Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ferrari a SUV? Nebo sedan? Zapomeňte, říká Marchionne
28.10.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
O šéfovi Fiatu bylo vždy hodně slyšet a ani tentokrát nemůžeme jeho slova ignorovat. Zcela totiž popřel, že by Ferrari hodlalo vyrábět SUV nebo sedan.
Když jsme naposledy čerpali z rozhovoru se šéfem Fiatu nebylo to příliš pěkné čtení. Sergio Marchionne totiž musel přiznat, že firmě se v Evropě nedaří a zlepšení neočekává. Podle posledních zpráv sice Fiat jakožto skupina je stále v zisku, ale z důvodu již zmíněného v předchozí zprávě - Chrysleru se daří a potíže Fiatu coby automobilové značky to alespoň pro tuto chvíli přebíjí.
Dnes tu máme od Marchionneho trochu jiné poselství a je o poznání pozitivnější. Hovoří přitom o jiné značce italského koncernu, té nejcennější - Ferrari. Po letošním představení modelu FF, které díky svému pojetí i pohonu všech kol jistě představuje „nejméně Ferrari” vůbec, se od této italské klasiky očekával další ústup od tradičních hodnot. Obavy přitom neposilují jen dlouhodobé prodejní úspěchy Porsche Cayenne, ale i nedávné představení SUV Maserati Kubang alias Cinqueporte, informace o SUV Bentley nebo spekulace kolem třetího modelu Lamborghini - pokud takové auto mohou prodávat Maserati, Bentley a dokonce i Lamborghini, nemusí mít Ferrari ke stejnému kroku daleko. Nic takového ale naštěstí není na pořadu dne.
V rozhovoru pro Automotive News totiž Marchionne zcela jasně uvedl, že Ferrari nepostaví ani SUV, ani luxusní sedan. Značka tedy zůstane věrná sportovním kupé, roadsterům či kabrioletům a GT, mezi která lze snad počítat i zmiňované FF.
Důvod? Podle Marchionneho zachování „integrity” vzpínajícího se koníka překonává zájmy pramenící ze zvýšených obejmů prodeje. Jinými slovy chce šéf koncernu zachovat exkluzivitu Ferrari a raději prodávat méně výjimečných aut než „mraky tuctovek”. „Jedinečnost značky nemůže být nemůže být jakkoli znevažována, proto musíme být velmi, velmi opatrní,” řekl mimo jiné na toto téma Marchionne.
Je příjemné slyšet jednou také rezolutní „ne” při rozhovoru o jakémkoli modelu, který by té či oné firmě zajistil větší odbyt. Nejen prodejními čísly je totiž živa ta či ona automobilka a u těch exkluzivních to platí dvojnásob. Vzhledem k tomu, že podobnými „zábranami” snad nikdo z relevantních konkurentů netrpí, bude Ferrari hrát tak trochu na vlastním hřišti. To je ale zjevně to, co Marchionne chce...






Po představení modelu FF panovaly obavy, že Ferrari vstoupilo na scestí, ze kterého není návratu. Jak vidno, není to tak žhavé...
Zdroj: Automotive News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
včeraSrovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
5.5.2025Někdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
4.5.2025
Nejčtenější články
Někdo najel s Audi Q7 s brutálním motorem V12 TDI neskutečných 911 tisíc km. Vypadá pořád dobře, teď je levně na prodej
6.4.2025Už ani Němci nemohou vystát tragickou kvalitu nových Audi, vržou a křupou stále víc
6.4.2025Je vymalováno, britský Opel vyrobil poslední auto a zavřel továrnu. Místní pláčou, fungovala 120 let
6.4.2025Kie došla kuráž, po tristním přijetí nejošklivějšího auta posledních let zoufale říká: Tak si s tím aspoň sjeďte, než nás pošlete do háje
6.4.2025K mání je průkopník luxusních německých stíhačů, „podpultový” Mercedes S od AMG mohlo mít jen 70 vyvolených
7.4.2025
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 05.06. 21:29 - Vrooom
- Dacia Duster - nové vlákno 05.06. 20:02 - M.Z.
- Fiat a vše kolem nich 05.06. 16:27 - Stepan
- Lampárna (stěžovatelna) 05.06. 16:27 - pavproch
- Rychlodotazy 05.05. 18:50 - Kavis
- BMW Divize 05.05. 14:56 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.05. 08:16 - Truck Daškam
- Prodám Volkswagen Transporter 2.0 TDI 05.05. 06:21 - tomkathy