Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ferrari opět vyhrožuje odchodem z Formule 1, kvůli pravidlům
15.6.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Od šéfa Ferrari je to trochu ohraná písnička, na její pravdivosti to ale nic nemění. Z F1 se stala technicky neprogresivní ekologická show.
Pes, který štěká, nekouše, chce se říci hned zkraje. Ano, šéf Ferrari Luca di Montezemolo štěká často a nekousl zatím ještě ani jednou, coby součást diplomatické lobby za alespoň zmírnění neustávajících trendů posílajících kdysi jasnou královnu motoristického sportu do kolen ale lze i jeho štěkot brát vážně. Odchodem z Formule 1 kvůli prováděným změnám v pravidlech vyhrožoval již mnohokrát a někteří mohou říci, že to dělá zejména tehdy, když se Ferrari nedaří. Faktem ale je, že ef-jedničky svého neopakovatelného kouzlo dávno pozbyly.
Psali jsme o tom v poslední době několikrát, však si připomeňte doby nejsilnějších monopostů, kdy konstruktéři vytvářeli naprosto jedinečná auta oddaná dosažení nejlepšího času v jednom závodě či kole. Kdy bez jakýchkoli obezliček typu DRS drtil Senna deštivé Monaco a předjel si koho chtěl. Kdy Schumacher rozbíjel pole pomalejších pilotů v Monze a nepotřeboval k tomu ani jeden elektromotor. Kam se tohle všechno podělo? Co je dnes zajímavé na umělých dramatech vytvářených u zeleného stolu s cílem přidat do formulí „nějaká ta předjíždění” a co nejméně nenadálé zvraty? F1 se vždy říkalo cirkus, teprve v posledních letech ale kejkle s bezzubými tygry opravdu připomíná.
Montezemolo to vidí a v rozhovoru pro Wall Street Journal řekl jinými slovy dříve už několikrát vyřčené - F1 dnes není sport, není technologickou líhní a honí se za nesmyslnou efektivitou. „Formule 1 nefunguje. Upadá, protože FIA zapomněla, že lidé se na závody dívají kvůli vzrušení. No tak, nikdo je přece nesleduje kvůli efektivitě,” řekl doslova Montezemolo a stěžoval si i na nemožnost vývoje během sezóny. „Nemůžeme se ani dotknout motoru,” konstatoval a neopomněl zmínit ani jejich nevýrazný zvuk a celkovou nezáživnost letošního závodění. „Lidé se chtějí na závody dívat kvůli zábavě, ne na to, jak řidič šetří palivo nebo pneumatiky. Chtějí je vidět tlačit na pilu od nevidím do nevidím,” dodal. Nejvyšší šéf Ferrari v návaznosti na to přímo neřekl, že by Formuli 1 chtěl opustit, naznačil ale, že by se vzpínající se koník mohl přeorientovat na vytrvalostní závody a nastoupit do nich někdy kolem roku 2020. A že pro Ferrari není reálné účastnit se následně obou závodních sérií současně.
Jak už jsme zmínili, od Montezemola lze taková vyjádření brát hlavně jako tlak na změnu pravidel, která F1 nepochybně strhávají stále níže. FIA by ostatně jeho slova neměla brát na lehkou váhu, neboť jde o jediný tým, který v seriálu setrvává od dob jeho vzniku a nikdo v tuto chvíli nedokáže říci, jestli by Formule 1 bez Ferrari nepozbyla atraktivity pro další masy fanoušků. Na druhou stranu je ale třeba dodat, že mnoho alternativ pro vlastní zviditelnění na závodním poli Maranello nemá - závody jsou podobně restriktivními pravidly stiženy obecně a ty vytrvalostní nejsou tolik divácky atraktivní už ze své podstaty...
Ferrari je v ef-jedničkách už věky a Montezemolo též. Jeho pohledy by FIA neměla brát na lehkou váhu, třebaže to s odchodem ze seriálu až tak vážně myslet nemusí
Zdroj: Wall Street Journal
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
dnes - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 5 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací skoro až k rýsovacímu prknu, plán nabídnout rychle jen elektromobil vyletěl komínem
před 7 hodinami - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
před 8 hodinami - V Německu začali nabízet elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
před 10 hodinami - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- Pneu koutek 04.18. 21:52 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 20:47 - Truck Daškam
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch