Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Do Ženevy míří „evropská Tesla Model S“, na stovce je prý rychleji než P100D
22.2.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vůz nově založené značka Elextra má pokořit stovku již za 2,3 sekundy. O výrobu se postarají ve Stuttgartu, s Mercedesem ale nemá nic společného.
Úspěch Tesly lze poměřovat mnoha způsoby. Na jednu stranu tu máme nepochybně zajímavá auta nesrovnatelná s čímkoli na trhu, na tu druhou ale kumulované ztráty v řádu desítek miliard korun, s nimiž by vytvoření a prodeje podobného produktu byla schopna kdejaká z existujících automobilek. Prodeje Tesly na každý pád rostou a i když to přináší (až na výjimky) stále větší ztráty, zlomovým momentem se zřejmě stane příchod sériového Model 3. Jestli to Teslu definitivně „udělá nebo oddělá”, uvidíme časem, v prvním případě ale pak bude Musk bude jistě vzorem pro ještě větší houf lidí než dosud.
Ještě před tímto momentem se ale mezi Muskovy následovníky přidali švýcarský designér Robert Palm a dánský podnikatel Poul Sohl, kteří stojí za nově založenou automobilkou Elextra. Ta nám přitom již za pouhé dva týdny ukáže na autosalonu v Ženevě nový supersportovní liftback, který dostal do vínku čtveřici sedadel ukrytou za čtveřici dveří. Kromě toho tu pak máme klínovitý design připomínající Lotus Esprit.
Opomenout samozřejmě nesmíme ani na elektrické ústrojí, se kterým by vůz měl - alespoň dle svých tvůrců - zvládnout zrychlení z klidu na stovku za pouhých 2,3 sekundy. Prvotina Elextry by tak mohla být ještě rychlejší než vrcholná Tesla Model S P100D, která tutéž disciplínu zvládne v obdobném čase. Podle upřesněných měření Motor Trendu potřebuje 2,53 sekundy.
Co za opravdu působivým výkonem novinky stojí, to je prozatím věcí neznámou. Elextra pouze dodává, že sportovní elektromobil by navržen ve Švýcarsku, zatímco o ruční výrobu se postará „jedna z vedoucích světových společností specializující se na malovýrobu, která dosáhne nejvyšší kvality, jakou si lze představit“. Továrna této firmy přitom leží poblíž německého Stuttgartu.
Produkce má být limitována pouze na 100 exemplářů, o ceně se však tvůrci nezmiňují. Nicméně dodávají, že aktuálně hledají investory, kteří jim onu sériovou výrobu pomohou rozjet. Snad se tedy o společnosti Elextra napříště nezmíníme už jen v souvislosti s krachem všech odvážných plánů...



Elextra by ráda napodobila úspěch Elona Muska, její prvotina je přitom na stovce rychleji než Model S P100D
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
včera
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
včera
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
včera
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
včera
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.05. 22:08 - mafel
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.05. 20:57 - abgx1
- Lampárna (stěžovatelna) 11.05. 20:41 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.05. 18:48 - pavproch
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
