Fandové předvedli na Autobahnu, jakou dynamiku dnes můžete mít v autě za cenu nové Octavie

A nejde tu jen o dynamiku. Je to pořád vizuálně atraktivní auto schopné komfortně posloužit i pro docela obyčejné přesuny, třebaže jenom ve dvou. Na 250 km/h se dostane vmžiku, ani 300 km/h není problém.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Fandové předvedli na Autobahnu, jakou dynamiku dnes můžete mít v autě za cenu nové Octavie

25.8.2022 | Petr Prokopec

Fandové předvedli na Autobahnu, jakou dynamiku dnes můžete mít v autě za cenu nové Octavie

/

Foto: Mercedes-Benz

A nejde tu jen o dynamiku. Je to pořád vizuálně atraktivní auto schopné komfortně posloužit i pro docela obyčejné přesuny, třebaže jenom ve dvou. Na 250 km/h se dostane vmžiku, ani 300 km/h není problém.

V roce 2001 představil Mercedes novou generaci modelu SL s označením R230. Tu lze bez pochyb označit jako nadčasovou, neboť mnoha lidem se při jejím spatření dodnes podlamují kolena. Platí to pak zejména o verzích AMG, které elegantní design doplnily jistou sportovní agresí. Zároveň s tím došlo i na řádnou posilu motorového prostoru. V případě vrcholného provedení SL65 Black Series tak bylo možné počítat s dvanáctiválcem naladěným na 670 koní.

My si nicméně dnes posvítíme na provedení SL55, jenž si muselo vystačit s osmiválcem. Ten zpočátku disponoval 500 koňmi, než po faceliftu v roce 2006 došlo na 17koňový nárůst výkonu. Nejvyšší rychlost přitom u obou provedení byla omezena na obligátních německých 250 km/h, za příplatek ovšem třícípá hvězda posunula omezovač až na 300 km/h. Ani to však řadě lidí nestačilo, kromě továrny tak oslovili i mnohé tuningové firmy.

Jednou z nich je dánská společnost Kleemann, která dnes není tak známá jako třeba Brabus či Carlsson. Před dvaceti lety nicméně šlo o jednoho z nejvyhledávanějších úpravců, jenž nabízel jak optické doplňky či odlišná litá kola, tak navýšení výkonu a maximální rychlosti. SL55 se přitom dočkal 630 koní a nárůstu točivého momentu ze 700 na 900 Nm, díky čemuž jste se na dostatečně dlouhé dálnici mohli rozjet až na 330 km/h.

Na dosažení této mety na níže přiloženém videu z díly fandů z AutoTopNL sice nedojde, za tím však spíše než cokoliv jiného stojí nedostatek odvahy řidiče. Na úplné vyčerpání potenciálu vozu ale rozhodně nedochází, místo toho ručička tachometru i v rychlostech nad 200 km/h šplhá vzhůru opravdu zuřivě. Pokud si přitom uvědomíte, že SL55 se dnes dá sehnat za půl milionu korun, není mnoho co řešit, i pěkné kousky dostanete levněji než novou Škodu Octavia ve vyšší specifikaci.


Fandové předvedli na Autobahnu, jakou dynamiku dnes můžete mít v autě za cenu nové Octavie - 1 - Mercedes-Benz SL55 AMG 2003 Autobahn 01Fandové předvedli na Autobahnu, jakou dynamiku dnes můžete mít v autě za cenu nové Octavie - 2 - Mercedes-Benz SL55 AMG 2003 ilustracni foto 02Fandové předvedli na Autobahnu, jakou dynamiku dnes můžete mít v autě za cenu nové Octavie - 3 - Mercedes-Benz SL55 AMG 2003 ilustracni foto 03
Mercedes-Benz SL55 AMG generace R230 je jednou z největších moderních legend z Affalterbachu. Pokud jej navíc osadíte kompresorem firmy Kleemann, budete se současnou produkcí nejen držet krok, ale ještě ji i necháte za zády. Však se na to podívejte níže. Ilustrační foto: Mercedes-Benz

Zdroj: AutoTopNL@YouTube

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.