Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ferrari s nejtočivějším silničním motorem historie značky ukázalo zvuk i akceleraci, berou dech
11.11.2021 | Petr Miler
Je to možná poslední Ferrari se silniční homologací, které se může pochlubit ryzím motorem V12 bez turba. Ačkoli takové spojení zní jako anachronismus, v praxi se projevuje velmi přesvědčivě, na dvoustovce je v mžiku oka.
Doba nepřeje už žádným spalovacím motorům, natož pak těm objemným, mnohaválcovým a nepřeplňovaným. O to více musíme žasnout nad tím, že Ferrari letos odhalilo model 812 Competizione, které se chlubí nepřeplňovaným dvanáctiválcem o 6,5 litrovém objemu, bezpečně nejtočivějším silničním motorem historie značky. Označili jsme jej za možná poslední takové auto vůbec a třebaže se Italové později nechali slyšet, že dvanáctiválce nedají jako součást své DNA, mohou se objevit už jen v nesilničních modelech nebo v kombinaci s elektrickým pohonem.
Budoucnost ale dnes nechme být, vychutnejme si přítomnost, stojí za to. Inovovaný dvanáctiválec totiž produkuje 830 koní a točí až 9 500 otáček za minutu. Auto je spíše extrémně rychlý cesťák, a tak lze jeho hmotnost 1 630 kilogramů označit za stále přijatelnou. Motor pak roztáčí zadní kola skrze sedmistupňovou automatickou převodovku, s jejíž pomocí má vůz zvládnout sprint na stovku již za 2,8 sekundy. Ještě působivější je ovšem akcelerace na 200 km/h za méně jak 8 sekund.
Samotná čísla ale jen stěží zvládnou vykreslit, jak rychlé Ferrari 812 Competizione je a jak při tom působí. Nejlépe to ukazuje přiložené video, které akceleraci na stovku i dvoustovku zachycuje a zmíněná čísla obhajuje. První mety je dosaženo okolo 3 sekund, tady ale bude limitem vždy trakce zadních kol, ta druhá padne za 7,6 sekundy. Pozoruhodné časy na takového „dinosaura”. A jak při tom zní... Podívejte se na to a poslechněte si to sami.



Ferrari 812 Competizion zvládá dvoustovku již za 7,6 sekundy. Jde mu to jako nic, za okouzlujícího zvukového doprovodu, jak nejlépe ukáže video níže. Foto: Ferrari
Zdroj: Motorsport Magazine@Youtube
Bleskovky
Při veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
včeraStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- IRRC pokračoval ve finské Imatře včera 10:00
- Senna Agius: další hvězda MotoGP z Austrálie? 5.7.2025
- Pasini v Brně havaroval, Sachsenring musí vynechat 4.7.2025
- Petronas Honda se dvěma novými piloty 4.7.2025
- Borja Gomez tragicky zahynul 3.7.2025
Nejnovější články
Populární japonské mini muselo kvůli EU v prodeji jako nové skončit. V bazarech dokazuje, že je čeho litovat
včeraOtylá obluda od BMW je stále větší propadák, nekupuje ji už skoro nikdo
včeraHasiči znovu varují před požáry elektrických aut a nemožností s nimi efektivně bojovat, nikdo je neposlouchá už roky
včeraDalší zákazník Porsche může děkovat automobilce, že zmastila jednu ze svých ikon, na dvou letech ježdění s ní dokonce vydělal
včeraSpolečný elektromobil Hondy a Sony je zatím pořádný provar. Firmám už prodělal přes 10 miliard, aniž by byl blízko dokončení
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva