Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Dobový televizní test slavného Ferrari v běžném provozu ukazuje, jak moc se svět od té doby změnil
15.7.2022 | Petr Miler
Pustit dnes někdo něco takového do éteru, padají hlavy, možná dojde i na diskuzi o odejmutí televizní licence. Přitom se nestalo vůbec nic a vznikl tak o poznání zajímavější materiál.
Žijeme ve smutnější době, než si mnozí z nás uvědomují nebo jsou ochotni si připustit. Nedávno na to s elegancí sobě vlastní upozornil Marek Eben, který připomněl, že totalitní režimy nemají smyslu pro humor a nadsázku. A do jednoho z totalitních zřízení už nějaký ten pátek směřujeme - už ne pod tíhou politických autorit jako před pár dekádami, ale omezováním sebe samých jakousi politickou korektností diktovanou lidmi stojícími mimo zákon. Už je skoro jedno, co je v té či oné zemi legální, spousta věcí se prostě nesmí tak jako tak, protože povede k vašemu vyloučení ze sociálních sítí, ztrátě zaměstnání či jiným formám veřejného zostuzení.
Jak moc se svět vyvinul tímto směrem, připomíná i dobový test Ferrari F40, jedné z největších automobilových legend poledních dekád. Vůz s mohutným zadním křídlem velikosti ping-pongového stolu, který vznikal v Itálii mezi lety 1987 až 1992 a jako poslední byl vyvinut pod taktovkou mistra Enza Ferrariho, můžete níže vidět řádit v televizním testu amerického MotorWeeku. Američané měli vůz k dispozici v roce 1989 a podle přiloženého snímku z něj byli „na větvi“ stejně jako tehdejší do motorismu zapálená mládež s plakáty F40 nad postelemi. Jedno z nejikoničtějších superaut všech dob podrobili podrobné prověrce, která čítala nejen jízdu po okruhu, ale také po běžných silnicích.
Redaktor John Davis se s F40 proháněl s velkou parádou po okolí Maranella a chvílemi se nechával unášet natolik, že neváhal ani poslat vůz bokem. Na videu se můžete podívat, jakou politickou nekorektnost předvedl, když prodriftoval zatáčku s cyklisty na jejím konci. Ti v reakci na to div nepopadali. Nepochybujeme o tom, že šlo o pečlivě připravený, nahraný kousek pro pobavení publika, dnes by nic takového neprošlo. Tohle je na videu ke spatření asi do páté minuty, celá okresková jízda rychlostmi zřetelně překračujícími ty povolené a stylem dalece nepřijatelným pro všechny současné pachatele dobra, ale stojí za vidění.
Dodejme, že lehká dvoudveřová raketa s osmiválcovým turbomotorem (na Ferrari tehdy nezvykle) a výkonem 478 koní ve své době držela titul nejrychlejšího vozu planety. Se svými 324 km/h předčila o poznání technologicky nabitější Porsche 959, a tak si s ním maranellští nadělili ten nejlepší dárek ke čtyřicátým narozeninám značky. Video níže ukazuje, co skutečně dovedlo a jaký smysl z hlediska běžného používání také mělo. Dnes už je v podstatě jen ceněným artiklem soukromých sbírek...




Ferrari F40 z roku 1987 je automobilovou modlou, která si zaslouží pozornost i více jak 30 let po svém vzniku. Video níže jej ukazuje v tom nejlepším světle, dnes zcela nepřijatelným způsobem. Ilustrační foto: Ferrari
Zdroj: MotorWeek@Youtube
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včeraBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejnovější články
Fiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
včeraVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
včeraAž komicky silný Ariel Atom je tu po 25 letech od zrodu proto, aby vám zdeformoval obličej jako Clarksonovi. Vypadá i jede jako malá F1
včeraPorsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
včeraStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva