Fandové předvedli na Autobahnu, jakou dynamiku dnes můžete mít v autě za cenu nové Octavie

A nejde tu jen o dynamiku. Je to pořád vizuálně atraktivní auto schopné komfortně posloužit i pro docela obyčejné přesuny, třebaže jenom ve dvou. Na 250 km/h se dostane vmžiku, ani 300 km/h není problém.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Fandové předvedli na Autobahnu, jakou dynamiku dnes můžete mít v autě za cenu nové Octavie

25.8.2022 | Petr Prokopec

Fandové předvedli na Autobahnu, jakou dynamiku dnes můžete mít v autě za cenu nové Octavie

/

Foto: Mercedes-Benz

A nejde tu jen o dynamiku. Je to pořád vizuálně atraktivní auto schopné komfortně posloužit i pro docela obyčejné přesuny, třebaže jenom ve dvou. Na 250 km/h se dostane vmžiku, ani 300 km/h není problém.

V roce 2001 představil Mercedes novou generaci modelu SL s označením R230. Tu lze bez pochyb označit jako nadčasovou, neboť mnoha lidem se při jejím spatření dodnes podlamují kolena. Platí to pak zejména o verzích AMG, které elegantní design doplnily jistou sportovní agresí. Zároveň s tím došlo i na řádnou posilu motorového prostoru. V případě vrcholného provedení SL65 Black Series tak bylo možné počítat s dvanáctiválcem naladěným na 670 koní.

My si nicméně dnes posvítíme na provedení SL55, jenž si muselo vystačit s osmiválcem. Ten zpočátku disponoval 500 koňmi, než po faceliftu v roce 2006 došlo na 17koňový nárůst výkonu. Nejvyšší rychlost přitom u obou provedení byla omezena na obligátních německých 250 km/h, za příplatek ovšem třícípá hvězda posunula omezovač až na 300 km/h. Ani to však řadě lidí nestačilo, kromě továrny tak oslovili i mnohé tuningové firmy.

Jednou z nich je dánská společnost Kleemann, která dnes není tak známá jako třeba Brabus či Carlsson. Před dvaceti lety nicméně šlo o jednoho z nejvyhledávanějších úpravců, jenž nabízel jak optické doplňky či odlišná litá kola, tak navýšení výkonu a maximální rychlosti. SL55 se přitom dočkal 630 koní a nárůstu točivého momentu ze 700 na 900 Nm, díky čemuž jste se na dostatečně dlouhé dálnici mohli rozjet až na 330 km/h.

Na dosažení této mety na níže přiloženém videu z díly fandů z AutoTopNL sice nedojde, za tím však spíše než cokoliv jiného stojí nedostatek odvahy řidiče. Na úplné vyčerpání potenciálu vozu ale rozhodně nedochází, místo toho ručička tachometru i v rychlostech nad 200 km/h šplhá vzhůru opravdu zuřivě. Pokud si přitom uvědomíte, že SL55 se dnes dá sehnat za půl milionu korun, není mnoho co řešit, i pěkné kousky dostanete levněji než novou Škodu Octavia ve vyšší specifikaci.


Fandové předvedli na Autobahnu, jakou dynamiku dnes můžete mít v autě za cenu nové Octavie - 1 - Mercedes-Benz SL55 AMG 2003 Autobahn 01Fandové předvedli na Autobahnu, jakou dynamiku dnes můžete mít v autě za cenu nové Octavie - 2 - Mercedes-Benz SL55 AMG 2003 ilustracni foto 02Fandové předvedli na Autobahnu, jakou dynamiku dnes můžete mít v autě za cenu nové Octavie - 3 - Mercedes-Benz SL55 AMG 2003 ilustracni foto 03
Mercedes-Benz SL55 AMG generace R230 je jednou z největších moderních legend z Affalterbachu. Pokud jej navíc osadíte kompresorem firmy Kleemann, budete se současnou produkcí nejen držet krok, ale ještě ji i necháte za zády. Však se na to podívejte níže. Ilustrační foto: Mercedes-Benz

Zdroj: AutoTopNL@YouTube

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše