Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Dvoutunové kombi plné lidí na sprintech zkazilo den všem. Bylo k neporažení
4.5.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Sériově vyráběný kombík s pěti lidmi na palubě obvykle nebývá favoritem sprinterských klání. Nebyl jím snad ani tady, přesto vítězil.
Toužíte po voze, který při akceleraci zastíní všechno v dohledu, ale zároveň vás, vaši rodinu, psa a hromadu tašek odveze na venkovské sídlo a říkáte si, že je to utopie? Ne tak docela, Mercedes už pár pátků nabízí novou třídu E ve verzi 63 S AMG Kombi a výše zmíněné do puntíku splňuje. Tento model se ukázal na závodech ve sprintu, kde zničil vše, co mu přišlo pod ruku. A to prosím s pěti lidmi na palubě, tedy alespoň v případech, kdy do interiéru můžeme skrze objektiv kamery vidět.
Čemu za to kombi z Affalterbachu vděčí? Používá stejně jako jeho sourozenci přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec, který byl v tomto případě naladěn na 612 koní a 850 Nm točivého momentu. Se stejnými čísly lze spojit i sedan, ten se ovšem vyznačuje nižší hmotností - na ručkách vah vykáže 1 880 kg oproti 1 995 kilům kombíku. I proto je na stovce za 3,4 s kombi o 0,2 s sekundy později. Tady muselo přibýt ještě dobrých 400 kg hmotnosti posádky, přesto vůz ve sprinterských klání upaloval jako zběsilý.
E 63 S snadno nechalo v prachu sériové Audi RS6 Avant, a to i přes to, že jde o silnější verzi Performance. Na třícípou hvězdu se však kombi se čtyřmi kruhy ve znaku nechytá ani nižším výkonem, natož pak vyšší hmotností. BMW M5 F10 pro změnu disponuje pouze pohonem zadních kol, Lexus IS F je zase jediným vozem v této exkluzivní skupince, jenž se může pochlubit atmosférickou pohonnou jednotkou.
Kromě této trojice si Éčko poradí i s několika příbuznými, mezi něž patří i Mercedes-AMG GT S. Ten užívá stejný motor, nicméně naladěný na 510 koní. Váží pak sice méně, ovšem také zde míří výkon pouze dozadu. A taková koncepce zkrátka nemá proti systémům 4x4 a Launch Control sebemenší šanci, ne na čtyřsetmetrových sprintech.
Jediným vyrovnaným soupeřem bylo Éčku Audi RS6 Avant se zjevně upraveným motorem. Ten samý vůz s Mercedesem nejprve jednou prohraje, a to s výraznějším odstupem, i když řidič na startu nikterak nezaváhal. Poté zřejmě došlo u čtyř kruhů došlo na čachry pod kapotou, přesto z toho bylo jen vyrovnané klání. Vskutku pekelný kombík, mrkněte se na to sami...







Chcete pokořit každého na semaforech a zároveň odvézt almaru? Pak evidentně potřebujete Mercedes-AMG E 63 S Kombi
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
I levná základní Corvette v klání osmiválcových sporťáků ukázala, jak výjimečná je, silnějšího konkurenta roznesla na kopytech
před 11 hodinamiPři veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
včeraStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025
Nejčtenější články
Majitelé Ferrari se skutečně potýkají s nebývalými ztrátami, tohle auto jednoho připravilo o víc jak 3 miliony Kč během 2 250 km
10.6.2025Autor motorů mistrů světa F1 vzkazuje EU: Spalovací motor není váš nepřítel, přechod jen na elektřinu stejně není možný
10.6.2025Čínská napodobenina Rolls-Royců a Maybachů slaví obrovský úspěch, za týden si ji koupilo víc lidí než všechny Rollsy za rok
10.6.2025Mercedes, který přežije i apokalypsu, je k mání sotva jetý po 1. majitelce ročník 1940. Není nic, co by se na něm mohlo pokazit
10.6.2025Základní verze nového Renaultu 5 je nejtragičtější vizitkou dnešních elektromobilů, chce spoustu peněz téměř za nic
10.6.2025
Živá témata na fóru
- Onboard videa 07.08. 21:24 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 07.08. 20:51 - řidičBOB
- Rychlodotazy 07.08. 13:46 - Brus
- Porsche - vse o sportovnich modelech 07.08. 13:44 - Brus
- Video a Nordschleife, the best of 07.08. 08:30 - Vrooom
- Cyklistické vlákno 07.07. 12:41 - Vrooom
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.05. 20:36 - Truck Daškam
- Fiat a vše kolem nich 07.05. 13:46 - Stepan