Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Designér zbavil kamufláže přelomový nový Jaguar. Nemusí vypadat zle, jeho fiasko je ale asi nevyhnutelné
19.12.2024 | Petr Prokopec
Britové nás nejprve šokovali tím, jaký chtějí tomuto autu nadělit vzhled, výsledek jejich práce ale nakonec nemusí být až tak kontroverzní. Je to ovšem zásadní, pokud je problematická sama technická podstata auta?
Koncept Type 00 od Jaguaru odhalený na počátku prosince v Miami nakonec nevypadá až tak marně, jak naznačovaly původní upoutávky či způsob odhalení nové korporátní identity resp. identita sama. Bylo to všechno zřejmě záměrně šokující, a tak jsme čekali něco ještě horšího. Přesto si nejsme jisti, že s produkční verzí zabodují tak, jak si malují. Koneckonců s elektrickým pohonem dnes masy zákazníků neohromíte, to je spíš odradíte. Zvláště pokud je u toho vysoká cena, neboť kvůli drastickému propadu hodnoty přicházíte o velké peníze v krátkém časovém horizontu i nominálně, nejen relativně.
Jaguar nicméně zastává názor, že pohon klientelu až tak moc nezajímá, na seznamu jejích priorit je prý až na třinácté příčce. Důraz je kladen na vzhled a interiér. Což je v přímém rozporu s tím, co v mezičase zjistil zbytek světa v čele s německými automobilkami. I kdyby ale lidé skutečně tak moc upřednostňovali design, opravdu by Jaguar mohl zabodovat? Ilustrace možné finální podoby auta od designéra, která publikuje svá díla na internetu pod hlavičkou Avarvarii Automotive Artworks a která vychází z reálných snímků prototypu auta i jeho konceptu, zase tak moc naděje nepřiváží.
Auto nevypadá úplně nezajímavě, potenciální produkční Type 00 působí jako muscle car, který nemá problém pokořit cokoli, co potká na silnici. Tomu ale nejspíše nebude odpovídat technika, neboť se zatím nezdá, že by Britové přišli s něčím nevídaným. Sazkou na jistotu budou dva elektromotory roztáčející obě nápravy, mezi kterými se bude nacházet paket baterií s kapacitou pohybující se od 100 kWh nahoru. Ty pak mají dle tvrzení značky opírající se o metodiku WLTP vystačit až na 770 km jízdy.
Jakkoli ale bokům Jaguaru lze zatleskat, čelní partie již tak impozantní nejsou, a to i právě kvůli oné nové identitě. Čelní masku, která dosud měla povětšinou podobu oválu s logem jaguáru, totiž nahradily vertikální lamely s vepsaným názvem automobilky. Jakkoli ale toto kombo mělo značku posunout o úroveň výš, reálně z ní dělá spíše cosi jako produkt nějaké začínající tuningové firmy. Nebo si člověk vzpomene na nepovedené asijské pokusy o kopírování hezkých evropských aut.
Zrovna to ovšem nejsou asociace, jenž chcete mít spojené s vozem startujícím na 3,6 milionu korun. Jaguar tak spíš než co jiného čeká prodejní fiasko, které by ovšem do kopru mohlo poslat celou firmu. Nesmíme totiž zapomínat na to, že produkční Type 00 dorazí do prodeje až v závěru roku 2026, nicméně stávající produkce byla poslána přes palubu již nyní. Dealeři tak nebudou mít dlouhé měsíce co nabídnout, po čekání se ale nebudou mít na čem zahojit. Třeba sériový Type 00 bude tím pravým ořechovým, ale nesázíme na to, opravdu ne.



Skutečný koncept Type 00 nakonec nevypadá až tak odpudivě, jak naznačovaly prvotní upoutávky. Foto: Jaguar
Sériová verze ale bude trochu jiná, níže ji můžete vidět virtuálně zbavenou kamufláže. Líbí? Foto: Jaguar
Zdroj: Avarvarii Automotive Artworks@Instagram
Bleskovky
Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
včera„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
15.6.2025Unikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025
Nejnovější články
Ukázalo se, že klimatické kampaně vlád jsou jen vyhozené peníze, na chování lidí nemají žádný vliv
před 3 hodinamiBugatti chtělo po zákazníkovi 331 tisíc Kč za opravu malého ovladače, nakonec si ho sám spravil díly za 26 korun
před 11 hodinamiTesla po 13 letech prodeje opět jen faceliftovala Model S a s ním i X, největší „inovací” je zvýšení cen
včeraCeny aut vzrostly za pět let o krutých 40 procent, říká studie. Nevadí to jen u těch, která začínala nízko
včeraNová nejlevnější Lada prošla crash testem. 84 interních zkoušek skončilo na jedničku, toto byl ten 85.
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva