Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ferrari opět vyhrožuje odchodem z Formule 1, kvůli pravidlům
15.6.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Od šéfa Ferrari je to trochu ohraná písnička, na její pravdivosti to ale nic nemění. Z F1 se stala technicky neprogresivní ekologická show.
Pes, který štěká, nekouše, chce se říci hned zkraje. Ano, šéf Ferrari Luca di Montezemolo štěká často a nekousl zatím ještě ani jednou, coby součást diplomatické lobby za alespoň zmírnění neustávajících trendů posílajících kdysi jasnou královnu motoristického sportu do kolen ale lze i jeho štěkot brát vážně. Odchodem z Formule 1 kvůli prováděným změnám v pravidlech vyhrožoval již mnohokrát a někteří mohou říci, že to dělá zejména tehdy, když se Ferrari nedaří. Faktem ale je, že ef-jedničky svého neopakovatelného kouzlo dávno pozbyly.
Psali jsme o tom v poslední době několikrát, však si připomeňte doby nejsilnějších monopostů, kdy konstruktéři vytvářeli naprosto jedinečná auta oddaná dosažení nejlepšího času v jednom závodě či kole. Kdy bez jakýchkoli obezliček typu DRS drtil Senna deštivé Monaco a předjel si koho chtěl. Kdy Schumacher rozbíjel pole pomalejších pilotů v Monze a nepotřeboval k tomu ani jeden elektromotor. Kam se tohle všechno podělo? Co je dnes zajímavé na umělých dramatech vytvářených u zeleného stolu s cílem přidat do formulí „nějaká ta předjíždění” a co nejméně nenadálé zvraty? F1 se vždy říkalo cirkus, teprve v posledních letech ale kejkle s bezzubými tygry opravdu připomíná.
Montezemolo to vidí a v rozhovoru pro Wall Street Journal řekl jinými slovy dříve už několikrát vyřčené - F1 dnes není sport, není technologickou líhní a honí se za nesmyslnou efektivitou. „Formule 1 nefunguje. Upadá, protože FIA zapomněla, že lidé se na závody dívají kvůli vzrušení. No tak, nikdo je přece nesleduje kvůli efektivitě,” řekl doslova Montezemolo a stěžoval si i na nemožnost vývoje během sezóny. „Nemůžeme se ani dotknout motoru,” konstatoval a neopomněl zmínit ani jejich nevýrazný zvuk a celkovou nezáživnost letošního závodění. „Lidé se chtějí na závody dívat kvůli zábavě, ne na to, jak řidič šetří palivo nebo pneumatiky. Chtějí je vidět tlačit na pilu od nevidím do nevidím,” dodal. Nejvyšší šéf Ferrari v návaznosti na to přímo neřekl, že by Formuli 1 chtěl opustit, naznačil ale, že by se vzpínající se koník mohl přeorientovat na vytrvalostní závody a nastoupit do nich někdy kolem roku 2020. A že pro Ferrari není reálné účastnit se následně obou závodních sérií současně.
Jak už jsme zmínili, od Montezemola lze taková vyjádření brát hlavně jako tlak na změnu pravidel, která F1 nepochybně strhávají stále níže. FIA by ostatně jeho slova neměla brát na lehkou váhu, neboť jde o jediný tým, který v seriálu setrvává od dob jeho vzniku a nikdo v tuto chvíli nedokáže říci, jestli by Formule 1 bez Ferrari nepozbyla atraktivity pro další masy fanoušků. Na druhou stranu je ale třeba dodat, že mnoho alternativ pro vlastní zviditelnění na závodním poli Maranello nemá - závody jsou podobně restriktivními pravidly stiženy obecně a ty vytrvalostní nejsou tolik divácky atraktivní už ze své podstaty...






Ferrari je v ef-jedničkách už věky a Montezemolo též. Jeho pohledy by FIA neměla brát na lehkou váhu, třebaže to s odchodem ze seriálu až tak vážně myslet nemusí
Zdroj: Wall Street Journal
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 2 hodinamiHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- Honda se zbavuje Chantry: rozchod je kompletní, i za cenu ztráty sponzora včera 14:31
- Qualifying 8h Suzuka: Honda před BMW včera 11:29
- Iannone končí po sezóně v týmu Go Eleven včera 10:03
- Suzuka 8h - první kvalifikace včera 08:38
- Kalendář MS-Superbike 2026 31.7.2025
Nejnovější články
Porsche urychlilo návrat spalovacího nástupce Macanu, chybná sázka na elektřinu ho ale bude ještě hodně bolet
před hodinouMax Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 2 hodinamiUSA kompletně ruší regulace postavené kolem emisí CO2. Nejen pro svět aut je to dramatická změna
před 4 hodinamiNejnovějšímu obrněnému speciálu prezidenta Trumpa se směje půl světa. „Golf Force One” ale není vtip, je skutečný
včeraŠéf Jaguaru Land Roveru náhle skončil v momentě, kdy Jaguar nevyrábí vůbec nic. Že by to byl důvod?
včera
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub