Ferrari s nejtočivějším silničním motorem historie značky ukázalo zvuk i akceleraci, berou dech

Je to možná poslední Ferrari se silniční homologací, které se může pochlubit ryzím motorem V12 bez turba. Ačkoli takové spojení zní jako anachronismus, v praxi se projevuje velmi přesvědčivě, na dvoustovce je v mžiku oka.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Ferrari s nejtočivějším silničním motorem historie značky ukázalo zvuk i akceleraci, berou dech

11.11.2021 | Petr Miler

Ferrari s nejtočivějším silničním motorem historie značky ukázalo zvuk i akceleraci, berou dech

/

Foto: Ferrari

Je to možná poslední Ferrari se silniční homologací, které se může pochlubit ryzím motorem V12 bez turba. Ačkoli takové spojení zní jako anachronismus, v praxi se projevuje velmi přesvědčivě, na dvoustovce je v mžiku oka.

Doba nepřeje už žádným spalovacím motorům, natož pak těm objemným, mnohaválcovým a nepřeplňovaným. O to více musíme žasnout nad tím, že Ferrari letos odhalilo model 812 Competizione, které se chlubí nepřeplňovaným dvanáctiválcem o 6,5 litrovém objemu, bezpečně nejtočivějším silničním motorem historie značky. Označili jsme jej za možná poslední takové auto vůbec a třebaže se Italové později nechali slyšet, že dvanáctiválce nedají jako součást své DNA, mohou se objevit už jen v nesilničních modelech nebo v kombinaci s elektrickým pohonem.

Budoucnost ale dnes nechme být, vychutnejme si přítomnost, stojí za to. Inovovaný dvanáctiválec totiž produkuje 830 koní a točí až 9 500 otáček za minutu. Auto je spíše extrémně rychlý cesťák, a tak lze jeho hmotnost 1 630 kilogramů označit za stále přijatelnou. Motor pak roztáčí zadní kola skrze sedmistupňovou automatickou převodovku, s jejíž pomocí má vůz zvládnout sprint na stovku již za 2,8 sekundy. Ještě působivější je ovšem akcelerace na 200 km/h za méně jak 8 sekund.

Samotná čísla ale jen stěží zvládnou vykreslit, jak rychlé Ferrari 812 Competizione je a jak při tom působí. Nejlépe to ukazuje přiložené video, které akceleraci na stovku i dvoustovku zachycuje a zmíněná čísla obhajuje. První mety je dosaženo okolo 3 sekund, tady ale bude limitem vždy trakce zadních kol, ta druhá padne za 7,6 sekundy. Pozoruhodné časy na takového „dinosaura”. A jak při tom zní... Podívejte se na to a poslechněte si to sami.


Ferrari s nejtočivějším silničním motorem historie značky ukázalo zvuk i akceleraci, berou dech - 1 - Ferrari 812 Competizione zvuk akcelerace 01Ferrari s nejtočivějším silničním motorem historie značky ukázalo zvuk i akceleraci, berou dech - 2 - Ferrari 812 Competizione zvuk akcelerace 02Ferrari s nejtočivějším silničním motorem historie značky ukázalo zvuk i akceleraci, berou dech - 3 - Ferrari 812 Competizione zvuk akcelerace 03
Ferrari 812 Competizion zvládá dvoustovku již za 7,6 sekundy. Jde mu to jako nic, za okouzlujícího zvukového doprovodu, jak nejlépe ukáže video níže. Foto: Ferrari

Zdroj: Motorsport Magazine@Youtube

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.