Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
F1 s Coulthardem vs. superbike s Martinem: co je rychlejší na okruhu? (videa)
30.3.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Že tady bude mít navrch Formule 1, nepřekvapí. Ale o kolik? F1 má objet čtyři kola Silverstonu rychleji, než suberbike tři.
Otázka, zda je rychlejší motorka nebo auto, existuje od začátku jejich existence. V přímce bude mít, s výjimkou startu z místa, navrch motorka, protože její poměr výkonu ku hmotnosti je často blízko tisíci koním na tunu a pokud se auto nemůže tímhle poměrem rovnat, nemá moc šancí ani přes lepší kontakt s asfaltem.
Na okruhu to ale bude právě kontakt s asfaltem, který bude podstatný - auto může později brzdit s také dosahovat vyšších rychlostí v obloucích. Výsledek ale velmi záleží na topografii okruhu, jestli bude více sedět motorce nebo autu.
Srovnání, které si můžete pustit na videu níže, proti sobě staví Formuli 1 týmu Red Bull a BMW S1000RR týmu Tyco BMW. Za volantem formule je David Coulthard, v sedle motorky je Guy Martin. Čísla hovoří jasně - motorka je na Silverstonu o půl minuty pomalejší než auto. Aby to nebylo dopředu tak jasné, ve srovnání pojede Coulthard čtyři kola, zatímco Martin jen tři.
Na výsledek se můžete podívat na prvním videu níže, opravdu je to těsnější, než by se mohlo zdát, a to i podle členů týmů. Druhé video níže ukazuje srovnání Coultharda a Martina v rolích mechaniků, ovšem Martin pracuje na formuli a Coulthard na motocyklu. Oběma to jde docela dobře, třebaže Martinovi o něco lépe. A je vtipné pozorovat tým Davida Coultharda, kterak přihlíží, jak pilot F1 mění kolo - dělá věc, kterou za něj při závodech dělali jiní.
Podíváme-li se na tahle dvě videa celkově, vidíme ne tolik marketingový kousek pro zvýšení prodejů Red Bullu a nabrání dalších fanoušků, i když to nepochybně byl jeden z cílů. Vidíme vrcholové závodníky v motorsportu, kteří strávili perfektní den na okruhu. Ze srovnání na trati i v boxech byli oba dva víc než spokojeni, i když se nikdy předtím osobně neznali, a členové jejich týmů na tom nejspíš byli podobně.





Zvládne auto objet čtyři kola rychleji, než motorka stihne tři?
V boxech si Guy Martin vede o něco lépe než David Coulthard, ale také má jednodušší úkol
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nepovedené nové BMW M5 dostalo znovu nakopáno od svého vlastního předchůdce, ránu z milosti mu přidal Mercedes
před hodinouSrovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
11.5.2025Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Začalo i MS MotoE včera 15:19
- Autodrom Most: Vylepšení trasy a infrastruktury včera 14:00
- Vítězství lokalmatadora Zarca 11.5.2025
- Moto2 vyhrál lídr Gonzalez, 7. Salač 11.5.2025
- Vítězem Moto3 Rueda 11.5.2025
Nejnovější články
Nepovedené nové BMW M5 dostalo znovu nakopáno od svého vlastního předchůdce, ránu z milosti mu přidal Mercedes
před hodinouSymbol stupidity moderních aut v USA končí, pravidla vytvářející iluzi efektivity start-stopu se změní
před 2 hodinamiChladič, nádrž, řadička. Fiat ukázal první vyrobené nové spalovací pětistovky, zažehne znovu lásku k dnes neprodejnému bestselleru?
před 3 hodinamiNissan je v „zoufalé situaci” a musí propustit skoro 20 tisíc lidí. Bývalý šéf mluví o kolapsu a úplném rozkladu spojení s Renaultem
před 5 hodinamiNezničitelný kombík Mercedesu najel už skoro 900 tisíc km s původní technikou. A dál jezdí, jako by se nechumelilo
včera
Živá témata na fóru
- Cyklistické vlákno 05.12. 18:45 - Brus
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.12. 14:42 - Zajda
- S větrem ve vlasech.... 05.11. 13:31 - pavproch
- Onboard videa 05.11. 13:18 - brnenska.odchytova
- whitelist & blacklist 05.10. 09:44 - Stepan
- Rychlodotazy 05.09. 16:22 - Stepan
- OT - zavírám krám, uklízím 05.09. 14:42 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 05.09. 14:38 - pavproch