Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Dvě dekády starý luxusní sedan, který dnes koupíte i za 40 tisíc, to rozbalil na německé dálnici
4.7.2021 | Petr Miler
Je to z dnešního pohledu auto jako z jiného světa. Jeho výrobce dnes nic takového nedělá a jeho motor je mrtvý napříč celým průmyslem. O to zajímavější je pohled na něj v ostré akci.
Tohle auto asi není tím prvním, které vás napadne při probírání žádoucích sportovně-luxusních sedanů minulých dekád. Ale mohlo by. Vedle obecně respektované Alfy Romeo 155 coby konkurenta BMW řady 3 vyráběla italská značka také větší model 166, který se snažil vyrovnat autům jako BMW řady 5. Jak moc se mu to dařilo, posuďte sami, podle prodejních čísel ale ne příliš. Vrcholem jeho odbytu byl rok 1999, kdy se mu podařilo najít v Evropě 26 537 zákazníků, což opravdu není mnoho. A po většinu své existence si musel vystačit s jednotkami tisíc prodaných aut ročně na celém kontinentu.
Tak či onak nelze říci, že by tento vůz neměl své kouzlo. Jde o jeden z modelů z vrcholné moderní éry Alfy Romeo, která se opírala ještě o libově se projevující vlastní motory pohánějící auta relativně lehké konstrukce. V případě modelu 166 byla vrcholem nabídky verze TS s motorem 3,0 V6, která do faceliftu v roce 2003 dávala 166 kW (225 koní) výkonu a 275 Nm točivého momentu. Obojí pak před zaměstnáním přední nápravy krotila pětistupňová manuální převodovka.
Právě tento typ se dvě dekády po svém zrodu prohnal po německé dálnici pod taktovkou lidí z AutoTopNL na Youtube a nedá se říci, že by si utrhl ostudu. Naopak, na tak staré, velké, luxusně pojaté a z dnešního pohledu nepříliš silné auto se celkem s jistotou rozjelo skoro až na udávanou maximálku 243 km/h. Navíc při tom krásně zní. Docela obdivuhodné, uvážíme-li nejen věk, ale i více jak 180 tisíc km na tachometru.
Podívejte se na to sami, my už jen dodáme, že takové auto lze dnes koupit pojízdné v bazarech od asi 40 tisíc Kč. Tušíme, že kus z videa by vzhledem ke svému stavu byl o něco dražší, ale ne nutně o moc, časy jeho velké slávy dávno odnesl čas.



Alfa Romeo 166 nebyla před faceliftem tou nejkrásnější Alfou, charakter ji ale nechyběl. A zjevně ani dynamika, jak ukazuje dnes dvě dekády starý exemplář třílitrového provedení na videu níže. Ilustrační foto: Alfa Romeo
Zdroj: AutoTopNL@Youtube
Bleskovky
Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
před 8 hodinamiMěření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Známý fotograf ukázal, jak to dnes vypadá na dubajských vrakovištích, je to skutečně úplně jiný svět
2.6.2025Nejsilnější Ferrari dneška s 1 000 koní vyzvalo na souboj dva upravené německé kompakty. Dostalo „čočku”, na kterou v Itálii nejsou zvyklí
2.6.2025Z primitivních parkovacích kamer se stává prokletí automobilek, do servisů svolávají miliony aut kvůli jejich selháním
2.6.2025Barva auta má dlouhodobě pozoruhodně dramatický vliv na zachování ceny. A váš hrdina je dost možná velké nemehlo
2.6.2025Výroba aut v Evropě čelí riziku téměř okamžitého zastavení, varují Němci, tak moc jsme se vydali na milost Číně
2.6.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva