Feministky slaví, EU zavádí kvóty na množství řidiček za volantem

Evropská komisařka Viviane Redingová se konečně rozhodla zatočit s šovinismem na silnicích a závaznými kvótami zvýší podíl řidiček za volanty aut.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Feministky slaví, EU zavádí kvóty na množství řidiček za volantem

1.4.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Feministky slaví, EU zavádí kvóty na množství řidiček za volantem

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Evropská komisařka Viviane Redingová se konečně rozhodla zatočit s šovinismem na silnicích a závaznými kvótami zvýší podíl řidiček za volanty aut.

Nekonečné diskuse o tom, kdo je lepší za volantem automobilu, jsou definitivně u konce. Nedávná odborná studie Genderového výboru pro rovné příležitosti při Evropském parlamentu opět potvrdila starou známou pravdu, ženy jsou lepší řidiči než muži a exaktní výsledky zkoumání tentokrát nelze zpochybnit. Výboru se pečlivou přípravou podařilo shromáždit statistická data z téměř pěti tisíc v nedávné době prodaných automobilů různých značek, které byly za tímto účelem vybavené miniaturním kamerovým záznamovým zařízením (z pokusu byl vyloučen pouze Renault, jehož zástupci si dovolili nesouhlasit se závěry jiné studie poukazující na hanlivost jejich loga).

Výsledky byly naprosto jednoznačné. Chování mužů a žen na sedadle řidiče vykázalo dramatické rozdíly, které zásadním způsobem ovlivňovaly přístup k řízení a měly nezanedbatelný vliv na bezpečnost provozu. Několik desítek tisíc hodin záznamu prokázalo, že muži si až patnáctinásobně více sahají při řízení do rozkroku, aby si nevhodným způsobem upravovali citlivé partie (Genderový výbor proto zvažuje zákaz těsných anatomických sedadel). Dále se přišlo na to, že muži mnohem častěji podléhají emocionální nestabilitě, používají nevhodná gesta a vulgární výrazy, nezřídka v přítomnosti dětí a na sedadlo spolujezdce vykázaných manželek.

Výsledky studie dostala k dispozici evropská komisařka Viviane Redingová proslavená pokrokovým návrhem zavedení povinného podílu žen ve vedení evropských firem. Redingová na základě získaných poznatků přišla s dalším velmi zajímavým návrhem, který by s těmito šovinistickými nešvary s konečnou platností zatočil. Eurokomisařka nechala vypracovat směrnici, podle níž budou muset muži minimálně v padesáti procentech společných jízd uvolnit sedadlo řidiče ženě. Pro tento účel budou všechny nové vozy muset být vybaveny startováním pomocí snímače otisků prstů, který rodinné příslušníky řádně rozpočítá.

EU přitom bude pamatovat také na situace, kdy je manželka diskriminována mužem a záměrně nepřipuštěna k řízení z důvodu chybějícího řidičského průkazu nebo posměšného poukazování na „nedostatek zkušeností s řízením“. Genderový výbor pro rovné příležitosti nechal schválit příspěvkový fond, který pomůže ženám ze šedesáti procent vykrýt náklady na pořízení řidičského oprávnění. Druhý případ, tedy nepatřičné omezování žen kvůli nedostatečné praxi, bude také tvrdě potíráno. Další komise Evropského parlamentu totiž prokázala, že čím méně umí občan řídit, tím větší dává na silnici pozor, aby nenaboural, takže mužský argument o schopnostech nebo zkušenostech nemůže být brán v potaz jako faktor hrající v jejich prospěch.

Viviane Redingová momentálně hledá možnosti radikálních postihů těch, kteří se nové nařízení rozhodnou jakkoli obcházet. Její návrh na léčbu estrogenem nám připadá možná trochu přísný a finančně náročný, ale kdyby to zachránilo byť jen jednu ženu před krutým psychickým ponižováním odepíráním řízení, mělo by to smysl.


Feministky slaví, EU zavádí kvóty na množství řidiček za volantem - 1 - EU Redingova 01Feministky slaví, EU zavádí kvóty na množství řidiček za volantem - 2 - EU Redingova 02Feministky slaví, EU zavádí kvóty na množství řidiček za volantem - 3 - EU Redingova 03Feministky slaví, EU zavádí kvóty na množství řidiček za volantem - 4 - EU Redingova 04Feministky slaví, EU zavádí kvóty na množství řidiček za volantem - 5 - EU Redingova 05Feministky slaví, EU zavádí kvóty na množství řidiček za volantem - 6 - EU Redingova 06
Ženy řidičky mají konečně svou velkou oporu také v Evropském parlamentu

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše