Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Elektrický propadák Hondy je skutečně mrtvý, skončil po 4 letech. Automobilka o důvodech mlží, nabízí se ale samy
26.11.2023 | Petr Miler
S velkou pompou přijel jako vítěz několika anket o auto roku, potichu ale odjel jako poražený z boje o zákazníka. Byl to od začátku nesmysl, Honda přesto ani teď nemá dost odvahy vzít kýbl s popelem a nasypat si ho na hlavu.
Když Němci před čtyřmi roky volili domácí auto roku, dav - slovy Michala Tučného - zašuměl překvapením. A i my jsme zašuměli překvapením. Nebylo to ani tak proto, že v zvítězil jiný než domácí automobil, to se může stát, překvapivé bylo, že se jednalo o Hondu e. Komentovali jsme to tehdy s velkými rozpaky, neboť tohle auto mělo mít od začátku v názvu jedno písmeno navíc a říkat si „bs”, to podle anglické zkratky pro nesmysl.
Ničím jiným Honda e při své velikosti, akceschopnosti a ceně nebyla a být ani nemohla. Už v době své volby stála v Německu 870 tisíc Kč a u nás dokonce přes 900 tisíc, tehdy jste za to pořád mohli mít skoro dvě Octavie. Proč byste si za takové peníze proboha kupovali Hondu e? Samozřejmě, i na každé auto se někde vaří voda, větší obchodní úspěch si ale od tohoto modelu mohl slibovat jen někdo velmi naivní.
Nedostavil se, o „éčku” jsme se opakovaně zmiňovali jako o propadáku a letos už bylo jasné, že skončí bez nástupce. To ale nebylo vše, neboť jen o chvíli později začalo automobilovým světem kolovat, že ve výrobě potichu skončilo. Automobilka to tehdy nepotvrdila ani nevyvrátila, vůz ale v mezičase zmizel z nabídky v Česku, což mohlo a nemuselo být potvrzením - letos se ho u nás prodalo přesně 0 (nula, ani jeden) kusů, takže to mohlo být lokální specifikum. Ale nebylo a není.
Honda e postupně zmizela z katalogů napříč Evropou včetně Německa, ráje to elektrických aut, které si ho zvolilo za vůz roku a zasypalo ho dotacemi. Tamnímu Auto Bildu nyní značka potvrdila, že prodej skončil, pořád ale odmítá uvádět důvod, který ji k tomuto rozhodnutí vedl. Jak ale konstatují sami Němci, vysvětlení se nabízí samo. Podle statistik KBA bylo v roce 2020 prodáno 1 127 Hond tohoto typu, v roce 2021 šlo o 1 256 kusů, loni už jen o 677 a letos o pouhých 101 vozů. Řekli bychom, že jde o klasickou trajektorii prodejů podobných elektrických hloupostí, ale to dnes nechme stranou.
Krom potvrzení konce si skon Hondy e můžeme přeložit ještě do jiného závěru: Jak absurdně odtržené od reality jsou v posledních letech volby auta roku. Jít o nějaké globální ankety, budiž, ale pokud němečtí novináři zvolí jako vůz roku něco, co v Německu neosloví téměř nikoho, jak moc lze věřit jejich schopnosti vnímat požadavky zákazníků a reflektovat je ve své práci? Tohle byla prostě jen jedna z mnoha komedií svého druhu, však jak vůbec mohou podobné ankety vyhrávat elektromobily jinde než v zemích typu Norsko, když všude jinde naprostou většinu trhu tato auta nezajímají a fakticky představují nanejvýš jeden krok vpřed a dva vzad?



Elektrická Honda e byla odsouzena k tomu státe se naprostý prodejním propadákem a přesně tím se stala - u nás, v Německu i v celé Evropě. Kdo soudný ji kdy mohl zvolit autem roku? Foto: Honda
Zdroje: Auto Bild, KBA, SDA
Bleskovky
Opěvovaná Corvette C8 to rozbalila na německé dálnici v základní evropské verzi. Na „levnej americkej kýbl” exceluje
včeraMechanik zbavil výfuky VW s motorem W12 veškerého tlumení. Auto zní tak dobře, že si tuhle legendární „kasičku” možná i risknete koupit
17.7.2025Tesla dokončila svou první vlastní restauraci postavenou okolo Superchargerů, tady jsou první skutečné fotky
16.7.2025
Nejnovější články
Od nadřazené technologie k napodobování dinosaurů: Porsche dá novému elektromobilu falešný zvuk motoru V8, ač to loni kategoricky odmítalo
před 8 hodinamiRenomovaná značka bojuje se stále tragičtější kvalitou. Letos vyhlásila už 90 svolávacích akcí, jen ta poslední ji vyjde na 12 miliard
před 10 hodinamiJe skutečně rok 2025: Velká automobilka odpískala hybridní verzi svého auta a dál ho bude prodávat jen s motorem V8
před 11 hodinamiNula lidí. Manažer automobilky poctivě sečetl počet zákazníků, kteří si od ní chtěli koupit elektrické auto, tím vývoj skončil
včeraOpěvovaná Corvette C8 to rozbalila na německé dálnici v základní evropské verzi. Na „levnej americkej kýbl” exceluje
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva