Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ferrari opět vyhrožuje odchodem z Formule 1, kvůli pravidlům
15.6.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Od šéfa Ferrari je to trochu ohraná písnička, na její pravdivosti to ale nic nemění. Z F1 se stala technicky neprogresivní ekologická show.
Pes, který štěká, nekouše, chce se říci hned zkraje. Ano, šéf Ferrari Luca di Montezemolo štěká často a nekousl zatím ještě ani jednou, coby součást diplomatické lobby za alespoň zmírnění neustávajících trendů posílajících kdysi jasnou královnu motoristického sportu do kolen ale lze i jeho štěkot brát vážně. Odchodem z Formule 1 kvůli prováděným změnám v pravidlech vyhrožoval již mnohokrát a někteří mohou říci, že to dělá zejména tehdy, když se Ferrari nedaří. Faktem ale je, že ef-jedničky svého neopakovatelného kouzlo dávno pozbyly.
Psali jsme o tom v poslední době několikrát, však si připomeňte doby nejsilnějších monopostů, kdy konstruktéři vytvářeli naprosto jedinečná auta oddaná dosažení nejlepšího času v jednom závodě či kole. Kdy bez jakýchkoli obezliček typu DRS drtil Senna deštivé Monaco a předjel si koho chtěl. Kdy Schumacher rozbíjel pole pomalejších pilotů v Monze a nepotřeboval k tomu ani jeden elektromotor. Kam se tohle všechno podělo? Co je dnes zajímavé na umělých dramatech vytvářených u zeleného stolu s cílem přidat do formulí „nějaká ta předjíždění” a co nejméně nenadálé zvraty? F1 se vždy říkalo cirkus, teprve v posledních letech ale kejkle s bezzubými tygry opravdu připomíná.
Montezemolo to vidí a v rozhovoru pro Wall Street Journal řekl jinými slovy dříve už několikrát vyřčené - F1 dnes není sport, není technologickou líhní a honí se za nesmyslnou efektivitou. „Formule 1 nefunguje. Upadá, protože FIA zapomněla, že lidé se na závody dívají kvůli vzrušení. No tak, nikdo je přece nesleduje kvůli efektivitě,” řekl doslova Montezemolo a stěžoval si i na nemožnost vývoje během sezóny. „Nemůžeme se ani dotknout motoru,” konstatoval a neopomněl zmínit ani jejich nevýrazný zvuk a celkovou nezáživnost letošního závodění. „Lidé se chtějí na závody dívat kvůli zábavě, ne na to, jak řidič šetří palivo nebo pneumatiky. Chtějí je vidět tlačit na pilu od nevidím do nevidím,” dodal. Nejvyšší šéf Ferrari v návaznosti na to přímo neřekl, že by Formuli 1 chtěl opustit, naznačil ale, že by se vzpínající se koník mohl přeorientovat na vytrvalostní závody a nastoupit do nich někdy kolem roku 2020. A že pro Ferrari není reálné účastnit se následně obou závodních sérií současně.
Jak už jsme zmínili, od Montezemola lze taková vyjádření brát hlavně jako tlak na změnu pravidel, která F1 nepochybně strhávají stále níže. FIA by ostatně jeho slova neměla brát na lehkou váhu, neboť jde o jediný tým, který v seriálu setrvává od dob jeho vzniku a nikdo v tuto chvíli nedokáže říci, jestli by Formule 1 bez Ferrari nepozbyla atraktivity pro další masy fanoušků. Na druhou stranu je ale třeba dodat, že mnoho alternativ pro vlastní zviditelnění na závodním poli Maranello nemá - závody jsou podobně restriktivními pravidly stiženy obecně a ty vytrvalostní nejsou tolik divácky atraktivní už ze své podstaty...






Ferrari je v ef-jedničkách už věky a Montezemolo též. Jeho pohledy by FIA neměla brát na lehkou váhu, třebaže to s odchodem ze seriálu až tak vážně myslet nemusí
Zdroj: Wall Street Journal
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
před 5 hodinamiSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
včera
Nejnovější články
Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
před 5 hodinamiNové BMW M3 dostane úplně nový typ spalovacího motoru, odhalil manažer automobilky, jsme na něj zvědavi
před 6 hodinamiVolvo v problémech oznámilo, že bude propouštět, musí ušetřit nejmíň 41 miliard Kč
před 8 hodinamiŠéf Toyoty zaujal další rezolutní postoj k elektrickým autům, odpískal plány na sportovní modely s tímto pohonem
před 9 hodinamiNový Mercedes CLA působí v základu až ostudně lacině, i když stojí o statisíce víc. Uvnitř přišel o třetinu displejů
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva