Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
F1 s Coulthardem vs. superbike s Martinem: co je rychlejší na okruhu? (videa)
30.3.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Že tady bude mít navrch Formule 1, nepřekvapí. Ale o kolik? F1 má objet čtyři kola Silverstonu rychleji, než suberbike tři.
Otázka, zda je rychlejší motorka nebo auto, existuje od začátku jejich existence. V přímce bude mít, s výjimkou startu z místa, navrch motorka, protože její poměr výkonu ku hmotnosti je často blízko tisíci koním na tunu a pokud se auto nemůže tímhle poměrem rovnat, nemá moc šancí ani přes lepší kontakt s asfaltem.
Na okruhu to ale bude právě kontakt s asfaltem, který bude podstatný - auto může později brzdit s také dosahovat vyšších rychlostí v obloucích. Výsledek ale velmi záleží na topografii okruhu, jestli bude více sedět motorce nebo autu.
Srovnání, které si můžete pustit na videu níže, proti sobě staví Formuli 1 týmu Red Bull a BMW S1000RR týmu Tyco BMW. Za volantem formule je David Coulthard, v sedle motorky je Guy Martin. Čísla hovoří jasně - motorka je na Silverstonu o půl minuty pomalejší než auto. Aby to nebylo dopředu tak jasné, ve srovnání pojede Coulthard čtyři kola, zatímco Martin jen tři.
Na výsledek se můžete podívat na prvním videu níže, opravdu je to těsnější, než by se mohlo zdát, a to i podle členů týmů. Druhé video níže ukazuje srovnání Coultharda a Martina v rolích mechaniků, ovšem Martin pracuje na formuli a Coulthard na motocyklu. Oběma to jde docela dobře, třebaže Martinovi o něco lépe. A je vtipné pozorovat tým Davida Coultharda, kterak přihlíží, jak pilot F1 mění kolo - dělá věc, kterou za něj při závodech dělali jiní.
Podíváme-li se na tahle dvě videa celkově, vidíme ne tolik marketingový kousek pro zvýšení prodejů Red Bullu a nabrání dalších fanoušků, i když to nepochybně byl jeden z cílů. Vidíme vrcholové závodníky v motorsportu, kteří strávili perfektní den na okruhu. Ze srovnání na trati i v boxech byli oba dva víc než spokojeni, i když se nikdy předtím osobně neznali, a členové jejich týmů na tom nejspíš byli podobně.





Zvládne auto objet čtyři kola rychleji, než motorka stihne tři?
V boxech si Guy Martin vede o něco lépe než David Coulthard, ale také má jednodušší úkol
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejdražší Bugatti historie je prodáváno s pomocí fotek, za které by se styděli i lidé inzerující na Bazoši
před 9 hodinamiNejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní sporťák Lamborghini k tomu, k čemu byl stvořen
včeraNěmec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
16.9.2025
Nejnovější články
Legendu Fordu zařízli po čtyřech generacích, o to levněji ji dnes koupíte ojetou. Za své ceny nabízí hromadu muziky
před 2 hodinamiMercedes neuhne, pořád špičkově prodávanou třídu A zařízne už příští rok bez jakéhokoli nástupce
před 4 hodinamiPotápějící se Nissan si našel novou oběť úsporných opatření, opěrky hlavy
před 5 hodinamiDacia udělala z Dusteru levné auto s obrovským prostorem pro náklad, pobere ho 1 150 litrů v základu
před 7 hodinamiMiláček Čechů od Kie je po smrti, místo něj zkusí zaskočit docela jinak pojaté auto. Aspoň pohon má „správný”
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva