je to podobné. V USA to kdysi to býval seriózně míněný způsob, jak o prodlouženém víkendu okolo Dne díkůvzdání oslovit široké publikum navštěvující obchody a v akcích mu „vnutit” zlevněné skladové zásoby ještě před koncem roku, ale co je z toho teď? V USA už jsem dlouho nebyl, a tak nechci soudit, evropské pojetí Black Friday je ale od začátku tristní.
Jen velmi krátce to byl skutečný černý pátek, později to bylo několik černých dnů, pak černý týden, černé týdny, černý měsíc... A co je vlastně Black Friday dnes? Černý rok? No je to spíš hloupost, prázdná nálepka na nic. Čest těm, kteří skutečně přichází s akcemi a něco zlevňují, zběžným pohledem jsem ale v posledních týdnech zjistil, že „Black Friday” je skutečně po řadu týdnů běžící marketingová akce pokoušející se prodat cokoli za více či méně obvyklé ceny. A rády se k tomu přidávají i automobilky se všemožnými pseudoakčními nabídkami, které nestojí za pozornost.
Nejsem sám, kdo tento pocit má. Dacia, která se pořád snaží bojovat na straně racionality, dokonce zašla tak daleko, že Black Friday nepřímo označila za podvod. A nejenže nic zvláštního nenabízí, dokonce zastavila na celý den online prodeje aut, aby se prázdného šílení neúčastnila vůbec. „U Dacie je Black Friday prostě normální pátek,” řekl k věci Luke Broad, šéf značky ve Velké Británii. „Černý pátek může spotřebitele snadno přimět k tomu, že utratí za produkty, které nepotřebují - o tom Dacia není,” řekl dále s tím, že dobrou hodnotu za peníze získáte u u této značky po celý rok. „Dnes si můžete odpočinout s vědomím, že naše auta jsou vyrobena odolně a vydrží, takže si můžete dát pauzu a zítra si u nás nakoupit s jistotou, že pořád získáte tu nejlepší hodnotu na trhu,” dodal.
Zajímavý přístup, kterému tleskáme. A máme pocit, že může u zákazníků bodovat víc než „černé cokoli”. Ostatně sama Dacia cituje ve své tiskové zprávě průzkum, podle kterého je přes 70 procent Britů přesvědčeno o tom, že Black Friday je trik anebo rovnou podvod. A nezřídka tomu tak bohužel prostě je.



Dacia v černém pátku, který trvá už většinu roku, nepojede až do té míry, že včera raději úplně zastavila online prodej. Klobouk dolů. Foto: Dacia
Zdroj: Dacia
Bleskovky
Přímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
včeraExpert před summitem NATO varuje ty, kteří se lepí k silnici: Limuzína prezidenta USA vás klidně přejede
23.6.2025Řidič off-roadu Toyoty při honičce zmizel policii vskutku svérázným způsobem, vzal to obchodním centrem
22.6.2025
Nejnovější články
Bez elektrifikace. Automobilky začínají chápat, že prodejním argumentem je dnes pravý opak toho, co roky marně přiživují
před 10 hodinamiPrvní majitel dodnes zachoval nejvíc žádoucí verzi legendárního Ferrari F40 ve stavu nového auta, trhne na tom desítky milionů
včeraS novými auty je stále víc problémů, varují Němci, podle tamního profesora je defektů dvaapůlkrát víc než u starších vozů
včeraPřímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
včeraLamborghini znovu přísahá věrnost spalovacím motorům, teď už ví, jak u nich může vydržet ještě dekády
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva