Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Daihatsu Copen se prý vrátí na scénu, dorazí ovšem na evropské trhy?
24.10.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Malý dostupný roadster se po letošním a loňském konceptu znovu objeví ve výrobě. Není ovšem jisté, jaký dostane motor a rozměry.
O japonské automobilce jsme naposledy hovořili v souvislosti s autosalonem v Jakartě, na kterém značka představila hned osm nových konceptů. Jedním z nich bylo Daihatsu D-R Estate, které tak navázalo na studii z loňského roku. Ta pro změnu signalizovala návrat kdysi populárního modelu Copen, který byl svého času také oficiálně dovážen na evropské trhy. S odchodem značky však Starý kontinent přišel i o tento dvoumístný roadster.
Ačkoliv ani jeden z konceptů prozatím nedoprovázely žádné technické parametry, nové generace bychom se skutečně měli dočkat. Otázkou však je, zda jej automobilka postaví podle původního receptu. Ten totiž počítal s pravidly kategorie kei car, která limituje maximální délku na 3,4 metru a šířku na 1,49 metru. Objem motoru pak nesmí přesáhnout 0,66 litru.
To samozřejmě platí pouze na japonském trhu, do Evropy tak Copen kdysi mířil i s 1,3litrovým motorem. Ten díky nepatrně vyššímu výkonu (87 versus 64 koní) zlepšoval standardní zrychlení z klidu na stovku z 11,7 sekundy na 9,5 sekundy, nejvyšší rychlost pak pro změnu narostla ze 167 km/h na 180 kilometrů v hodině.
Uvidíme tedy v následujících letech, s jakým motorem a karoserií se nakonec Copen vrátí. Ne zrovna pravděpodobný je však jeho výskyt v Evropě. Již na zmiňovaném autosalonu totiž Daihatsu uvádělo, že návrat na Starý kontinent nechystá. Jedinou šancí na levný malý roadster je tak nově odhalená Honda S660. I ta přitom byla postavena podle pravidel kategorie kei car.









Originální Daihatsu Copen se vyrábělo v letech 2002 až 2012. O pohon se v Japonsku staral 0,66litrový motor, zatímco v Evropě byl dvoumístný roadster k mání i s 1,3litrovou pohonnou jednotkou
Studie D-R z loňského roku navazovala na původní sériové provedení
Letošní provedení konceptu na sebe pro změnu vzalo podobu kombíku
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Muž zkusil se svým Mercedesem zdolat slavné Španělské schody v Římě, dojel překvapivě daleko
včeraMarnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
17.6.2025Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
16.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Časový program Grand Prix Itálie v Mugellu 17.6.2025
- Na Pannonia Ringu pokračovalo MS Side 16.6.2025
- Indian Rider Fest: 19.-22. 6. 2025 Lipno nad Vltavou 16.6.2025
- V Misanu zemřel traťový komisař na infarkt 15.6.2025
- Toprakův misanský hattrick 15.6.2025
Nejnovější články
Viceprezident Kie nečekaně otevřeně popsal, jak se dnes dělá automobilový byznys v EU, uměle škrtí prodeje všeho
před 2 hodinamiFord s okamžitou platností zastavil prodej svého elektrického propadáku. Chybět bude málokomu, v Česku skoro nikomu
před 3 hodinamiJediné Ferrari, které kdy vlastnil Jeremy Clarkson, je na prodej. Od koupě dalšího ho odradilo na zbytek života
včeraAmerické prodeje elektrických aut se po měsících uvadání náhle propadly, ukazují křehkost složitě vybuzeného zájmu o ně
včeraDědic Fiatu říká, že čtvrtinu jeho techniků už zaměstnává jen vyhovění předpisům EU. Zlomit to chce radikálně novým typem aut
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva