Ferrari FF na bioethanol: až 887 koní díky E85

Že by už i lidé od Ferrari podlehli zeleným ideálům? Ne tak docela, toto dílo totiž nemá na svědomí sama automobilka. Pozornost si ale přesto zaslouží.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Ferrari FF na bioethanol: až 887 koní díky E85

18.1.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Ferrari FF na bioethanol: až 887 koní díky E85

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Že by už i lidé od Ferrari podlehli zeleným ideálům? Ne tak docela, toto dílo totiž nemá na svědomí sama automobilka. Pozornost si ale přesto zaslouží.

Nechat jinak konvenčně pojatá auta spalovat bioethanol nebo jeho pětaosmdesátiprocentní směs benzinem zvanou E85 se může zdát jako dobrý nápad. Vůz si zachová všechny své tradiční přednosti, ze slabších stránek (tedy alespoň tak, jak je někteří vnímají) pak toto řešení sníží přímo produkované emise CO2 zhruba o tři čtvrtiny. Díky tomu se i sportovní vozy, které jsou jinak trnem v oku samozvaných bojovníků za lepší svět, rázem zařadí někam na úroveň Fabie GreenLine. Horší ale je, že produkce bioethanolu je natolik energeticky náročná, že z pohledu celého procesu výroby nejsou emise CO2 zdaleka tak nízké, jak by naznačovaly pouhé následky spálení výsledného produktu v autě. A pozitivní efekt je tak rázem pouze domnělý.

Nechme ale dnes tuto záležitost stranou a soustřeďme se na jedno zajímavé auto, které dokáže na E85 fungovat. Je jím FF od Ferrari, což není zrovna značka, která by hrála na zelenou notu. Však její šéf Luca di Montezemolo dokonce řekl, že Ferrari nikdy nevyrobí elektromobil a když mu to až tak nevěříme, minimálně z hlediska proklamací je to vyjádření v dnešním světě dosti výjimečné. Od vzpínajícího se koníka se mnoho „zelených” vozů očekávat nelze, ale o co se nepostará sama automobilka, může zařídit někdo jiný.

To je právě případ „ethanolového” FF, které se údajně objevilo v nabídce jednoho dealera značky. Jeho přestavbu má na svědomí norská firma Customized, jejíž konverzní sada za drobných (z hlediska ceny Ferrari FF jistě) 1 500 Eur (cca 38 000 Kč) dovolí vozu spalovat palivo E85. To samo o sobě by bylo zajímavé, úprava motormanagementu vozu ale ve spojení s odlišným „pitivem” zvýší výkon motoru z továrních 485 kW (660 koní) až na 652 kW (887 koní), tedy Norové to alespoň tvrdí. Jak se změní maximální rychlost zřejmě nikdo nezkusil, akcelerace na stovku se ale má z 3,7 sekundy snížit na méně než 3 sekundy. A to je hodně zajímavé.

O kolik E85 si vůz řekne každých 100 km, to nevíme, obvykle je to ale o pár desítek procent litrů více než v případě benzinu. Již zmiňované přímé emise CO2 se ale mají dostat pod hranici 100 g/km, což je opravdu někde na úrovní všemožných greenlinů, ecomomotionů, bluemotionů a jim podobným výtvorům.

Nevíme, jestli si někdo takto upravené FF koupil, ale minimálně někoho, kdo se chce tvářit jako přítel přírody i s 887 koňmi pod kapotou, by tato nabídka oslovit mohla. O tom, co tato úprava udělá se životností a spolehlivostí motoru, lze ale vést pouze dohady...


Ferrari FF na bioethanol: až 887 koní díky E85 - 1 - Ferrari FF BioEthanol E85 01
Toto je zatím jediný dostupný snímek Ferrari FF spalujícího E85

Zdroj: TheCarFinders přes Worldcarfans

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše