„Ferrari pro chudé” na okruhu překonalo skutečné nejmodernější Ferrari za násobně vyšší cenu

Italové museli někde udělat chybu, pokud jejich nejmodernější stroj s turbo-hybridním pohonem na okruhu překonává vůz, který měl být levnou napodobeninou jejich vlastních aut vyráběných před drahnou řádkou let.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

„Ferrari pro chudé” na okruhu překonalo skutečné nejmodernější Ferrari za násobně vyšší cenu

15.10.2023 | Petr Miler

„Ferrari pro chudé” na okruhu překonalo skutečné nejmodernější Ferrari za násobně vyšší cenu

/

Foto: Chevrolet

Italové museli někde udělat chybu, pokud jejich nejmodernější stroj s turbo-hybridním pohonem na okruhu překonává vůz, který měl být levnou napodobeninou jejich vlastních aut vyráběných před drahnou řádkou let.

Když Chevrolet v roce 2021 přišel s novou generací Corvette Z06, způsobil tím pozdvižení. Auto, kterému se už v základním provedení začalo kvůli jeho designu, koncepci i použití atmosféricky plněného osmiválce říkat „levné Ferrari” nebo „Ferrari pro chudé”, získalo s tímto provedením takovou pověst tím spíš. Považte, že jeho 5,5litrový V8 uložený před zadní nápravou generuje až 679 koní a přitom stojí aktuálně od 111 795 USD, tedy asi 2,6 milionu Kč. Co si tu za takové peníze koupíte? Škodu Enyaq RS s kartou na dobíjení na pár let?

V Evropě je tedy tento vůz oficiální cestou dražší, navíc jeho výkon klesl kvůli použití filtru pevných částic a dalším evropským „libůstkám” na 645 koní, i tak je to pořád nabídka snů. Ačkoli vznikal jako „napodobenina” posledních obdobně koncipovaných Ferrari s atmosféricky plněnými motory (tedy modelů 458 Italia a Speciale), ve skutečnosti dokáže porážet i ty nejmodernější maranellské stroje. A nemáme nyní na mysli něco jako sprinty nebo podobné specifické disciplíny, ale komplexní jízdu po závodním okruhu.

Ukazuje to test kolegů z francouzského Motorsport Magazine, kteří čerstvě dostali do rukou Ferrari 296 s paketem Assetto Fiorano, tedy nejrychlejší, okruhové jízdě přizpůsobenou GTB. Je to opravdu silné auto, jehož pohon spoléhající na turbo-hybridní třílitr generuje až 842 koní. Vedle toho je zvlášť evropská verze Z06 s 645 koňmi chudým příbuzným, dokonce je i těžší - Ferrari váží dne euronorem nehezkých 1 646 kg pohotovostní hmotnosti, Z06 stejnou metrikou 1 670 kg. Přesto je Corvette rychlejší, i když 296 míří skoro na vrchol tabulek.

Ferrari tedy prohrává o prsa, na okruhu v Nevers Magny-Cours si Z06 připsala čas 1:15.23, zatímco 296 potřebovala 1:15,96, a to na úplně stejných pneu Michelin Pilot Sport Cup 2R. V Evropě jsou obě tato auta dost drahá, pořád ale platí, že Corvette je nesrovnatelně levnější - na reálně dostupné kusy 296 s oním paketem dnes potřebujete přes 9 milionů, Z06 stojí asi polovinu. Podívejte se na záznamy obou jízd níže, žák tu zas jednou překonal mistra. A to s technikou, na kterou někdejší mistr zanevřel ve prospěch moderně působících, ale zjevně kontraproduktivních řešení.


„Ferrari pro chudé” na okruhu překonalo skutečné nejmodernější Ferrari za násobně vyšší cenu - 1 - Chevrolet Corvette Z06 2021 prvni sada 13„Ferrari pro chudé” na okruhu překonalo skutečné nejmodernější Ferrari za násobně vyšší cenu - 2 - Chevrolet Corvette Z06 2021 prvni sada 14„Ferrari pro chudé” na okruhu překonalo skutečné nejmodernější Ferrari za násobně vyšší cenu - 3 - Chevrolet Corvette Z06 2021 prvni sada 19
Corvette Z06 je zázrak svého druhu, je to v podstatě napodobenina starších Ferrari, v praxi ale překonává i jejich nejnovějšího nástupce. Foto: Chevrolet

Zdroj: Motorsport Magazine

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše